• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3730 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۷ بهمن

پوست‌اندازي داوري فوتبال ايران

علي خسروي كارشناس داوري فوتبال

1- داوري در تمام رشته‌هاي ورزشي مي‌تواند روزهاي خوب و بد داشته باشد و بايد بدانيم اين روزهاي بد داوران فوتبال ممكن است براي تيم‌هاي باشگاهي و تيم ملي فوتبال ما هم به وجود بيايد. در هفته هيجدهم ليگ برتر عملكرد داوران ما خوب نبود اما اين دليلي براي اين همه انتقاد نسبت به داوران نيست. داوري ما دوران گذر را پشت سر مي‌گذارد و پوست اندازي مي‌كند.
2- هر سال چند داور خوب و با تجربه فوتبال كشور خداحافظي كرده‌اند و براي اينكه داوران جوان و كم‌تجربه هم بتوانند قضاوت‌هاي خوبي داشته باشند بايد به آنها فرصت دهيم. تيم‌ها حق دارند از ضربه‌هايي كه به خاطر اشتباهات احتمالي داوران خورده‌اند ناراحت باشند و تنها چاره آنها هم اين است كه صبر كنيم. كميته داوران هم اشتباهات داوران خود را قبول دارد و به طور قطع به دنبال حل مشكلات خواهد بود.
3- خوشبختانه كار‌ها دركميته داوران فدراسيون فوتبال بسيار خوب پيگيري مي‌شود و اميدوارم داوران ما نيز احساس مسووليت بيشتري كرده و با آرامش و دقت بيشتري ديدارها را سوت بزنند و به طور قطع با فرصت دادن به داوران جوان مي‌توانيم مشكلات را كاهش دهيم. ما در ميان داوران جوان خود افراد بسيار توانمندي داريم كه در آينده جاي داوران بزرگ فوتبال كشور را خواهند گرفت.
4- اميدوارم برخي صحبت‌هاي غيرمنطقي درخصوص عملكرد داوران صورت نگيرد زيرا اين مساله به ضرر ما خواهد بود. اين روزها نبايد فقط منتقد باشيم بلكه بايد راهكار مناسب براي حل مشكل هم ارايه بدهيم. احمد صالحي، داور بازي پرسپوليس و گسترش فولاد اشتباهاتي داشت اما نمي‌توانيم به خاطر اين اشتباهات كه بخشي از داوري است او را كنار بگذاريم. بايد تمركز داوران خود را افزايش دهيم تا شرايط بهبود پيدا كند.
5- داوران ما بايد بيش از پيش اطلاعات و دانش خود را به روز كنند و بدانند به روزآمد شدن فقط به تماشاي فيلم بازي‌ها نيست. تمام سرمايه ما همين داوران هستند و تنها راه ما هم حمايت از آنها و ميدان دادن به اين داوران براي كسب تجربه و توانمندي است. متاسفانه اين روزها داوران ما گوشه رينگ قرار گرفته‌اند و از همه طرف به آنها حمله مي‌شود كه اين اتفاق خوبي نيست و بايد صبور باشيم. از مجريان و گزارشگران ورزشي تقاضا مي‌كنم كه نقد داوري را به كارشناسان اين رشته واگذار كنند زيرا هر اظهارنظري كه آنها در خلال گزارش خود مي‌كنند مي‌تواند بحران‌ساز باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون