• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3733 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ بهمن

پيام رهبر معظم انقلاب در تجليل از فداكاري آتش‌نشان‌ها

همه ملت به اين شهامت برخاسته از ايمان ببالند

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي با بزرگداشت فداكاري باشكوه و مظلومانه آتش‌نشانان مومن و با اخلاص در حادثه پلاسكو و با تشكر از همه دستگاه‌ها و افرادي كه در اين ده شبانه‌روز تلخ با همه توان، كار بزرگي را به پايان رساندند، خاطرنشان كردند: اين شهيدان، يك بار ديگر خاطرات فداكاري‌هاي دوران دفاع مقدس را زنده كردند و نشان دادند كه ايراني مومن آنجا كه پاي خطرپذيري براي اداي وظيفه در ميان باشد، عزمي راسخ و شجاعتي مثال‌زدني را تجسّم مي‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بي‌چند و چون عرضه مي‌كند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحيم
اكنون پس از شب‌ها و روزهاي تلخ نگراني و كاوش، نوبت آن است كه ياد فداكاري با شكوه و مظلومانه آتش‌نشانان مومن و شجاع ملت ايران ثبت و بزرگ داشته شود و مرداني را كه حقاً بايد قهرمانان كم‌ادّعا و با اخلاص ناميده شوند همگان بشناسند و درس آنان را در خاطر نگه دارند.
اين جوانمردان براي نجات جان و مال هم‌ميهنان خود، با شهامتي شگفت‌انگيز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا كردند. آنان يك بار ديگر خاطرات فداكاري‌هاي دوران دفاع مقدس را زنده كردند و نشان دادند كه ايراني مومن آنجا كه پاي خطرپذيري براي اداي وظيفه در ميان است عزمي راسخ و شجاعتي مثال‌زدني را تجسّم مي‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بي‌چند و چون عرضه مي‌كند. خانواده‌هاي داغدار و همه ملت ايران به اين عزم و شهامت برخاسته از ايمان ببالند و صاحبنظران، اين پديده را در تحليل‌ها و محاسبات خود درباره ايران و ايراني مومن به حساب آورند. اين حادثه از سويي غم‌انگيز و از سويي افتخارآميز است. اينها شهيدان راه خدمت دشوار و انجام وظيفه پرخطرند و هرگز فراموش نخواهند شد ان‌شاء‌الله.
اينجانب در غم آن عزيزان و ديگر جان‌باختگان حادثه پلاسكو با خانواده‌ها و بازماندگان آنان شريكم و از خداوند متعال براي آنان رحمت الهي و براي اينان صبر و اجر مسألت مي‌كنم.
همچنين از دستگاه‌ها و افرادي كه در اين ده شبانه‌روز تلخ با همه توان براي نجات جان آتش‌نشانان و گرفتارشدگان، كوه سنگيني از كار و تلاش و همت و نگراني را بر دوش كشيدند و با همكاري و صميميت، كاري بزرگ را به پايان رساندند تشكر مي‌كنم و پاداش الهي را براي آنان مي‌طلبم.
سيدعلي خامنه‌اي
۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۵

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون