• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3740 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۹ بهمن

پيشخوان

وزير دفاع:

بيش از ۱۱۵ نوع سامانه و اقلام جديد دفاعي در ۳ سال گذشته توليد شده است

در هفتمين روز از ايام‌الله دهه مبارك فجر با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ۵ دستاورد رزمي دفاعي شامل راكت هدايت شونده فجر ۵، سامانه سلاح دوش پرتاب ميثاق ۳، سيستم سلاح نارنجك‌انداز ۴۰ ميليمتري و مهمات پيشرفته، سلاح انفرادي كاليبر45، 56/5 x مصاف و سلاح كمري ملي رونمايي و خط توليد آن افتتاح شد. به گزارش ايلنا، در مراسم رونمايي از اين دستاوردها و افتتاح خطوط توليدي آن سردار دهقان با بيان اينكه كليه مراحل طراحي، ساخت و توليد اين سامانه‌ها در سازمان صنايع دفاع وزارت دفاع صورت گرفته است، تصريح كرد: امروز تنوع توليد محصولات دفاعي در اين سازمان منحصر به‌فرد است. وزير دفاع با اشاره به رشد ۶۹ درصدي كل توليد نظامي وزارت دفاع در ۳ سال اخير گفت: در اين دوره زماني بيش از ۱۱۵ نوع سامانه و اقلام جديد دفاعي طراحي، توليد و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.


رييس فراكسيون اميد:

بررسي تناقضات دو گزارش رحماني‌فضلي و قاليباف
گروه سياسي| ماجراي تناقض به وجود آمده در اظهارات و گزارش‌هاي وزير كشور و شهردار تهران در مجلس در مورد حادثه ساختمان پلاسكو با واكنش‌هاي بسياري مواجه بوده است. از جمله آنكه ديروز رييس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي ضمن تشريح آخرين اقدامات مجلس درخصوص حادثه پلاسكو و ابراز گلايه از عدم پوزش‌خواهي مسوولان از مردم، از بررسي گزارش وزير كشور و شهردار تهران توسط مجلس خبر داد. به گزارش ايلنا، محمدرضا عارف با اشاره به قرائت گزارش‌هاي مربوط به حادثه پلاسكو ازسوي وزير كشور و شهردار تهران در جلسه علني هفته گذشته مجلس، درباره اقدامات بعدي خانه ملت درباره اين حادثه اعلام كرد: باتوجه به قرائت گزارش رسمي آقايان رحماني‌فضلي و قاليباف در نشست علني روز چهارشنبه هفته گذشته، از اين پس كميسيون‌هاي مربوطه موظفند اقدامات بعدي را تحت نظر داشته باشند. رييس مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه باتوجه به بخش‌هاي ضد و نقيض گزارش‌هاي ارايه شده در صحن و تفاوت‌هاي فاحشي كه در برخي از مسائل ميان دو گزارش وزير كشور و شهردار تهران وجود داشت، مجلس چه اقدامي براي مشخص شدن واقعيت انجام مي‌دهد، گفت: بررسي اين مسائل از مهم‌ترين وظايف كميسيون تخصصي مربوطه است و بايد در اين باره تحقيقات لازم را انجام دهند.


آيت‌الله جوادي آملي:
من از غيرت و عظمت و نفوذناپذيري تيم هسته‌اي حق‌شناسي مي‌كنم
آيت‌الله جوادي آملي در ديدار با علي‌اكبر صالحي گفت:  در جريان هسته‌اي طرف مقابل اصرار داشت كه ايران به سمت سلاح هسته‌اي نرود و حال آنكه جمهوري اسلامي ايران پيش از آنها و بيش از آنها اصرار داشت كه به سمت سلاح هسته‌اي نمي‌رود.
وي افزود: هم تيم هسته‌اي به ويژه آقاي ظريف و هم مسوولان نظامي دفاع خوبي از قدرت نظامي كشور كردند كه اين نشان‌دهنده غيرت آنهاست. در اين روزها هم آقاي ظريف و عزيزان وزارت خارجه و هم مسوولان دفاعي كشور حمايت خوبي از اقتدار دفاعي كشور كردند كه نشانگر غيرت آنهاست. اينها افراد غيوري هستند.


سردار شريف:

«سردار ذوالقدر» از سپاه بازنشسته شده است
سخنگوي سپاه پاسداران گفت: آقاي ذوالقدر از فرماندهان باسابقه و خوش‌نام سپاه بوده‌ و مدتي است بادرخواست بازنشستگي ايشان نيز موافقت شده است. به گزارش تسنيم، همايش مقدماتي مجمع ملي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي دو روز پيش در تالار آدينه تهران با حضور و سخنراني محمدباقر ذوالقدر، رييس ستاد اجرايي اين جبهه برگزار شد. پس از برگزاري اين مراسم برخي رسانه‌هاي فضاي مجازي از وي به عنوان يك مقام سپاه ياد كرده بودند كه در تماس خبرنگار تسنيم با سردار رمضان شريف، سخنگوي سپاه پاسداران، وي ضمن رد اين موضوع، گفت: آقاي ذوالقدر از فرماندهان باسابقه و خوش‌نام سپاه بوده‌اند كه چندين سال است، ابتدا به وزارت كشور و سپس به قوه قضاييه مامور شده بودند. وي افزود: مدتي است كه با درخواست ايشان براي بازنشستگي از سازمان سپاه موافقت شده، بنابراين حضور ايشان و سخنراني در مجامع مختلف ارتباطي با سازمان سپاه پاسداران ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون