• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3740 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ بهمن

رييس قوه قضاييه:

قاطعانه و به دور از تبليغات، پرونده‌هاي كلان را رسيدگي مي‌كنيم

رييس قوه قضاييه رمز بقاي انقلاب اسلامي را حضور مردم در صحنه و استقامت بر آرمان‌هاي انقلاب دانست و با دعوت از مردم براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن گفت: هر بار كه حضور مردم در راهپيمايي 22 بهمن گسترده‌تر و باشكوه‌تر بوده، تهديدهاي دشمن فروكش كرده و فهميده‌اند كه ملت ما با فشار و ارعاب عقب‌نشيني نخواهد كرد. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي، با تبريك ايام‌الله دهه فجر و فرارسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، ياد و خاطره امام راحل (قدس‌الله نفسه الزكيه) و شهداي انقلاب را گرامي داشت و بر لزوم مطالعه اثرات انقلاب در منطقه و جهان به صورت مستقل تاكيد كرد و افزود: تا زماني كه از درون به انقلاب نگاه كنيم و اثر آن را در منطقه و جهان به صورت مستقل و از بيرون مطالعه نكنيم، متوجه تاثيرات عميق انقلاب اسلامي نخواهيم شد. به بيان ديگر، كساني كه از بيرون نظاره‌گر انقلاب اسلامي هستند بسيار بهتر مي‌توانند آثار مهم آن را ببينند و بيان كنند و بر همين اساس تاكنون مطالب زيادي در اين خصوص نگاشته شده است. آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينكه انقلاب اسلامي راه جديدي را در جهان مطرح كرد، ادامه داد: سخن جديد انقلاب اسلامي ايران، نظام سياسي متكي به آراي مردم از يك سو و مبتني بر ارزش‌هاي الهي از سوي ديگر بود. پس از فروپاشي شوروي گفته بودند كه ليبرال دموكراسي پايان تاريخ بشريت است يعني ليبرال دموكراسي بر همه جا حاكم مي‌شود. اما اين را پيش‌بيني نكرده بودند كه انقلاب اسلامي، به كمال رسيده و به عنوان يك نظريه سياسي بديل در مقابل ليبرال دموكراسي، راه خود را ادامه خواهد داد. آيت‌الله آملي‌لاريجاني، انقلاب اسلامي را نقطه بازگشت به معنويت و آراي حقيقي مردم توصيف كرد و گفت: در بسياري از كشورها كه ادعاي حقوق بشر و ليبراليسم دارند، بسياري از نظام‌هاي دموكراتيك و ساز و كارهاي آنها صوري است و مكانيزم‌ها را به گونه‌اي طراحي مي‌كنند كه مردم مجبور شوند بين بد و بدتر، يكي را انتخاب كنند و اين آزادي در انتخاب نيست. رييس دستگاه قضايي، ثمره ديگر انقلاب را رهايي مردم از فشارها، چپاول‌ها و زورگويي‌هاي ديكتاتوري پهلوي دانست و خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي بر همه اين تجاوزها و خيانت‌ها خط بطلان كشيد و امروز بالنده‌تر از قبل با وجود همه تهديدها، تحريم‌ها و مشكلات راه خود را طي مي‌كند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني راه قوه قضاييه را در رسيدگي به همه پرونده‌ها به ويژه پرونده‌هاي كلان و ملي، راهي روشن توصيف كرد و گفت: در رسيدگي به اين قبيل پرونده‌ها گاهي با موانعي مواجه هستيم اما قاطعانه و به دور از تبليغات رسانه‌اي، تنها بر مدار قانون و شرع حركت مي‌كنيم.
تازه‌كارها در امريكا گمان مي‌كنند كه اين تهديدها اثر گذار است
آيت‌الله آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تهديدات اخير مطرح شده از سوي مقامات امريكايي تصريح كرد: اين قبيل اظهارات براي ما تازگي ندارد و اگر بنا بود مردم ما عقب‌نشيني كنند، 38 سال در برابر تهديدات و فشارها مقاومت نمي‌كردند. رييس قوه قضاييه با بيان اينكه مردم ما به هيچ‌وجه از آرمان‌هاي خود دست بر نخواهند داشت، اظهار كرد: «تازه كارها در امريكا گمان مي‌كنند كه اين تهديدها اثر گذار است. به هر حال كم كم تجربه به دست مي‌آورند و متوجه مي‌شوند كه اين قبيل اظهارات هيچ تاثيري بر ايران ندارد». آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينكه سياستمداران، مسوولان و نيروهاي مسلح ما با اقتدار مسير خود را ادامه خواهند داد، اقتدار ملي را در گرو وحدت و انسجام مردم و مسوولان دانست و ابراز اميدواري كرد كه ايام‌الله دهه فجر، بستري براي تجلي هر چه بيشتر اين وحدت و انسجام باشد.

 

رييس‌جمهور تازه كار امريكا سرعقل بيايد

دادستان كل كشور در همايش تخصصي پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز در جمع خبرنگاران در رابطه با تصميمات اخير رييس‌جمهور تازه كار امريكا گفت: برخي از مسائلي كه مرتبط با تصميمات دولت امريكا براي تجاوز به حقوق ملت ايران است از جمله موضوع دو هزار ميليارد دلار از طريق طرح شكايت در محاكم بين‌المللي پيگيري مي‌شود. وي افزود: اما درباره مسائلي كه رييس‌جمهوري تازه كار امريكا در پيش گرفته دولتمردان ما متناسب با آن تصميم خواهند گرفت. حجت‌الاسلام منتظري گفت: خوشبختانه عملكرد ترامپ به قدري قبيح و زشت است كه مردم امريكا را عليه او برانگيخته و دنيا را نيز مقابل خود قرار داده بطوري‌كه آنها را از موضع خود پشيمان مي‌كنند. دادستان كل كشور ابراز اميدواري كرد: رييس‌جمهور تازه كار امريكا سرعقل بيايد و از گرفتن تصميمات بچه‌گانه صرف نظر كند اما ملت ايران در 38 سال گذشته هيچگاه مرعوب تصميمات بچه‌گانه امريكا نشده‌ است. ‎

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون