• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3755 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند

عددنوشت

قيمت مرغ
رييس اتحاديه پرنده و ماهي از افزايش قيمت مرغ به ۷۹۵۰ تومان در مراكز خرده فروشي خبر داد. مهدي يوسف‌خاني، قيمت هر كيلوگرم مرغ زنده را ۵۲۵۰ تومان اعلام كرد و اظهار داشت: در حال حاضر، نرخ هر كيلوگرم مرغ آماده طبخ در عمده‌فروشي درب كشتارگاه (به‌صورت نقدي) ۷۱۵۰ تومان و توزيع درب واحدهاي صنفي (به صورت نقدي) ۷۳۰۰ تومان است. وي، قيمت هر كيلوگرم مرغ آماده به طبخ را در مراكز خرده‌فروشي (فروش درب واحدهاي صنفي) ۷۹۵۰ تومان اعلام كرد.   رييس اتحاديه پرنده و ماهي اضافه كرد: قيمت هر كيلوگرم ران مرغ ۶۵۰۰ تومان، سينه بدون كتف ۱۴۰۰۰ تومان و سينه با كتف هم ۱۳۰۰۰ تومان است.


سرمايه‌گذاري خارجي در حوزه راه و شهرسازي
مديركل دفتر جذب سرمايه و تجهيزمنابع وزارت راه و شهرسازي گفت: با انعقاد 13 قرارداد با بخش خصوصي داخلي وخارجي در حوزه‌هاي هوايي، جاده‌اي، بندري و ريلي طرح‌هايي به ارزش بيش از 12 هزار ميليارد تومان در كشور سرمايه‌گذاري شده است. به گفته مهدي حيدري طي دو سال اخير اين وزارتخانه موفق به انعقاد 13 طرح مهم در راستاي تحقق اهداف اين وزارت در چهار بخش ريلي، هوايي، جاده‌اي و دريايي شده است. وي با اشاره به اينكه با انعقاد قرارداد سرمايه‌گذاري احداث آزادراه كرمان به بندرعباس به طول 370 كيلومتر 100 درصد هزينه به ارزش 4100 ميليارد تومان از طريق بخش خصوصي تامين خواهد شد، افزود: آزادراه كنارگذر شرق اصفهان به طول 91 كيلومتر و با ارزش بالغ بر 470 ميليارد تومان طي دو سال آينده احداث مي‌شود. وي همچنين تامين بخش عمده‌اي از اعتبارات مورد نياز نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده‌اي را از محل ظرفيت بند (ب) ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير دانست و افزود: از اين طريق اجراي طرح‌هايي با ارزش بيش از 6 هزار و 600 ميليارد تومان براي نوسازي 16 هزار و 740 دستگاه كاميون و كشنده تحقق خواهد يافت كه گامي مثبت در زمينه ارتقاي سطح كيفي ناوگان حمل و نقل جاده‌اي و كاهش طول عمر ناوگان محسوب مي‌شود.


افزايش صادرات غيرنفتي
مديريت هدفمند واردات به دنبال حفظ تراز مثبت تجاري، افزايش صادرات كالا و خدمات غيرنفتي به ميزان ۱۰ ميليارد دلار و ‌تكميل طرح‌هايي با پيشرفت فيزيكي بالاي ۶۰ درصد از جمله مهم‌ترين پروژه‌هاي وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت در سال جاري بوده است.
ايسنا در گزارشي نوشت، به دنبال ارايه بسته‌هاي حمايتي و مشوق صادراتي از سوي وزارت صنعت معدن و تجارت، استفاده از منابع صندوق توسعه ملي، استفاده از منابع بانكي و استفاده از منابع قانون بودجه سال ۱۳۹۵ در دستور كارقرار گرفت.  اين وزارتخانه براي استفاده از منابع صندوق توسعه ملي «سپرده‌گذاري ارزي يك ميليارد دلار قابل افزايش به دو ميليارد دلار بابت اعتبار خريدار، سپرده‌گذاري ريالي ۲۰ هزار ميليارد ريال و سپرده‌گذاري ارزي بدون سقف جهت سرمايه در گردش واحدهاي صادراتي» پيش‌بيني كرد و همچنين استفاده از منابع بانكي نظير تسهيلات بانكي صادراتي با نرخ ۱۴ درصد براي بخش كشاورزي و ۱۶ درصد را براي بخش صنعت را براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در دستور كار قرار داد.


ايجاد شغل در بخش تعاوني
در بهمن ماه سال جاري تعداد ۳۲۶ اتحاديه و تعاوني با اشتغالزايي ۴۵۲۰ نفر به ثبت رسيده كه در مقايسه با دي‌ماه سال جاري رشد ۳۲ درصدي را نشان مي‌دهد. براساس اطلاعات اخذ شده از سامانه ثبتي وزارت تعاون در بهمن ماه ۱۳۹۵ تعداد ۳۲۶ اتحاديه و تعاوني با اشتغالزايي ۴۵۲۰ نفر و عضويت ۹۶۵۳ نفر به ثبت رسيده كه در مقايسه با ماه قبل ۳۲ درصد افزايش ثبت تعاوني را نشان مي‌دهد. تعداد ۹۵۴۲۷ شركت تعاوني در ۹ ماهه امسال به ثبت رسيده و تعداد اعضاي آنها به بيش از ۴۱ ميليون نفر مي‌رسد كه ۱۱ ميليون نفر در تعاوني‌هاي متعارف عضويت دارند و ۳۰ ميليون نفر نيز عضو تعاوني‌هاي سهام عدالت هستند. تعاوني‌هاي موجود در كشور براي بيش از يك ميليون و ۶۱۰ هزار نفر اشتغالزايي داشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون