• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3732 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن

يارانه‌هاي معوق پرداخت مي‌شود؟

اطلاعات به دست آمده از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي حكايت از آن دارد كه يارانه هيچ خانواري «تك علتي» حذف نخواهد شد. در چند ماه اخير، بر اساس تكليف قانوني، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي مسوول شناسايي خانوارهاي نيازمند و پردرآمد شده تا يارانه نقدي صرفا به خانوارهاي نيازمند پرداخت شود.
بر اساس آيين‌نامه تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ كه شهريورماه امسال از سوي معاون اول رييس‌جمهور به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ابلاغ شد، اين وزارتخانه مكلف شد خانوارهاي مشمول حذف يارانه نقدي را شناسايي و پيش از هر گونه اقدام براي حذف يارانه، نسبت به اطلاع‌رساني به سرپرستان اين خانوارها اقدام كند.
در همين زمينه پايگاه اطلاعاتي رفاه ايرانيان با هدف شناسايي سطح درآمدي خانوارها به روزرساني شد و معيار و ملاك تفكيك خانوارهاي نيازمند از ساير خانوارها قرار گرفته است. از طريق اين سامانه، دارايي‌ خانواده‌ها مانند املاك، خودرو، مسافرت‌هاي خارجي، اطلاعات تسهيلاتي و همچنين اطلاعات درآمدي با استعلام از سازمان‌هاي تامين اجتماعي و بازنشستگي با درصد خطاي ۱۰ درصدي تخمين زده مي‌شود. با اين حال بعد از اعلام مكرر مسوولان مبني بر حذف يارانه نقدي با اطلاع قبلي، بسياري از خانوارها در تماس با خبرگزاري مهر اعلام كردند كه يارانه آنها بدون اطلاع قبلي حذف شده است.
همچنين تعدادي از خانوارها مدعي‌ شدند كه با پس‌انداز سال‌هاي طولاني و با شرايط سخت خانه‌دار شدند، يا اينكه زماني صاحبخانه بودند و به دليل مشكلات مالي مجبور به فروش منزل خود شدند اما به صرف داشتن خانه در گذشته يا اكنون، يارانه آنها حذف شده است.
پرداخت يارانه معوق خانوارهايي كه به اشتباه، يارانه نقدي آنها قطع شده نيز از ديگر سوالات مطرح شده خانوارها بود. در اين زمينه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پاسخ به پيگيري‌هاي انجام شده در خصوص حذف يارانه تعدادي از خانوارها بدون اطلاع آنها، اعلام كرد: از زمان ابلاغ آيين‌نامه اجرايي حذف يارانه نقدي از سوي دولت در شهريور ماه، اين وزارتخانه موظف شد پيش از حذف يارانه نقدي، موضوع را به سرپرستان خانوار اطلاع دهد؛ بنابراين ممكن است يارانه بسياري از خانوارها پيش از اين تاريخ بدون اطلاع و ارسال پيامك حذف شده باشد اما از شهريورماه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نمي‌تواند بدون اطلاع قبلي يارانه نقدي خانوارها را حذف كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون