• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3754 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۵ اسفند

خبر

اسيدپاش اهوازي  دستگير شد

به دنبال وقوع يك فقره اسيد پاشي در اهواز، نيروي انتظامي موفق شد فرد اسيدپاش را دستگير كند. سرهنگ علي قاسم‌پور، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان اظهار كرد: در پي وقوع اسيدپاشي به يك فلافل‌فروش در اهواز در مورخ ۱۶ آذرماه امسال، اين موضوع توسط كارآگاهان آگاهي استان در دستور كار قرار گرفت. وي افزود: پس از بررسي‌ها و تحقيقات صورت گرفته و بعد از همكاري فرد مصدوم، اسيد پاش كه پسر عموي وي بوده و به علت اختلاف خانوادگي اقدام به اين اسيدپاشي كرده بود با هماهنگي مقام قضايي دستگير و به بزه ارتكابي اعتراف كرد.


نزاع؛ بيش از 84 هزار نفر را به پزشكي قانوني كشاند

معاون پزشكي و آزمايشگاهي اداره كل پزشكي قانوني استان تهران گفت: از ابتداي فروردين تا پايان دي ماه امسال 84 هزار و 915 تن به دليل صدمات ناشي از نزاع به مراكز پزشكي قانوني اين استان مراجعه كردند. سيدشهرام موسوي افزود: مراجعه اين شمار آسيب‌ديده به دليل نزاع در 10 ماهه امسال به مراكز پزشكي قانوني استان تهران در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته (1394) كه با شمار مراجعه‌كنندگان 84هزار و 959 تن، يك‌دهم (1/0) درصد كاهش يافته است. وي خاطرنشان كرد: از كل مراجعان به دليل آسيب‌هاي ناشي از نزاع تا پايان دي امسال 55 هزار و  490تن مرد و  29هزار و 425 تن زن بوده‌اند. موسوي افزود: در دي امسال نيز شمار مراجعان نزاع به مراكز پزشكي قانوني با 8/2 درصد كاهش نسبت به دي ماه سال گذشته به 7هزار و 363تن رسيده است. پيش ازاين سازمان پزشكي قانوني از مراجعه 401 هزار و 335 مصدوم نزاع از ابتداي فروردين تا پايان آبان ماه سال جاري به مراكز پزشكي قانوني در كشور خبر داده بود. پزشكي قانوني به مراجعه‌كنندگان نزاع توصيه كرده است كه ظاهر خون‌آلود تاثيري در صدور نظريه كارشناسي توسط پزشكي قانوني ندارد، آنچه مبناي صدور نظريه كارشناسي در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است. همچنين بايد افزود كه ديگر چيزي به نام طول درمان در پزشكي قانوني تعيين نمي‌شود و اين هم يكي ديگر از باورهاي نادرست به يادگار مانده از گذشته است. براي صدور نظريه كارشناسي در خصوص صدمات ناشي از نزاع توسط سازمان پزشكي قانوني، ارايه معرفينامه از مراجع قضايي يا كلانتري الزامي است.


مهره منچ، جان دانش‌آموز 12 ساله را گرفت

آنا| مدير اداره اطلاع‌رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان زنجان از فوت يك دانش‌آموز كلاس ششمي به دليل قورت دادن يك مهره منچ خبر داد. رهبر طوماري، مدير اداره اطلاع‌رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص جزييات اين حادثه، گفت: بيست‌و‌چهارم بهمن يكي از دانش‌آموزان پايه ششم منطقه اسلام‌آباد در ساعت زنگ تفريحي، مهره‌اي را كه در جيب داشته به يكباره قورت مي‌دهد و پس از اينكه دچار علايم مي‌شود به معلمش اطلاع مي‌دهد. معلم اين مساله را به مسوولان مدرسه اطلاع مي‌دهد و نيروهاي امدادي اورژانس بلافاصله در مدرسه حضور مي‌يابند. مدير روابط عمومي آموزش و پرورش استان زنجان تصريح كرد: نيروهاي امدادي پس از ارايه خدمات اوليه، اين دانش‌آموز را به بيمارستان منتقل كردند كه متاسفانه از آن روز تاكنون دانش‌آموز در كما به سر مي‌برد اما در نهايت امروز جان خود را از دست مي‌دهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون