• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3729 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن

اشتباهات صالحي به خاطر عدم تمركز بود!

برانكو نبايد با حرف‌هايش شرايط داوران را بدتر كند

حسن كامراني‌فر رييس دپارتمان داوري فدراسيون

 

اينكه برانكو ايوانكوويچ در صحبت‌هايش گفت‌ كه به نظر مي‌آيد پشت اشتباه‌هاي داوري اراده‌اي وجود دارد از يك سو مي‌تواند اتهام‌زني باشد و از سوي ديگر برخورد غير‌اخلاقي با جامعه داوري فوتبال هر چند با اشتباه‌هاي زياد داوران در بازي‌هاي ليگ و به ويژه‌ دو بازي اخير پرسپوليس شايد بشود به سرمربي كروات سرخ‌پوشان حق داد كه چنين بر آشوبد و لب به اعتراض بگشايد. اگر اشتباهي صورت گرفته فقط اشتباه است و هيچ عمدي در كار نيست. مربيان نبايد با چنين حرف‌هايي بحث‌ها را به سمتي ببرند كه شرايط داوران بدتر شود. در هفته‌ هجدهم هشت بازي برگزار شد ولي فقط در يك بازي اشتباه داور در نتيجه‌ تاثيرگذار بود. در ساير بازي‌ها هم اشتباه‌هايي وجود داشت كه بايد اصلاح شود و داوران بايد عملكرد بهتري مي‌داشتند.
از روزهاي پايان نيم‌فصل اول عده‌اي با شماره‌هاي ناشناس به داوران زنگ و پيامك زدند و آنها را تهديد كردند. متاسفانه اين روند هنوز ادامه‌ دارد و اين افراد تمركز و روحيه داوران را به هم زده‌اند و شرايط و جو داوري را متشنج كرده‌اند.
اين عده بايد پاسخگوي رفتار ناشايست خود باشند. اگر جو داوري خراب شود كل فوتبال ضرر مي‌كند. در بازي پرسپوليس و گسترش فولاد تبريز سهم بيشتر اشتباه‌هاي داوري به دليل همين عدم تمركز بوده است.
اين مساله را به مقامات فدراسيون فوتبال گزارش كرده‌ايم و قرار است به صورت جدي با افرادي كه جو داوري را متشنج مي‌كنند برخورد شود. در اين مدت هم اشتباه‌هاي داوران را آناليز مي‌كنيم و اميدواريم داوران در هفته‌هاي آينده با آرامش بيشتري قضاوت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون