• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3732 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ بهمن

خبر كوتاه

حضور فرهادي در مراسم اسكار در هاله‌اي از ابهام

اصغر فرهادي، نامزد جايزه بهترين فيلم غيرانگليسي‌زبان اسكار هشتادونهم است اما پس از فرمان جنجالي ترامپ براي ممنوعيت اعطاي ويزا به اتباع ايران، نگراني‌هايي درباره حضور او در اين مراسم به وجود آمده است. روابط عمومي «فروشنده» اعلام كرده است اصغر فرهادى براى سفر به امريكا منع قانونى ندارد، اما تصميمش براى حضور يا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آينده به طور رسمى اعلام خواهد كرد. دونالد ترامپ رييس‌جمهور امريكا ورود اتباع هفت كشور مسلمان از جمله ايران را به امريكا ممنوع كرده است. اين اقدام ترامپ حضور اصغر فرهادي كارگردان ايراني برنده اسكار در اين مراسم را در هاله‌اي از ابهام قرار داده است. روزنامه گاردين نيز نوشته است: در ميان آنهايي كه احتمالا از ورود به امريكا منع خواهند شد اصغر فرهادي كارگردان ايراني است كه قادر نخواهد بود تا براي حضور در مراسم اسكار به امريكا سفر كند. وي در بخش فيلم خارجي زبان اسكار نامزد دريافت جايزه شده است. گاردين توييتي از تريتا پارسي رييس ناياك (شوراي ملي ايرانيان مقيم امريكا) را نيز به مطلب خود افزوده كه برمبناي آن تاييد شده است به اصغر فرهادي اجازه ورود به امريكا داده نخواهد شد. مارك زاكربرگ بنيانگذار فيسبوك، ملاله يوسف‌زاي از قربانيان حملات توريستي طالبان و مادلين البرايت وزير امور خارجه اسبق امريكا به اين دستور ترامپ اعتراض كرده‌اند.


انتشار پوستر فيلم «تمارض »

پوستر فيلم سينمايي «تمارض» به نويسندگي و كارگرداني عبد آبست به عنوان تنها نماينده سينماي ايران در بخش فُروم شصت و هفتمين دوره فستيوال فيلم برلين منتشر شد. جشنواره فيلم برلين معروف به برليناله امسال از ٢١ بهمن تا اول اسفند در برلين آلمان برگزار مي‌شود. ‎ «تمارض» ‎موفق شد به بخش فُروم برليناله راه يابد. اين بخش ويژه فيلم‌هاي بلند تجربي، با تاكيد برآثار فيلم‌سازان جوان از سرتاسر دنياست و در سال‌هاي مختلف فيلمسازان شاخصي با فيلم‌هاي‌شان در اين بخش حضور داشته‌اند. «تمارض» در پنج سانس مجزا در فستيوال برلين روي پرده مي‌رود. ‎اين فيلم ‎داستان سه پسر جوان است كه به منزل يك پيرمرد مي‌روند. عبد آبست از سال ٨٩ به عنوان بازيگر در تئاتر حرفه‌اي حضور داشته است. او در سال ٩٢ براي نخستين‌بار با بازي در فيلم «ماهي و گربه» وارد سينما شد. بعد از آن در سال ٩٣ فيلم نيمه‌بلندش، «گوشه» را ساخت كه همان سال در فستيوال فيلم قاهره به نمايش درآمد. تازه‌ترين كار آبست در مقام بازيگر، بازي در فيلم «هجوم» شهرام مكري است. «تمارض» نخستين فيلم بلند سينمايي او در مقام نويسنده و كارگردان است.


همكاري علي رهبري با نوازنده آلماني

علي رهبري، آهنگساز و رهبر سابق اركسترسمفونيك تهران در تازه‌ترين كنسرتش با توبياس فلدمان همكاري مي‌كند. رهبري با اعلام اين خبر توضيح داد: «پس از برگزاري كنسرتي كه اخيرا با الكساندر ماركوف نوازنده شناخته شده امريكايي اجرا كرديم، بار ديگر به دعوت بنياد فرهنگي هنري آنتاليا همراه با اركستر سمفونيك آنتاليا و هنرمندي فلدمان سوليست ويولن مطرح كشور آلمان، روز جمعه ۲۲ بهمن ماه كنسرتي را برگزار مي‌كنيم. » فلدمان كه هم‌اكنون با اكثر اركستر‌ها و رهبران مشهور جهان كنسرت مي‌دهد برنده جايزه چندين مسابقه بين‌المللي ويولن از جمله مسابقه ويولن كشور آلمان، مسابقه مشهور ملكه اليزابت در بروكسل و مسابقه يوزف يواخيم است. به گفته رهبري در اين كنسرت توبياس فلدمان كنسرتو شماره ۲ وينياوسكي را اجرا مي‌كند و بعد از تنفس سمفوني شماره ۲ انتون بروكنر آهنگساز مشهور اتريشي اجرا مي‌شود.


اجراي اركسترسمفونيك سيدني با همراهي شهرام ناظري

اركسترسمفونيك سيدني با همراهي شهرام ناظري قطعاتي از آلبوم موسيقي «آتش در نيستان» را در هفته دوستي ايران و استراليا اجرا مي‌كند. اركستر سمفونيك سيدني قطعاتي از آلبوم موسيقي «آتش در نيستان» را تمرين كرده‌اند و در نظر دارند با همراهي شهرام ناظري قطعاتي از اين آلبوم موسيقي را براي پاسداشت هفته دوستي ايران و استراليا اجرا كنند. هفته دوستي ايران و استراليا از 7 تا 10 ارديبهشت ماه در شهر ملبورن و از تاريخ 14 تا 17 همين‌ماه در سيدني استراليا برگزار مي‌شود. در بخش سينماي هفته دوستي ايران و استراليا طرح تجليل از عباس كيارستمي و نمايش برخي از آثار اين فيلمساز نامي سينماي ايران در نظر گرفته شده است. در بخش تجسمي تعدادي از آثار محمود فرشچيان در دو شهر ملبورن و سيدني به نمايش گذاشته مي‌شود. در بخش موسيقي هم  چهره‌هايي چون شهرام ناظري و حسين عليزاده روي صحنه مي‌روند. براي اين هفته فرهنگي حضور و نمايش موسيقي نواحي ايران نيز در نظر گرفته شده كه گروه موسيقي «ليان» به سرپرستي محسن شريفيان در اين بخش اجراي برنامه خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون