عددنوشت
رشد مصرف برق سالانه كشور
سيدزمان حسيني، معاون هماهنگي انتقال شركت توانير دومين گردهمايي سالانه معاونان بهرهبرداري شركتهاي برق منطقهاي كشور با اشاره بهپيش رو بودن پيكبار تابستان سال ۹۶ اظهار داشت: براي آمادگي پيكبار ۹۶ لازم است برنامههاي سرويس، تعمير، نگهداري را ۱۰۰ درصد به پايان برسانيم و تسريع در انجام پروژههاي اولويتداري كه در دست اقدام هستند ضرورت دارد. وي با اشاره به مشكلات پيشآمده در استان خوزستان بهواسطه گردوغبار و رطوبت شديد اظهار داشت: تمامي امكانات و نيروهاي استان خوزستان و ساير استانها در قالب يك هزار نيرو بسيج شده است و در حال شستشوي تجهيزات هستند. حسيني با اشاره به اينكه در برنامه كوتاهمدت شستشوي مقرهها- كه از جنس شيشهاي و چيني هستند- در حال انجام است؛ تصريح كرد: در برنامه بلندمدت طرح تعويض اين مقرهها بهتدريج با مقرههاي سيليكوني- كه آبگريز و گردوغبار گريز هستند- در دستور كار قرار دارد. همچنين مقرهها و تجهيزاتي كه قابل تعويض نيستند نيز با پوشش سيليكوني كه اصطلاحا RTV ناميده ميشود و تجهيزات را در مقابل جذب غبار مقاوم ميكند؛ شستشو ميشوند. معاون هماهنگي انتقال شركت توانير با شاره به اينكه سالانه ۵ درصد رشد مصرف برقداريم؛ افزود: باوجود مشكلات اقتصادي پروژهها و طرحها در قالب نيروگاههاي جديد و شبكههاي انتقال، فوق توزيع و توزيع توانستيم با برنامهريزي، تلاش و جديت كاركنان صنعت برق، پيكبار تابستان ۹۵ را با موفقيت پشت سر بگذاريم.
رشد كشف كالاي قاچاق
معاون وزير صنعت با اشاره به اينكه مردم بايد حقوق خود را از خودروسازان بگيرند، گفت: كشف كالاي قاچاق از طريق بازرسي ۲۲ درصد رشد داشته است. سيدمحمود نوابي در شانزدهمين همايش روز ملي حمايت از حقوق مصرفكنندگان با اشاره به اهداي تنديس و اعلام برترين شركتهايي كه حقوق مصرفكننده را رعايت كردهاند، گفت: سازمان حمايت در جريان انتخاب اين شركتها فقط يك راي دارد اما اين انتخاب بر اساس كار كارشناسي انجام ميشود. وي با اشاره به اينكه ما در پسابرجام سختگيري بيشتري در حوزه انتخاب برترينها داشتيم، گفت: البته اين به معني نيست كه شركتهايي كه انتخاب نشدهاند برترين نيستند اما از تمامي شركتهايي كه در اين همايش حضور يافتند ما برترينها را انتخاب كرديم. رييس سازمان حمايت مصرفكنندگان و توليدكنندگان با اشاره به اينكه اين همايش يك فرآيند شانزده ساله را طي ميكند و برخي در حال طي كردن اين مسير هستند، گفت: افزايش اعتماد در ترغيب مصرفكنندگان به توليد داخلي، افزايش رقابت، توسعه فرهنگ مشتري مداري، توجه به مسووليتهاي اجتماعي، سازگاري با محيط زيست، رعايت ضوابط توليد كالا، مديريت رسيدگي به شكايات و مديريت مشتري مداري و همچنين نداشتن پرونده تخلفات در تعزيرات از جمله مواردي بوده كه در تعيين شركتهاي برتر به آن توجه شده است. نوابي با تاكيد بر اينكه حق مردم را محفوظ نگه داريم اهميت زيادي دارد، گفت: همانطور كه خدمات پس از فروش اهميت دارد بايد به خدمات قبل و حين فروش نيز توجه شود. معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر موضوع پرداخت خسارت اعتماد گفت: اين هم موضوع مهم ديگري است كه بايد جزو فرهنگ بنگاههاي ما در حوزه توليد و خدمت شود. وي ادامه داد: خوشبختانه شعار «جنس فروخته شده، پس گرفته نميشود»، ديگر شعاري ناهنجار به شمار ميرود و ما ديگر اثري از اين شعار نميبينيم اگر مردم هم جايي ميبينند ميتوانند به سامانه ۱۲۴ خبر دهند.