• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3746 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

محمدرضا باهنر:

روحاني كانديداي منحصربه‌فرد اصلاح‌طلبان است

محمدرضا باهنر، دبير جبهه پيروان و فردي كه به بازيگرداني در اردوگاه اصولگرايي مشهور است، كمتر وقتي است كه از دغدغه تشكيل دو يا چند حزب قوي در سپهر سياسي كشور سخن به ميان نياورد. اين در حالي است كه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب، تشكيلاتي كه دي ماه اعلام موجوديت كرد، پس از تجربه‌هاي تلخ اين جريان سياسي در دو انتخابات پيشين، امروز تبديل به اميد برخي اصولگرايان براي تحقق انسجام و رسيدن به نامزد واحد انتخابات رياست‌جمهوري شده است. در حالي كه به تازگي جبهه پيروان از اين سازوكار اعلام حمايت كرده است، محمد رضا باهنر گفته است كه نامزد جبهه پيروان همان نامزد نهايي اعلام شده از سوي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب خواهد بود.
  مقصود مطرح‌كنندگان آشتي ملي چيست و چه كساني طرفين آن هستند؟ اگر بين مردم و مردم است بايد گفت مردم با هم قهر نيستند، اگر مقصودشان بين مردم و نظام است كه در مقاطع مختلف مردم نشان دادند مشكلي با نظام ندارند نمونه آن ۲۲ بهمن سال جاري است كه نسبت به سال گذشته پرشورتر برگزار شد. اگر به دنبال اين هستند كه قاضي با متهم يا مجرم آشتي كند اولا اين آشتي معنا ندارد. ثانيا اگر مجرمي از جرمي كه انجام داده پشيمان شده است بايد به آن جرم اقرار كند. چراكه به سرمايه اجتماعي هزينه وارد كرده است. بنابراين بايد پيشنهادكنندگان اين طرح واضح‌تر مقصودشان را اعلام كنند.
 در اوايل دولت آقاي روحاني از من سوال شد كه آيا روحاني اصلاح‌طلب است كه گفتم ايشان در گذشته حتي يك مصاحبه و گزارش هم نداشته‌اند كه از اصلاح‌طلبان حمايت كرده باشند و حتي نوار و سخنراني‌هايي دارند كه در نقد مواضع اصلاح‌طلبان بحث كرده‌اند كه نمونه محوري اين سخنراني را مي‌توان در جريان فتنه سال ۷۸ كه داستان كوي دانشگاه پيش آمد، دانست.
 آقاي روحاني در انتخابات گذشته به دليل اينكه حمايت اصولگرايان را نتوانست جلب كند، مورد حمايت اصلاح‌طلبان قرار گرفت و شايد روحاني وامدار شد اما معتقدم از نظر فلز روحاني در گذشته اصولگرا بوده است و اكنون اگر با اصلاح‌طلبان كار مي‌كند به دليل بده‌بستان و وامداري است كه با هم دارند. نمي‌خواهم بگويم اين كار مذموم يا ممدوح است.
 در حركت‌هاي اصيل سياسي بايد كمتر شاهد جابه‌جايي‌ها و تغيير مواضع باشيم و به هر دليل نبايد فرد مواضعش‌ را تغيير دهد اما در هر صورت اين اتفاق افتاده است و جناب آقاي روحاني قطعا اكنون مورد حمايت اصلاح‌طلبان خواهد بود و در انتخابات سال ۹۶ هم اصلاح‌طلبان از روحاني عبور نخواهند كرد و اصولگراها به طور قطع در مقابل او كانديدا معرفي مي‌كنند و كانديداي مشخصي خواهند داشت.
 برخي اصلاح‌طلبان بحث‌هايي مطرح مي‌كنند مبني بر اينكه كانديداي كمكي داشته باشند يا فضاي جامعه را تغيير دهند اما به طور يقين روحاني كانديداي منحصربه فرد اصلاح‌طلبان است.
 درواكنش به اين سخن رسايي كه گفته بود اگر در اصولگرا بودن روحاني و باهنر ترديدي نيست من از اصولگرايي اعلام برائت مي‌كنم: ايشان متوجه مفهوم صحبت من نشده‌اند كه چنين موضعي گرفتند كه مقصر رسانه‌ها هستند. هر دو انساني كه به بحث با يكديگر بنشينند مطمئنا اختلاف‌نظرهايي دارند و اگر دوستان قبول دارند كه براي رقابت با جريان اصلاح‌طلبي نيازمند به وحدت ائتلافي اصولگراها داريم اين يعني اينكه از اين چارچوب بيرون نرويم لذا از اين شكاف بين اصولگراها به طور طبيعي اصلاح‌طلبان سود مي‌برند .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون