• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3742 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۱ بهمن

خبر روز

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان در آستانه فرا رسيدن سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفيف مجازات ۶۳۱ نفر از محكومانِ محاكم عمومي و انقلاب، سازمان قضايي نيروهاي مسلح و تعزيرات حكومتي موافقت كردند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني، رييس قوه قضاييه به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي طي نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي پيشنهاد عفو يا تخفيف و تبديل مجازات ۶۳۱ نفر از محكومان را كه در كميسيون مربوط واجد شرايط لازم تشخيص داده شده‌اند ارايه كرده بود كه مورد موافقت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي قرار گرفت.

 

رونمايي از تقريظ‌هاي رهبر انقلاب بر چهار كتاب دفاع مقدس

مراسم ششمين پاسداشت ادبيات جهاد و مقاومت به همراه رونمايي از تقريظ‌هاي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بر چهار كتاب حوزه ادبيات دفاع مقدس از نويسندگان استان همدان، صبح ديروز در حسينيه امام خميني (رحمه‌الله) شهر همدان برگزار شد. در اين برنامه كه از سوي دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي برگزار شد، از چهار تقريظ رهبر انقلاب اسلامي بر كتاب‌هاي «دختر شينا»، «وقتي مهتاب گم شد»، «گلستان يازدهم» و «آب هرگز نمي‌ميرد» -كه به شرح حال رزمندگان همداني مي‌پردازد- رونمايي شد. در ابتداي اين مراسم از تقريظ رهبر انقلاب اسلامي بر كتاب «دختر شينا» -كه خاطرات خانم قدم‌خير محمدي‌كنعان از همسر شهيدش (سردار حاج ستار ابراهيمي‌هژير) و به قلم خانم ضرابي‌زاده است- رونمايي شد. متن تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب بدين شرح است: رحمت خدا بر اين بانوي صبور و با‌ايمان؛ و بر آن جوان مجاهد و مخلص و فداكاري كه اين رنج‌هاي توانفرساي همسر محبوبش نتوانست او را از ادامه جهاد دشوارش باز دارد. جا دارد از فرزندان اين دو انسان والا نيز قدرداني شود. همچنين از تقريظ رهبر انقلاب بر كتاب «وقتي مهتاب گم شد» -كه روايتي عاطفي از خاطرات جانباز سرافراز آقاي علي خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسليان به قلم آقاي حميد حسام است- رونمايي شد. متن تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب بدين شرح است:
بچه‌هاي همدان؛ بچه‌هاي صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بي‌ادعا؛ ياران حسين (عليه‌السلام)؛ ياوران دين خدا. و آنگاه مادران؛ مردآفرينان شجاع و صبور. و آنگاه فضاي معنويت و معرفت؛ دل‌هاي روشن، همت‌ها و عزم‌هاي راسخ؛ بصيرت‌ها و ديدهاي ماورايي. اينها و بسي جويبارهاي شيرين و خوشگوار ديگر از سرچشمه اين روايت صادقانه و نگارش استادانه، كام دل مشتاق را غرق لذت مي‌كند و آتش شوق را در آن سركش‌تر مي‌سازد. راوي، خود يك شهيد زنده است. تنِ به‌شدت آزرده او نتوانسته از سرزندگي و بيداري دل او بكاهد و الحمدلله رب العالمين. نويسنده نيز خود از خيل همين دلدادگان و تجربه‌ديدگان است. بر او و بر همه آنان گوارا باد فيض رضاي الهي؛ ان‌شاء‌الله. 18/۱۰/۹۵درباره نگارش اين كتاب، آنچه نوشتم كم است؛ لطف اين نگارش بيش از اينها است. مقدمه كتاب يك غزل به تمام معني است. گفتني است از تقريظ رهبر انقلاب بر كتاب «گلستان يازدهم» -كه خاطرات خانم پناهي‌روا از همسر شهيدش (سردار علي چيت‌سازيان) به قلم خانم ضرابي‌زاده است- رونمايي شد. متن تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب بدين شرح است:
اين روايتي شورانگيز است از زندگي سراسر جهاد و اخلاصِ مردي كه در عنفوان جواني به مقام مردان الهي بزرگ نائل آمد و هم در زمين و هم در ملأ اعلي به عزت رسيد. هنيئاً له. راوي - شريك زندگي كوتاه او- نيز صدق و صفا و اخلاص را در روايت معصومانه خود به‌روشني نشان داده است. در اين ميان، قلم هنرمند و نگارش آكنده از ذوق و لطف نويسنده است كه به اين همه، جان داده است. آفرين بر هر دو بانو؛ راوي و نويسنده كتاب.» در پايان اين مراسم، از تقريظ رهبر انقلاب بر كتاب «آب هرگز نمي‌ميرد» -كه روايت دوران حضور جانباز سرافراز سردار ميرزامحمد سُلگي در دوران دفاع مقدس در كسوت فرماندهي گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل در لشكر انصارالحسين (عليهم‌السلام) همدان است- رونمايي شد. متن تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب بدين شرح است:
سلام بر ياران حسين (عليه‌السلام) و سلام بر لشگر انصارالحسين همدان؛ و سلام بر شهيدان، دلاوران، فداييان، شيران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهيد زنده ميرزا محمد سُلگي و بر همسر باايمان و صبور او؛ و سلام بر حميد حسام كه دردانه‌هايي چون سُلگي و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعت‌هاي خوش و باصفايي را با اين كتاب گذراندم و بارها با دريغ و حسرت گفتم:
درنگي كرده بودم كاش در بزم جنون من هم / لبي‌تر كرده زان صهباي جام پرفسون من هم/ هزاران كام در راه است و دل مشتاق و من حيران / كه ره چون مي‌توانم يافتن سوي درون من هم...»  در ميان كتاب‌هاي خاطرات جنگ، اين، يكي از بهترين‌ها است. نگارش درست و قوي، ذوق سرشار، سليقه و حوصله، همت بلند، همه با هم دست به كار توليد اين اثر شده‌اند. كتاب خانم ضرابي در شرح حال شهيد عالي‌مقام علي چيت‌سازيان نيز داراي همين برجستگي‌ها است؛ اين دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون