• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3743 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ بهمن

آخر هفته شلوغ احمدي‌نژاد با دو سخنراني در دو مسجد

نگران انقلاب و آينده كشور نيستم

گروه سياسي| هر مناسبتي كه از راه برسد تلاش او و اطرافيانش اين است كه روزهاي پركاري برايش رقم بزنند. شايد اگر به خاطر توصيه‌ها فكر انتخابات از سرش بيرون نمي‌رفت چنين مناسبت‌هايي برايش شلوغ‌تر و پركارتر از اينها هم مي‌بود. شب سالگرد پيروزي انقلاب، محمود احمدي‌نژاد در دو مسجد تهران حضور پيدا كرد، يكي در جنوب غرب و ديگري در شمال شرق تهران. در يكي به عنوان سخنران و در ديگري به عنوان شنونده كه قرار بود پاي صحبت‌هاي سخنگوي دولتش غلامحسين الهام بنشيند كه دير رسيد و دقايقي پشت تريبون قرار گرفت و به خاطر دير رسيدنش عذرخواهي كرد.
شب 22 بهمن ماه رييس دولت سابق پس از نماز مغرب و عشا در مسجد ابوذر سخنراني كرد و صحبت‌هايش بيش از هميشه طعنه و كنايه به همراه خود داشت.
 اگرچه محمود احمدي‌نژاد از نردبان اصولگرايي به پاستور رسيده بود اما چندان علاقه‌اي نداشت تا به اين جريان متصل بماند، به ويژه در دور دوم رياستش در دولت تلاش كرد تا خود را جرياني مستقل از ساير جريان‌هاي سياسي كشور جلوه دهد. اكنون او در سخنراني‌اش از رنج‌هاي اين روزهايش مي‌گويد؛ رنج‌هايي كه البته بيش از هر چيز كنايه به دولت و البته جريان‌هاي رقيب دولت است. گويي حالا كه حضورش در انتخابات سال آينده به‌طور كلي منتفي شده است و قرار نيست به عنوان يكي از رقباي حسن روحاني در ميدان حضور داشته باشد با خيال راحت اين جمله را بر زبان مي‌آورد و يكي از رنج‌هايش را با اين جمله بيان مي‌كند و مي‌گويد: «مسابقه عده‌اي براي خودخواهي و دنياطلبي و فراموشي آرمان‌ها و وظايف انقلابي در برابر ملت  را مشاهده مي‌كنيم». به نظر مي‌رسد از نظر احمدي‌نژاد امروز تنها جريان انقلابي در كشور جريان خودش است و بس. او با طعنه و كنايه مي‌گويد: « مگر مي‌شود كسي بويي از انسانيت و انقلاب برده باشد و در برابر مشكلات مردم و فشارهاي گوناگون و كمرشكن بي‌تفاوت باشد يا بدتر از آن در پي منافع شخصي و گروهي و سوءاستفاده از شرايط به نفع خود و گروهش باشد؟» اين در حالي است كه وضعيت اقتصادي و معيشت جامعه در دوره او بود كه دستخوش تغييرات بسياري شد و به باور بسياري، بحران اقتصادي كشور نتيجه سياست‌هايي بود كه دولت احمدي‌نژاد در پيش گرفت. در هر صورت خارج از گود نشستن و همه را به باد انتقاد گرفتن و چشم بر روي عملكرد خود بستن كار آساني است كه اين روزها احمدي‌نژاد آن را انجام مي‌دهد. به گزارش دولت بهار محمود احمدي‌نژاد در مسجد ابوذر تهران گفت: به عنوان كوچك شما كه مانند شما در جريان انقلاب و حوادث هستم عرض مي‌كنم كه نگران انقلاب و آينده كشور نيستم. فقط دو موضوع دل انسان را مي‌رنجاند. وي در ادامه افزود: اول: فشار بي‌نظيري است كه از جهات گوناگون اقتصادي، سياسي و روحي و رواني و تبليغي عليه ملت مظلوم ايران وارد مي‌شود.
عده زيادي زير اين فشار آسيب جدي و بعضا جبران‌ناپذير ديده‌اند يا در مرز آن قرار گرفته‌اند. شيطان همه عوامل خود را از داخل و خارج فراخوان كرده و با تمام توان مشغول است تا به وسيله فشارهاي طاقت فرسا، اميد و اراده و روحيه ملت را در هم بشكند. به خبرها نگاه كنيد، همه يا اكثر آنها منفي و ياس‌آفرين و مانند خنجري به قلب و دل ملت است. رييس دولت سابق در ادامه گفت: دوم، مشاهده مسابقه عده‌اي براي خودخواهي و دنياطلبي و فراموشي آرمان‌ها و وظايف انقلابي در برابر ملت است. انقلاب آمد و فرصتي بي‌نظير براي كمال انسان، خدمتگزاري و فداكاري را براي همگان فراهم آورد. احمدي‌نژاد همچنين گفت: مگر مي‌شود كسي بويي از انسانيت و انقلاب برده باشد و در برابر مشكلات مردم و فشارهاي گوناگون و كمرشكن بي‌تفاوت باشد يا بدتر از آن در پي منافع شخصي و گروهي و سوءاستفاده از شرايط به نفع خود و گروهش باشد؟ به خدا سقوطي بالاتر از اين متصور نيست.
رييس دولت سابق در راهپيمايي روز 22 بهمن ماه هم شركت كرد و حضورش حاشيه‌هايي نيز به همراه داشت. ايلنا گزارش داده كه محمود احمدي‌نژاد كه در جمع شركت‌كنندگان در سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي حضور پيدا كرده با هدايت نيروهاي امنيتي به داخل ساختمان دانشگاه شريف برده شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون