• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3744 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۴ بهمن

وزير نيرو از مردم خوزستان عذرخواهي كرد

 حميد چيت‌چيان، وزير نيرو كه براي مديريت بحران قطع برق و آب خوزستان راهي اهواز شده بود از مردم بابت مشكلاتي كه طي 12 ساعت گذشته در اين استان شدت گرفته بود، عذرخواهي كرد. چيت‌چيان گفت: از مردم تشكر مي‌كنم و به دليل مشكلاتي كه تحمل‌ كرده‌اند، عذرخواهي مي‌كنم.  وزير نيرو از راه‌اندازي تصفيه‌خانه‌هاي آب اهواز خبر داده و گفت: در حال حاضر تصفيه‌خانه شماره يك و شماره 2 اهواز راه‌اندازي شده آب 90 درصد از مشتركين خوزستاني وصل و مشكلات شبكه سراسري حل شده است. شرايط خاص محيطي حاكم بر استان خوزستان سبب شد تا گرد و غبار همراه با رطوبت باعث خروج پنج نيروگاه اين استان از مدار سراسري و قطع برق در مناطق وسيعي از استان شد. بر اثر اين اتفاق پنج نيروگاه از مدار خارج شده است، با تابش آفتاب و كاهش رطوبت هوا به تدريج پست‌ها وارد مدار شده‌اند. نبود برق باعث تعطيلي تصفيه‌خانه‌ها و پمپاژ آب شده بود كه اين امر قطعي آب برخي از شهرهاي اين استان را به دنبال داشت. براي پيشگيري از اتفاقات مشابه ۱۰۰ ميليارد تومان در خصوص تكميل زنجيره خطوط، عايق‌بندي پست‌ها و خريد ۱۵ مقر براي شستشو در نظر گرفته شده است.  
 غلامرضا شريعتي، استاندار خوزستان: فقط 35 هزار كيلومتر خطوط انتقال برق در استان وجود دارد. واقعا امكان شست‌وشوي اين حجم به علت نبود امكانات وجود نداشت. مقرر شده است كه براي مناطق حساس نظير بيمارستان‌ها آب توزيع شود همچنين امكانات توزيع آب نيز از شهرستان‌هايي كه اكنون داراي آب هستند به اهواز و ساير شهرستان‌هاي فاقد آب انتقال داده مي‌شود تا به توزيع آب در اين شهرستان‌ها كمك شود. در 10 سال گذشته در استان مه‌گرفتي همراه با گردوخاك شديد نداشتيم. هيچ‌وقت اين‌ ميزان گردوخاك را تجربه نكرده بوديم.
 هاشم بالدي، مديركل مديريت بحران خوزستان: متاسفانه زمان قطع برق به علت نبود برق اضطراري در تصفيه‌خانه و مراكز مخابراتي با قطع آب و مخابرات نيز در اهواز و برخي شهرستان‌ها مواجه شديم. تامين برق اضطراري براي تصفيه‌خانه‌هاي آب اهواز از تعهدات وزارت نيرو است. شست‌وشوي خطوط فوق توزيع به علت ارتفاعي كه دارد، نيازمند امكانات و تجهيزات ويژه‌اي است. اين امكانات در استان وجود دارد اما تعداد آنها كم و براي شست‌وشوي تمام ايستگاه‌ها و خطوط انتقال برق كافي نيست.
 بيژن عالي‌پور، مديرعامل شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب: قطعي شبكه برق، موجب شد بخشي از تاسيسات فراورشي اين شركت در منطقه اهواز از مدار عمليات خارج و توليد اين منطقه حدود ۷۰۰ هزار بشكه كاهش يابد. اكنون بخشي از اين كاهش براي ايجاد ظرفيت براي دريافت نفت خام ميادين غرب كارون به ميزان ۳۰۰ هزار بشكه بوده است، با اتصال دوباره برق و راه‌اندازي تدريجي تاسيسات فراورشي توليد مطابق برنامه از سر گرفته شده و كاهش ساعات گذشته نيز تا حد ممكن جبران خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون