• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3755 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند

پانزدهمين كنگره حزب مردم‌سالاري برگزار شد

دغدغه‌هاي اصلاح‌طلبان، گلايه‌هاي مطهري

كانديداتوري كواكبيان در انتخابات در كنگره حزب مردم‌سالاري تصويب شد

پانزدهمين كنگره حزب مردم‌سالاري روز جمعه در مجتمع آدينه تهران برگزار شد. در اين كنگره جمعي از شخصيت‌ها و فعالان سياسي، دبيران كل احزاب، نمايندگان مجلس، مديران اجرايي و اعضاي اصلاح‌طلب شوراي شهر و منتخبان حوزه‌هاي اين حزب در سراسر كشور حضور داشتند. در اين كنگره مصطفي كواكبيان دبيركل اين حزب، فائزه هاشمي عضو شوراي مركزي كارگزاران، علي مطهري نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي و مسعود پزشكيان نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي به ايراد سخنراني پرداختند. همبستگي و وحدت ملي، بايدها و نبايد‌هاي اصلاح‌طلبان براي انتخابات 96 و تكريم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از مهم‌ترين محور‌هاي حزب مردم‌سالاري بود.

 مردم گلايه هايي دارند
علي مطهري كه به عنوان ميهمان و سخنران در كنگره مردم‌سالاري شركت كرده بود در ابتداي سخنانش از ضرورت همبستگي ملي سخن گفت: ما هم قبول داريم مردم با هم قهر نيستند اما پس از حوادث سال ۸۸ مردم از حكومت گلايه‌هايي دارند و در اين مدت مواردي خلاف قانون اساسي انجام مي‌شود كه بايد كنار گذاشته شود. مسائلي مانند ادامه حصر، ممنوع‌التصويري، سختگيري بر منتقدان و موردي مانند زنداني كردن حجت‌الاسلام والمسلمين احمد منتظري كه به نظر من اين موارد تنگ‌نظري و سخت‌گيري است.  
مطهري با اشاره به عوامل انقراض اجتماعات بشري كه در قرآن كريم آمده، گفت: غلبه ظلم بر عدالت، فساد اخلاقي، ترك امر به معروف و نهي از منكر و تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشري است كه مهم‌ترين مثال و مصداق آن انقراض حكومت عثماني است؛ بنابراين وحدت و همبستگي ملي نياز جامعه امروز ما است. مطهري در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: وجود احزاب براي همه حكومت‌ها امري ضروري و بديهي است و حكومت‌ها نيازمند احزاب هستند. وي  همچنين با اشاره به معايب و تهديدهاي وجود حزب افزود: پديده حزب‌پرستي و از بين رفتن استقلال فكري افراد، تبديل شدن حزب به معبود مانند اتفاقي كه براي حزب كمونيست افتاد و پيدا شدن تعصب حزبي، محدود شدن به بخشي از جامعه و فراگير نبودن از معايب حزب محسوب مي‌شود كه بايد تدبير شود.

براي ما اصل شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات است
پس از مطهري نوبت به سخنراني دبيركل حزب مردم‌سالاري رسيد تا از مهم‌ترين دغدغه‌هاي خود و حزب مردم‌سالاري سخن بگويد. همين بود كه گفت: كنگره هشتم حزب مردم‌سالاري سال 88 برگزار شد. مسوولان امنيتي به ما مي‌گفتند كه فلان كس به اين مراسم نيايد يا مطمئن هستيد كه مي‌خواهيد كنگره را برگزار كنيد و نهايتا ‌ما اين كار را كرديم. وي خاطرنشان كرد: در اين كنگره آقاي كروبي نيز حضور پيدا كرد و در همان زمان با من تماس گرفتند كه بغل دستي‌تان نبايد به مراسم مي‌آمد و من گفتم كه مهمان حبيب خداست. وي افزود: آقاي كروبي با اينكه وقت سخنراني هم نداشت، خود بالاي تريبون رفت و گفت كه ما آقاي احمدي‌نژاد را قبول نداريم اما چون مقام معظم رهبري ايشان را تاييد كرده ما نيز او را به رسميت مي‌شناسيم كه اين خبر مثل بمب تركيد. وي با تاكيد بر هماهنگي گروه‌هاي اصلاح‌طلب در انتخابات پيش رو، گفت: براي ما اصل شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات است و ان‌شاءالله با همين وحدت در انتخابات‌هاي پيش رو كار خود را ادامه مي‌دهيم.

اگر پايه مسائل كشور رعايت قانون باشد، وحدت ملي شكل مي‌گيرد
 فائزه هاشمي سخنران سوم كنگره مردم‌سالاري بود كه با تاكيد بر اعتقاد به راي مردم توسط آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني افزود: ايشان به راي مردم و دموكراسي اعتقاد زيادي داشت و معتقد بود مردم پايه همه‌چيز در كشور هستند و مصداق اين اعتقاد اين است كه در تمام اين سال‌ها تنها كسي كه بيشترين مناصب خود را با راي مردم كسب كرد آيت‌الله هاشمي بود، تنها كرسي رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام از سوي رهبري تعيين شده بود. اين فعال سياسي خاطرنشان كرد: تقويت احزاب و مردم از مهم‌ترين كارهايي است كه مي‌توانيم در مشي و راه آقاي هاشمي ادامه دهيم. از سويي آقاي هاشمي به وحدت اصلاح‌طلبان اعتقاد داشت و بعد از سال ۸۸ و در انتخابات‌هاي بعدي با تاكيد ايشان بر اين موضوع موفقيت‌هاي زيادي به دست آمد. هاشمي تاكيد كرد: حضور ناباورانه مردم در تشييع آقاي هاشمي و مراسم‌هاي مختلفي كه در سراسر كشور به صورت خودجوش توسط مردم برگزار شد زاويه‌اي ديگر از شخصيت ايشان را حتي براي ما كه خانواده او هستيم باز كرد، اينكه اعتماد به آقاي هاشمي تا چه ميزان بود و فوت ايشان چه جوش و خروشي در كشور ايجاد كرد.

قصد كانديداتوري در انتخابات آتي را ندارم
مسعود پزشكيان با تاكيد بر عموميت در عدل تاكيد كرد: بايد رضايت همه مردم و مجموعه قوميت‌ها، طبقات، احزاب و گروه‌ها را جلب كنيم. وقتي عامه مردم ناراحت شوند رضايت عده‌اي خاص به درد نمي‌خورد. وي ادامه داد: اين روزها مي‌بينيم كه كولبرها در كردستان براي امرار معاش خود با سختي فراوان در سرما و از دره‌ها مي‌گذرند و همين چندي پيش دو نفر از آنها در اين راه فوت كردند اما رسانه ما در اين باره چيزي نمي‌گويد. در حالي كه اگر در تهران يك اسكن نباشد بيست و سي از آن گزارش تهيه مي‌كند. مسعود پزشكيان همچنين درباره اخباري مبني بر كانديداتوري‌اش  گفت: بنده هيچ تصميمي براي كانديداتوري ندارم. بنده اگر قصد داشتم اين كار را انجام دهم تاكنون كارهايي را انجام مي‌دادم آيا تاكنون مشاهده كرده‌ايد كه بنده كاري را انجام دهم؟ بنده مي‌گويم فعلا نمي‌آيم زيرا قصد كانديداتوري ندارم.

كانديداتوري كواكبيان در انتخابات رياست‌جمهوري تصويب شد
پس از مشخص شدن آراي اعضاي هشتمين دوره شوراي مركزي و هيات داوران حزب مردم‌سالاري كه با سيستم الكترونيكي انجام شد، بر اساس اساسنامه سه نفر از ميان شوراي مركزي بايد نامزد دبيركلي مي‌شدند كه شوراي مركزي به اتفاق آرا مصطفي كواكبيان را به مجمع عمومي كنگره پانزدهم معرفي كرد و اين مجمع عمومي نيز با اكثريت مطلق آرا براي هشتمين بار او را در سمت دبيركل ابقا كرد. همچنين در پانزدهمين كنگره حزب مردم‌سالاري كه در مجتمع آدينه برگزار شد، به دنبال پيشنهاد شوراي مركزي اعضاي پانزدهمين كنگره حزب مردم‌سالاري، پس از بحث و تبادل نظر، كانديداتوري مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب در دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، به اتفاق آرا تصويب شد. دبيركل حزب مردم‌سالاري نيز ضمن تشكر از اعضاي منتخب در سراسر كشور گفت كه با مشورت‌هاي نهايي با بعضي از بزرگان، در صورت صلاحديد، اين خواسته را اجابت كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون