• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3752 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۳ اسفند

تورم سالانه مناطق شهري در بهمن‌ماه؛ 8/6درصد

نرخ تورم سالانه مناطق شهري در بهمن ماه با 1/0درصد كاهش به 8/6 درصد رسيد و نرخ تورم نقطه به نقطه با 8/0 درصد افزايش به 1/7درصد رسيده است. به گزارش مركز آمار ايران، گزارش شاخص قيمت كالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي شهري كشور در بهمن ماه سال 1395 منتشر شد. شاخص كل (بر مبناي 100= 1390) در بهمن ماه سال 1395 عدد 3/238 را نشان مي‌دهد كه نسبت به ماه قبل 4/0 درصد افزايش داشته است.
 افزايش شاخص كل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 1/7 درصد است كه نسبت به همين اطلاع در ماه قبل (3/6 درصد)، 8/0 واحد درصد افزايش يافته است. درصد تغييرات شاخص كل (نرخ تورم كالاها و خدمات مصرفي خانوارهاي شهري) در دوازده ماه منتهي به بهمن ماه سال 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل 8/6 درصد است كه نسبت به همين اطلاع در دي ماه 1395 (9/6درصد)، 1/0واحد درصد كاهش يافته است. شاخص گروه عمده «خوراكي‌هاي، آشاميدني‌ها و دخانيات» در اين ماه هم به رقم 3/282 رسيد كه نسبت به ماه قبل 8/0درصد افزايش نشان مي‌دهد. شاخص گروه عمده «خوراكي‌هاي، آشاميدني‌ها و دخانيات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 0/9 درصد افزايش نشان مي‌دهد و درصد تغييرات اين گروه در دوازده ماه منتهي به بهمن ماه 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل 1/7درصد است كه نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به دي ماه 1395 (9/6 درصد)، 2/0 واحد درصد افزايش يافته است. شاخص گروه اصلي «خوراكي‌ها» در اين ماه هم مورد بررسي به عدد 0/280 رسيد كه نسبت به ماه قبل 8/0 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
شاخص گروه اصلي «خوراكي‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل 0/9 درصد افزايش نشان مي‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه اين گروه 9/6 درصد است. شاخص گروه عمده «كالاهاي غيرخوراكي و خدمات» در بهمن ماه 1395 به رقم 2/223 رسيد كه نسبت به ماه قبل 2/0درصد افزايش داشته است. ميزان افزايش شاخص گروه عمده «كالاهاي غيرخوراكي و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل 3/6 درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهي به بهمن ماه 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه 7/6 درصد است كه نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به دي ماه 1395 (9/6 درصد)، 2/0 واحد درصد كاهش يافته است.  براساس گزارش مركز آمار ايران، قيمت كالاها و خدمات مصرفي خانوار شهري در بهمن افزايش يافت. بر اساس گزارش شاخص قيمت كالاها و خدمات مصرفي خانوار شهري، در بهمن‌ماه امسال، تمامي 12 گروه اصلي و فرعي (خوراكي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات، كالاهاي غيرخوراكي و خدمات) در تمامي زيرگروه‌ها، 12 ماهه منتهي به ماه جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل به غير از ميوه و خشكبار افزايش قيمت دارد.
براساس اين گزارش، بالاترين افزايش مربوط به آموزش، آب، برق، سوخت و پس از آن، دخانيات، سبزيجات است كه بالاترين رشد را نشان مي‌دهند.
همچنين درصد تغييرات شاخص‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل گوياي اين واقعيت است كه آب، برق، سوخت، گوشت قرمز، گوشت ماكيان و گوشت قرمز و سفيد و فرآورده‌هاي آن به همراه دخانيات بالاترين رشد را تجربه كرده‌اند و هيچ گروه كالايي، اصلي و فرعي رشد منفي در اين بازه زماني ندارد.
براساس اطلاعات مركز آمار، تغييرات گروه‌ها نسبت به ماه قبل حكايت از آن دارد كه دو گروه ميوه و خشكبار و آب، برق، سوخت رشد منفي داشته و مابقي گروه‌ها نسبت به ماه قبل افزايش يافته است. بر اين اساس، بيشترين ميزان افزايش مربوط به سبزيجات و پس از آن گوشت قرمز و گوشت ماكيان و گوشت قرمز و سفيد و فرآورده‌هاي آن است. مسكن نسبت به ماه مشابه سال قبل 2/3 و نسبت به ماه قبل 2/0 درصد رشد نشان مي‌دهد. همچنين نان و غلات نسبت به ماه مشابه سال قبل 7/10 درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون