• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3732 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن

همكاري همراه اول در ارايه كنتور هوشمند گاز

همراه اول و شركت ملي گاز ايران جهت هوشمندسازي كنتورهاي گاز كشور بر بستر اينترنت اشيا (IoT)، تفاهمنامه همكاري امضا كردند.
به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول، به عنوان اپراتور پيشگام در صنعت اينترنت اشيا و شهر هوشمند، با امضاي تفاهمنامه‌اي با شركت ملي گاز ايران در خصوص هوشمندسازي كنتورهاي گاز كشور بر بستر اينترنت اشيا (IoT)، گام بزرگي را در جهت مديريت هرچه بهتر انرژي در كشور برداشته است.
در همين راستا، همراه اول براي فراهم‌‌سازي بستر مناسب براي هوشمندسازي كشور، در حال توسعه بزرگ‌ترين زيرساخت نرم‌افزاري و همچنين پلتفرم لازم جهت پياده‌سازي اينترنت اشيا و شبكه‌‎‌هاي كم‌مصرف با پوشش گسترده (LPWAN) در كشور است.
يكي از اين راهكارها استفاده از كنتورهايي است كه به صورت روزافزون در سراسر دنيا مورد استفاده صنايع مربوط به انرژي قرار گرفته‌ است؛ اين كنتورها با هزينه كاملا به صرفه، امكان جمع‌آوري و انتقال داده‌هاي مربوط به مصرف هر واحد را بر بستر ارتباطات همراه فراهم آورده است.
با اجراي اين طرح ملي و بهينه‌سازي الگوهاي مصرف، كمك شاياني به امكان كاهش هزينه ‏هاي مصرفي و مديريت هرچه‌ بهتر محيط پيرامون براي شركت‌ها و خانوارها فراهم مي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون