• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3746 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۶ بهمن

بخشش، پاي چوبه‌دار

ركنا| دادستان اردبيل از رهايي يك زنداني محكوم به قصاص نفس پاي چوبه ‌دار خبر داد و گفت: صبح امروز (دوشنبه) با گذشت اولياي دم، حكم قصاص قاتل يك پيرمرد، لغو شد. ناصر عتباتي، دادستان عمومي و انقلاب مركز استان اردبيل از رهايي يك زنداني محكوم به قصاص نفس پاي چوبه‌دار خبر داد و گفت: صبح امروز (دوشنبه) در زندان مركزي اردبيل قرار بود حكم قصاص قاتل يك پيرمرد اجرا شود كه نهايتا با تلاش و صحبت‌هاي دادستان، معاون اجراي احكام دادستاني و مسوولان قضايي رضايت اولياي دم جلب شد و از اجراي حكم صرف نظر كردند. وي افزود: اين پرونده در سال 89 پس از وقوع يك فقره قتل به دنبال اختلافات بين قاتل و مقتول تشكيل شد كه در مراجع قضايي مورد رسيدگي قرار گرفت و قاتل به قصاص نفس محكوم شد.

 

تصادف مرگبار پژو و كاميون بنز
مهر| رييس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهور ناجا، از وقوع حادثه تصادف مرگبار در استان لرستان خبر داد و گفت: در اين حادثه سه تن كشته شدند. سرهنگ نادر رحماني درباره جزييات اين حادثه تصادف مرگبار گفت: صبح امروز (دوشنبه) يك فقره تصادف در استان لرستان منجر به كشته شدن ٣ نفر شد. وي افزود: اين حادثه در ساعت 7:40 در محور كيلومتر ۴۵ خرم‌آباد-انديمشك اتفاق افتاده، در اين محور تصادف شديدي بين يك دستگاه سواري پژو و كاميون بنز اتفاق افتاد كه مقصر آن راننده پژو به دليل تجاوز به چپ بوده است. به گفته سرهنگ رحماني، اين تصادف علاوه بر ٣ نفر كشته، يك نفر مجروح هم به جاي گذاشته است.

 

نشست زمين در خيابان شهيد رجايي

رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران از نشست زمين در خيابان شهيد رجايي و انسداد خيابان شهيد آويني به سمت جنوب خبر داد. سرهنگ محمد رازقي، رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامي خبرگزاري فارس در رابطه با اين حادثه گفت: حدود ساعت 12:30 ظهر امروز در بخشي از خيابان شهيد رجايي نشست زمين به طول 10 متر و عرض 8 متر اتفاق افتاد. رازقي افزود: به دنبال نشست زمين و تراكم ترافيكي در محدوده خيابان شهيد رجايي، درحال حاضر در محدوده خيابان شهيد آويني به سمت جنوب محدوديت تردد اعمال شده است و اين محدوده اكنون بسته شده است. وي تصريح كرد: رانندگاني كه قصد تردد از اين محدوده را دارند تا زمان بازگشايي خيابان شهيد رجايي از بزرگراه صالح‌آباد جهت تردد استفاده كنند.

 

كلاهبرداري به بهانه ويزاي شينگن

مهر| با مراجعه نماينده حقوقي چند شاكي و مالباخته به كلانتري ۱۰۴ عباس‌آباد و طرح شكايت از فردي به نام فرهاد، پرونده‌اي با موضوع كلاهبرداري تشكيل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه ۷۷ تهران، پرونده در اختيار پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. نماينده حقوقي شاكيان پس از حضور در پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: موكل‌هايم براي گرفتن ويزاي كار شينگن به شخصي به نام «فرهاد. ع» مراجعه و نامبرده با ارايه وعده دروغي تهيه ويزاي كار شينگن در كشور آلمان، از هر كدام از آنها مبلغ ۸۰ ميليون تومان طلب مي‌كرد و در همان جلسه اول مبلغ ۶۰۰۰ يورو و همچنين گذرنامه آنها را مي‌گرفت. در ادامه با اخذ مجدد مبلغ ۵۶ ميليون تومان از هر كدام آنها اعلام مي‌كرد بايد ابتدا به كشور روسيه – شهر مسكو رفته و از آنجا به كشور آلمان اعزام شوند و به اين بهانه نيز مبلغ ۱۱ ميليون تومان ديگر از هركدام از آنها مي‌گرفت.  مالباخته‌ها با اطمينان از داشتن ويزا و بليط تهيه‌شده به روسيه رفته اما پس از ورود به فرودگاه شهر مسكو اطلاع پيدا مي‌كردند كه ويزاي تمامي آنها جعلي است. پس از بازگشت به ايران مطلع مي‌شدند فرهاد محل سكونت و در واقع مخفيگاهش را تغيير داده است. متهم از طريق عضويت در كانال‌هاي تلگرام، آگهي مي‌داد و پس از تماس افراد متقاضي ويزاي شينگن، براي اين افراد تصويري از ويزاهاي تهيه شده را از طريق تلگرام براي آنها ارسال و مالباختگان به اين شخص اعتماد كرده و هر كدام مبالغ چند ميليون توماني را به شماره كارت اعلام شده ازسوي وي واريز مي‌كردند. اين مالباختگان پس از واريز پول، پيگير دريافت ويزاهاي خود مي‌شدند اما پس از مدت كوتاهي تماس آنها با فرهاد قطع مي‌شد و او پاسخگو نبود. كارآگاهان سرانجام موفق به شناسايي مخفيگاه متهم در يك خانه مجردي در خيابان سهروردي شمالي شده و سرانجام ۲۴ مهر موفق به دستگيري وي شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون