• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3750 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱ اسفند

عددنوشت

تعداد دكل‌هاي حفاري دنيا براي ايران

معاون نظارت بر منابع هيدروكربوري وزارت نفت با بيان اينكه هفت درصد دكل‌هاي حفاري موجود در دنيا متعلق به ايران است، گفت: امروز بيش از ۲۰۰۰ دكل در دنيا وجود دارد كه بيش از ۱۴۰ دكل آن در ايران است. ركن‌الدين جوادي در چهارمين كنگره بين‌المللي حفاري با بيان اينكه حفاري در جهت توسعه صنعت نفت و گاز كشور نقش داشته است، اظهار كرد: حدود هفت درصد دكل‌هاي موجود در دنيا در ايران است. امروز بيش از ۲۰۰۰ دكل در دنيا وجود دارد كه ۱۴۰ دكل در ايران قرار دارد. وي با بيان اينكه پتانسيل بالقوه‌اي در كشور براي سازمان‌دهي بخش دولتي و كارگزاران در صنعت حفاري وجود دارد، تصريح كرد: بايد بعد از برجام بهره‌وري را در اين صنعت افزايش دهيم و براي اينكه اين صنعت رشد كند بايد بتوان نگاهي به بيرون از مرزها داشت. با توجه به استانداردهاي موجود در دنيا شيوه مديريت حفاري با دستيابي به دانش نوين حفاري با حضور در بازارهاي بين‌المللي بهتر فراهم مي‌شود. براي توسعه كشور نيازمنديم در اين زمينه روي پاي خودمان بايستيم.

صادرات شهرك‌هاي صنعتي
 معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در نخستين نشست شوراي اطلاع‌رساني سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران ضمن تشريح اهميت بنگاه‌هاي كوچك ومتوسط در ايجاد اشتغال و توسعه صنعتي كشور از استقرار 1000 واحد صنعتي صادرتگرا در شهرك‌ها و نواحي صنعتي سراسر كشور خبرداد و گفت: صادرات محصولات اين واحدهاي صنعتي به بيش از 1/7 ميليارد دلار مي‌رسد. علي يزداني تشكيل اين شورا را در ايجاد يك خرد جمعي موثر برشمرد وگفت: با همفكري و تعامل ‌موثر مي‌توان بسترهاي خوبي جهت بهبود وضعيت صنعت به ويژه صنايع كوچك و متوسط كه بيش از 96 درصد كل صنايع كشور را در بر گرفته فراهم كرد. هم‌اكنون 290 ناحيه روستايي در سراسر كشور وجود دارد كه در جهت كاهش مهاجرت روستاييان به كلانشهرها و ايجاد اشتغال در اين مناطق با همكاري معاونت توسعه روستايي طرح‌هاي خوبي در نظر گرفته شده است.

رشد توليد كارگاه‌هاي صنعتي
براساس آمارهاي بانك مركزي، شاخص كل توليدات كارگاه‌هاي بزرگ صنعتي كشور در شش‌ماهه نخست سال جاري رشد 5/3 درصدي را نشان مي‌دهد. در شش ماهه سال 95 از 24 گروه كارگاه‌هاي بزرگ صنعتي، 17 گروه رشد مثبت داشته‌اند، اين در حالي است كه در دوره مشابه سال قبل هشت گروه از 24 گروه رشد مثبت به ثبت رساندند. اين گزارش حاكي است توليد مواد و محصولات شيميايي در شش ماهه نخست سال    5/6 درصد، فلزات اساسي 8/0 درصد، توليد وسايل نقليه موتوري و تريلر 9/14 درصد، صنايع مواد غذايي 9/3 درصد رشد داشته‌اند. اين در حالي است كه رشد توليد محصولات كاني غيرفلزي 10 درصد، توليد ماشين‌آلات مولد و انتقال نيروي برق و دستگاه‌هاي برقي 8/0 درصد و توليد محصولات ساخته شده از فلز به جز ماشين‌آلات و تجهيزات 6/3 درصد منفي بوده‌اند. بر اساس اين گزارش بانك مركزي رشد شش ماهه اقتصاد را 4/7 درصد با نفت و 9/0 درصد بدون نفت اعلام كرد.


رشد صادرات فولاد
گروه تجاري يوروفر اعلام كرد واردات فولاد ايراني كه در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ حدود هشت برابر افزايش يافته، جديدترين تهديد براي فولادسازان اروپايي است. اين گروه لابي فولاد اعلام كرد صادرات ايران به اروپا سالانه به بيش از يك ميليون تن رسيده است و پس از هند با 9/1 ميليون تن قرار گرفته است در حالي كه چين    7/5 ميليون تن فولاد در سال ۲۰۱۶ به اروپا صادر كرد. كارل تاچلت، مدير تجاري و روابط خارجي يوروفر به رويترز گفت: تهديد از سوي ايران، جديد است و واردات فولاد ايراني در كنار واردات از چين و هند، تهديدي براي صنعت فولادسازي اروپا به شمار مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون