• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3730 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ بهمن

دادستان كل كشور: حادثه پلاسكو تلنگري براي مسوولان است

اعتماد|  دادستان كل كشور گفت: «فاجعه تلخ پلاسكو تلنگري براي مسوولان است تا در برخي از مسائل غفلت نكنند.»
محمدجعفر منتظري، روز چهارشنبه در حاشيه نشست سراسري روساي پليس مبارزه با مواد مخدر، در جمع خبرنگاران افزود: «مساله أيمن‌سازي ساختمان‌ها بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و در اين زمينه نهادهايي چون شوراها، شهرداري‌ها، وزارت كشور و وزارت راه و شهرسازي مسوول هستند. به جاي فرافكني و رنگ و لعاب سياسي دادن به اين قضايا به فكر مردم باشيم و هر مسوولي بايد تلاش كند. البته از يك دستگاه به تنهايي نبايد انتظار ايمن‌سازي داشت و شهرسازي و وزارت كشور بايد برنامه‌ريزي كنند و شوراها و شهرداري‌ها بايد نسبت به اين موارد اهتمام داشته باشند. عقل و منطق ايجاب مي‌كند فارغ از هر گونه جناح‌بندي سياسي به فكر سلامت مردم باشيم.»
منتظري با بيان اينكه به دادستان‌ها دستور داده سر صحنه حاضر باشند و موارد را پيگيري كنند، گفت: «نمونه‌هاي فراواني از ساختمان‌هايي مانند پلاسكو در تهران و شهرهاي ديگر وجود دارد. در برخي موارد كه شاهد قضايي شدن اينگونه پرونده‌ها بوده‌ايم، در مراحل اوليه كوتاهي و قصور صورت مي‌گيرد، از ابتدا نقشه‌برداري، مجوز ساخت و نظارت بر ساخت و ساز داراي اشكال است. مهندسان ناظر بايد با وجدان و شرف كاري وارد كار شوند، بافت‌هاي فرسوده نياز به تدبير دارد و درباره بيمه‌سازي بافت‌هاي فرسوده به دادستان‌ها گفته‌ام هر جا نيازمند اقدام قضايي است اقدام كنند، البته بخش قضايي در آخر صف قرار دارد. اميدوارم اين حادثه تلخ به همراه خود خيراتي براي به حركت درآوردن مسوولان داشته باشد.» منتظري همچنين با اشاره به مشكلات ناشي از مصرف مواد مخدر در كشور گفت: «امروز نخستين آسيبي كه جامعه ما را تهديد مي‌كند مساله مواد مخدر است. امروز مواد مخدر بلاي خانمان‌سوزي شده كه اگر ادعا نكنيم از جنگ مسلحانه ضررش بيشتر نباشد كمتر نيست. متاسفانه ورودي مواد مخدر و كشفيات و تعداد معتادين و پرونده‌هاي قضايي افزايش يافته كه نشان مي‌دهد جايي از كار خراب است. چرا ستاد مبارزه با مواد مخدر آسيب‌شناسي نمي‌كند. اينكه ما از مسوولان مي‌شنويم كه تنها توسط نيروي انتظامي در 10 ماه سال جاري 550 تن مواد مخدر كشف شده، خبر بسيار نگران‌كننده‌اي است. من از اين موضوع خوشحال نمي‌شوم كه كشفيات‌مان رو به افزايش است واين امر نشان مي‌دهد كه توليد و ورود و حمل و توزيع ما به اين نسبت افزايش مي‌يابد. يكي از كوتاهي‌هاي نيروي انتظامي در ارتباط با مواد مخدر اين بوده كه نيامده آنگونه كه بايد و شايد تابلوي واقعي را ترسيم كند و به مسوولان كشور نشان دهد. اگر اين بود ما بايد مي‌ديديم كه دولت محترم سرمايه‌گذاري بيشتري روي موادمخدر مي‌كرد. دستگاه قضايي و ديوان عالي نمي‌تواند نسبت به آثار شوم چشم پوشي كند و احكامي كه صادر مي‌شود حتما بايد منطبق با واقعيت‌هاي جامعه باشد. با گرفتن خرده‌فروش‌ها و به زندان انداختن آنها جز اينكه زندان‌ها را پر كنيم كاري نكرده‌ايم. البته بايد با آنها برخورد شود ولي كار اساسي اين است كه به سراغ ريشه‌ها برويم. چند نفر از عناصر اصلي را به دام انداخته‌ايد چه در داخل و چه در خارج؟ شما با پليس بين‌الملل ارتباط داريد. كارهاي اطلاعاتي شما بايد آنقدر قوي باشد كه بتوانيد ريشه‌ها را پيدا كنيد. اگر ما تصور كنيم كه با مواد مخدر مي‌توانيم مبارزه كنيم به اين ترتيب كه در خيابان‌ها بگرديم و خرده فروش‌هاي جزيي را پيدا كنيم، موفق نمي‌شويم.»
در عين حال، غلامحسين اسماعيلي، رييس كل دادگستري استان تهران هم با اشاره به حادثه تلخ ساختمان پلاسكو گفت: «دادگستري كل استان تهران با اتخاذ تمهيدات لازم به تكاليف قانوني خود در خصوص رسيدگي به دعاوي و شكايات احتمالي ناشي از حادثه تلخ ساختمان پلاسكو با جديت عمل خواهد كرد و تخصيص شعبه يا شعب تخصصي در دادسرا و دادگاه و نيز شوراهاي حل اختلاف و رسيدگي خارج از نوبت با به‌كارگيري قضات عالم و توانمند از جمله اين اقدامات خواهد بود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون