• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3755 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۷ اسفند

پيشرفت ورزش بانوان دستاورد برجام

فريبا محمديان ‌ معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش

حضور بانوان ورزشكار ايراني با پوشش اسلامي در ميادين جهاني نمودي از تكريم زنان است و اين ارزشي بالاتر از اهتزاز پرچم ملي در عرصه‌هاي جهاني دارد. هم‌افزايي و ريل‌گذاري براي توسعه ورزش بانوان، به صورت مجدانه در كشور دنبال مي‌شود. اختصاص يك درصد از بودجه دستگاه‌ها به ورزش، اقدام مثبتي بود و دولت تدبير و اميد در تلاش است تا مسير حقوقي و قانوني پيشرفت ورزش را در كشور هموار كند.
 اختصاص 27 صدم درصد از درآمد حاصل از ماليات بر ارزش افزوده به ورزش نيز از جمله گام‌هاي مثبت در راه قانونگذاري در توسعه ورزش است. بدون وجود برنامه‌ريزي جامع و فراگير، تخصيص اعتبارات امكان پذير نيست. حتي با وجود منابع و اعتبارات كافي نيز نمي‌توان انتظار اثربخشي را در عرصه ورزش داشت.
 ابداعات و ابتكارات بانوان به ويژه جوانان در عرصه ورزش و همچنين اجراي طرح‌هاي ورزشي رويدادمحور از نيازهايي است كه بانوان بايد بيش از گذشته به آن توجه كنند. كسب و كارهاي كوچك مبتني بر ورزش را فراموش كرده‌ايم و همين امر موجب شده است تا درآمدزايي در عرصه ورزش كشور كاهش يابد. ايجاد كسب و كارهاي ورزشي مي‌تواند تا حد زيادي هزينه‌ها و منابع دولتي بسيار محدود حوزه ورزش را جبران كند، براي مثال، اصفهان منطقه‌اي با قابليت بسيار زياد براي توسعه گردشگري ورزشي است و اين موضوع مي‌تواند به منبعي معتبر و با ارزش براي درآمدزايي ورزش در اين منطقه محسوب شود.
 مطالبه بانوان در ورزش، امري شخصي نيست بلكه بر مبناي آموزه‌هاي ديني و حقوق شهروندي استوار است. اين برنامه متفاوت از برنامه پنجم توسعه، جايگاه ويژه‌اي براي ورزش به‌خصوص ورزش بانوان قايل شده است. تكميل و احداث مجموعه‌هاي ورزشي توسط بخش خصوصي كه از معافيت مالياتي برخوردارند، گامي در راه توسعه ورزش كشور است. نهادينه‌سازي ورزش در خانواده‌ها و گنجاندن ورزش در اوقات فراغت مردم نيازمند برنامه‌ريزي جامع و تلاش بيشتر دست اندركاران است. ورزش بايد جزيي از تفكر خانواده‌ها باشد زيرا توجه به ورزش نقش شاياني در كاهش ناهنجاري‌هاي اجتماعي و كنترل اعتياد دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون