• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

برگزاري مراسم افتتاح بيمارستان كوثر با حضور وزير بهداشت

بهره برداری از بزرگ‌ترین مرکز پزشکی غرب کشور در سنندج

بيمارستان فوق تخصصي 540 تختخوابي كوثر سنندج با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و هيات همراه افتتاح گرديد. در اين مراسم استاندار كردستان، نماينده ولي فقيه در استان، مسوولان استاني، رييس، معاونين و روساي دانشكده‌هاي دانشگاه علوم پزشكي كردستان حضور داشتند. دكتر سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي و هيات همراه از بخش‌هاي مختلف بيمارستان كوثر شامل بخش‌هاي بستري كه هر كدام داراي 24 تخت، چشم، گوش، حلق و بيني (ENT مردان و زنان)، داخلي، جراحي، اتاق عمل و ريكاوري بازديد كردند.همچنين از درمانگاه‌هاي تخصصي و فوق تخصصي اورژانس، پاراكلينيك، راديولوژي، آزمايشگاه، آندوسكوپي، اكوكارديوگرافي و بينايي سنجي بازديد كردند. گفتني است اين بيمارستان در 10 طبقه و با زيربناي 54 هزار مترمربع شامل بخش‌هاي مختلف درماني و تشخيصي است و از مصوبات سفر پرخير و بركت مقام معظم رهبري به استان كردستان است.

 

برگزاري نشست مطبوعاتي با حضور وزير بهداشت در بيمارستان كوثر

نشست مطبوعاتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با حضور اصحاب رسانه استان كردستان در بيمارستان كوثر سنندج برگزار شد. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين نشست ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت فاطمه (س) و ابراز خرسندي به جهت حضور در استان كردستان، گفت: جاي افتخار دارد كه در ايام فاطميه (س) اين مركز پزشكي به نام اين بانوي بزرگوار افتتاح گرديد و اميد است كه منشا ارايه خدمات هرچه بهتر به مردم غرب كشور به ويژه استان كردستان در حوزه سلامت باشد.

دكتر سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي با تاكيد بر انجام كارهاي ساختماني، عمراني و تجهيزاتي در دولت تدبير و اميد، افزود: اين بيمارستان به عنوان بزرگ‌ترين قطب درماني در غرب كشور از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان كردستان بوده كه حدود 170 ميليارد تومان جهت ساخت و 130 ميليارد تومان براي تجهيز آن هزينه شده است. وي اظهار داشت: مقرر شده 140 تخت ويژه اورژانس نيز به مجموع 540 تختخواب اين مركز اضافه و اقداماتي نيز در زمينه ارتقاي سطح آموزش و جذب رشته‌هاي تخصصي و فوق تخصصي در راستاي توريسم درماني و ارايه خدمات به استان‌هاي مجاور انجام شود. وزير بهداشت همچنين از جذب و به‌كارگيري نيروهاي مورد نياز در چارچوب قانون و دستورات سازمان استخدامي خبر داد و عنوان كرد: تاكنون پنج نفر متخصص در رشته ENT جذب شده و در رشته چشم و ساير رشته‌هاي ديگر نيز مجرب‌ترين نيروها با دادن آموزش‌هاي لازم به‌كار گرفته خواهند شد.

در پايان به سوالات و پيشنهادات خبرنگاران توسط وزير بهداشت پاسخ داده شد.

 

افتتاح بيمارستان كوثر به عنوان الگوي مديريت جهادي در استان

نماينده ولي‌فقيه در استان كردستان افتتاح بيمارستان كوثر را به عنوان الگوي مديريت جهادي در استان كردستان دانست.

نماينده ولي فقيه در استان كردستان گفت: افتتاح اين بيمارستان به نام صديقه طاهره و كوثر قرآن، حضرت فاطمه(س) تقدير از اين بانوي بزرگوار در اين ايام است.

حجت‌الاسلام والمسلمين آيت‌الله حسيني شاهرودي افزود: راه‌اندازي و بهره‌برداري سريع و كيفي اين مركز نشانه مديريت جهادي و عزم راسخ مسوولان و دست‌اندركاران ساخت اين پروژه در زمينه خدمت رساني به مردم اين استان است. وي اظهار داشت: خداوند انسان را در بهترين وجه خلق و تمامي امكانات مورد نياز را در تمامي زمينه‌ها به ويژه در زمينه رفع نيازهاي سلامتي براي زندگي بهتر وي ايجاد كرده است.

نماينده ولي فقيه در استان در پايان گفت: خداوند راه‌هاي استفاده و به‌كارگيري اين امكانات را جهت حفظ سلامتي انسان در قالب دستورات ديني بيان نموده كه بايد با آموزش در زمينه بهداشت و درمان، مشكلات بيماران رفع شود و احداث اين بيمارستان كمك شاياني در جهت ارتقاي شاخص سلامتي مردم اين استان است.

 

گردهمايي مديران و مسوولان حوزه بهداشت و درمان استان با حضور وزير بهداشت در دانشگاه

گردهمايي مديران و مسوولان حوزه بهداشت و درمان استان كردستان با حضور وزير بهداشت، تعدادي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و مسوولان استاني در سالن ابن‌سيناي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كردستان برگزار شد. رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان در اين گردهمايي ضمن خيرمقدم و تسليت ايام فاطميه(س)، گفت: بيمارستان كوثر و توسعه زيرساخت‌هاي بهداشتي در استان يكي از دستاوردهاي مهم دولت يازدهم براي ارتقاي شاخص‌هاي سلامت در استان است. دكتر سيامك واحدي افزود: در اين پروژه براي 2 هزار نفر اشتغال‌زايي مستقيم و براي چندين هزار نفر اشتغال‌زايي غيرمستقيم ايجاد شده است و كردستان را به قطب درماني غرب كشور تبديل مي‌كند. وي اظهار داشت: زيربناي اين بيمارستان به گونه‌اي طراحي شده كه مي‌توان از تمامي امكانات آن در بخش درماني استفاده كرد. رييس دانشگاه در پايان خاطرنشان كرد: اين بيمارستان داراي تمامي بخش‌هاي پزشكي، 10 اتاق عمل و بخش‌هاي مختلف پيراپزشكي و دندانپزشكي بوده و در بخش آموزش نيز هر طبقه داراي امكانات كامل آموزشي براي دانشجويان پزشكي و پيراپزشكي است.

 

افتتاح 10 پروژه درماني در استان با حضور وزير بهداشت

علاوه بر بيمارستان كوثر سنندج، 9 پروژه درماني ديگر نيز در شهرستان‌هاي تابعه استان كردستان به صورت ويديو كنفرانس با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سالن ابن سينا دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كردستان افتتاح گرديد. اين مراسم با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، جمعي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي، مسوولان و مديران استاني، رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان، معاونين، روساي دانشكده‌ها، مديران و كاركنان دانشگاه برگزار شد. وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين مراسم گفت: بناي دولت تدبير و اميد بر توسعه خدمات در سراسر كشور در قالب طرح تحول سلامت است. دكتر سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي با اشاره به اهم اقدامات دولت يازدهم، افزود: اين دولت در طول دوره خود، 11 ميليون نفر را در سراسر كشور به صورت رايگان بيمه كرده و با اجراي طرح تحول نظام سلامت ميزان پرداختي از جيب بيماران براي بستري در بيمارستان‌هاي دانشگاهي 3% براي روستاييان و 6% درصد براي شهرنشينان است. وي با بيان اقدامات دولت در جهت كنترل بحران در زمينه درمان و دارو، اظهار داشت: امروز همه ايران براي كاركنان حوزه سلامت، كارگاه خدمت‌رساني بوده و بيش از شش هزار پروژه درماني در سطح كشور در دست اقدام است كه بيش از 100 پروژه آن در استان كردستان است.

در پايان اين مراسم مجموعه پروژه‌هاي اورژانس بيمارستان توحيد و كلينيك ويژه بعثت در سنندج، مركز‌ ام‌آر‌اي مريوان و سقز، كلينيك تخصصي ويژه بيمارستان شهيد بهشتي و مركز فوريت‌هاي پزشكي قروه، بيمارستان 32 تختخوابي جديدالاحداث شهداي دهگلان و سي‌تي اسكن بيمارستان‌هاي امام خميني (ره) ديواندره و سيناي كامياران به صورت همزمان از طريق ويديو كنفرانس به بهره‌برداري رسيدند.

 

حمايت از طرح تحول نظام سلامت

در استان

نماينده مردم سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي از اجراي طرح تحول نظام سلامت در استان كردستان حمايت كرد.

نماينده مردم سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي و رييس مجمع نمايندگان مجلس استان در گردهمايي‌اي كه با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، مسوولان و مديران بخش حوزه سلامت در سالن ابن سينا دانشكده پزشكي سنندج برگزار شد، از اجرايي نمودن برنامه‌هاي طرح تحول نظام سلامت در استان كردستان حمايت كرد.

دكتر سيد مهدي فرشادان در اين گردهمايي ضمن قدرداني از تلاش وزير بهداشت و همه دست‌اندركاران حوزه سلامت جهت پيگيري و اجرا كردن اين طرح در استان، گفت: در سفر قبلي وزير بهداشت به استان كردستان در آذرماه سال 1393، 43 مصوبه كليد خورد كه بخش اعظم آنها اجرا گرديده و اميد است با ادامه اين روند، ساير نيازهاي استان نيز مرتفع گردد.

وي با تاكيد بر محروميت اين منطقه، افزود: استان كردستان علاوه بر مشكلات درماني در زمينه‌هاي مختلف به ويژه جاده‌هاي مواصلاتي بين شهرهاي استان و مسيرهاي صعب العبور جهت انتقال بيماران و نيز كاهش تلفات تصادفات بين جاده‌اي نياز به حمايت و همكاري ساير دستگاه‌هاي دولتي در راستاي دستيابي به اهداف طرح تحول در استان دارد.

دكتر فرشادان در ادامه به بيان موضوعاتي از جمله عدم پرداخت مطالبات دانشگاه توسط بيمه‌ها كه منجر به كمبود تجهيزات و داروهاي مورد نياز مراكز درماني استان است، پرداخت.

وي در پايان خواستار حمايت و موافقت نهايي وزير بهداشت با ساخت و راه‌اندازي دانشكده داروسازي، بيمارستان جديد توحيد و خوابگاه كوي دانشگاه در استان شد.

 

افتتاح بيمارستان كوثر مقدمه‌اي براي اتفاق‌هاي خوب در منطقه است

دكتر هاشمي گفت: ما در آغاز اين دوره بحران‌هاي متعددي در بحث درمان و دارو داشتيم كه توانستيم آنها را كنترل كنيم و امروز مي‌بينيم كه در حوزه سلامت همه ايران، كارگاه خدمت است و بيش از 100 پروژه در همين استان كردستان در حال پيگيري است.

دكتر سيدحسن هاشمي، وزير بهداشت در مراسم افتتاح بيمارستان كوثر سنندج با تشكر از تلاش دست اندركاران در راه‌اندازي پروژه‌هاي مختلف در استان كردستان، گفت: امروز همزمان با افتتاح بيمارستان كاملا مجهز كوثر كه اميد ما براي ارتقاي دانش پزشكي در غرب كشور و منطقه است و قرار است تا به يكي از قطب‌هاي درماني منطقه تبديل شود، 9 پروژه ديگر در استان به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي از افتتاح بيمارستاني در دهگلان، كلينيك‌هاي ويژه در ديواندره، قروه و مريوان، مراكز تصويربرداري سقز، مريوان، ديوان‌دره و كامياران و نيز توسعه اورژانس بيمارستان توحيد به عنوان بخشي از اين پروژه‌ها نام برد و افزود: درعين حال پروژه‌هاي ديگري از اين دست آغاز شده‌اند كه اميدواريم هر سال به وسعت خدمات ما در حوزه سلامت در اين استان بيفزايد.

 

كارهاي بزرگي در حوزه سلامت ‌كرده‌ايم

دكتر هاشمي عنوان كرد: واقعيت اين است كه بناي دولت بر توسعه خدمات بيشتر در سراسر كشور است و بر همين اساس اقدامات بسيار مهمي را در قالب طرح تحول سلامت انجام داده‌ايم كه اقدام به بيمه رايگان يازده ميليون نفر در كشور كه قانون آن از بيست و سه سال پيش وجود داشت و در اين دوره با دستور دكتر روحاني انجام شد، از آن جمله است.

وزير بهداشت در اين خصوص يادآور شد: همچنين در اين دوره پرداخت هزينه‌هاي مراجعه به مراكز درماني از جيب مردم در بخش دولتي به شكل قابل ملاحظه‌اي كاهش يافت به طوري كه اين رقم در شهرها به 6 درصد و در روستا‌ها به 3 درصد رسيد. وي افزود: ما در آغاز اين دوره بحران‌هاي متعددي در بحث درمان و دارو داشتيم كه توانستيم آنها را كنترل كنيم و امروز مي‌بينيم كه در حوزه سلامت همه ايران كارگاه خدمت است و بيش از 100 پروژه در همين استان در حال پيگيري است.

دكتر هاشمي در اين مورد خاطرنشان كرد: امروز در كشور بيش از 6 هزار پروژه در دست اقدام داريم و با افتخار اعلام مي‌كنم كه 570 مورد از اين پروژه‌ها در استان سيستان و بلوچستان است. وي دستگيري از مردم نيازمند را يكي از وظايف نظام عنوان كرد و گفت: به نظر مي‌رسد كه در اين دوره در بخش بهداشت و درمان به خوبي و نيكويي به اين موضوع توجه شده و طبيعي است كه همه افراد مي‌توانند در اين بخش موثر و كمك‌كننده باشند.

 

مردم در انتظار كارهاي ويژه‌اند

دكتر هاشمي از پروژه احداث بيمارستان كوثر كه به دستور مقام معظم رهبري انجام شد به عنوان يك كار جهادي نام برد و از مسوولان پيشين و فعلي دانشگاه علوم پزشكي اين استان براي پيگيري مراحل مختلف احداث اين بيمارستان تشكر كرد. وزير بهداشت خاطرنشان كرد: كارهاي معمول را همه در همه جا انجام مي‌دهند ولي آنچه كشور در شرايط كنوني به آن نيازمند است و آنچه مردم از ما و از نسل انقلاب انتظار دارند، همين گونه كارهاي ويژه است.

 

به حركت خود ادامه مي‌دهيم

دكتر هاشمي در صحبت‌هاي خود از خون‌هاي بسياري كه جوانان و مردم اين منطقه براي تحقق شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي نثار كردند، ياد كرد و گفت: ما وامدار همان نسلي هستيم كه بزرگ‌ترين انقلاب مردمي را به ثمر رساندند و در عين حال منشا خدمات و بركات زيادي براي كشور شدند و براي همين، همچنان به حركت خود ادامه مي‌دهيم. وزير بهداشت با ذكر اين نكته كه كار ما در اين مرحله متوقف نمي‌شود، گفت: ما اميدواريم كه در آينده نزديك شاهد آغاز عمليات احداث بيمارستان توحيد 2 باشيم و اميدواريم كه دانشگاه علوم پزشكي كردستان بتواند نگيني قابل افتخار براي كل آموزش عالي كشور در اين منطقه باشد.

 

به تربيت نيروي بومي توجه كنيم

وي ادامه داد: من بسيار مسرور خواهم بود اگر در آينده بتوانيم كاري كنيم كه تعداد فارغ‌التحصيلان جامعه كرد زبان اين دانشگاه منطقه به تعداد عزيزاني باشد كه از ساير نقاط ايران هستند، هم در امنيت كشور در منطقه و هم در انتقال فرهنگ و معرفي توانمندي‌هاي خود اقدام موثري انجام داده‌ايم. دكتر هاشمي افتتاح بيمارستان كوثر را مقدمه‌اي براي اتفاق‌هاي خوب در منطقه دانست و تاكيد كرد: با وجود اساتيد برجسته و جوانان برومند اين منطقه ما بايد بتوانيم توريست درماني را بيش از گذشته در اين منطقه كه به نظر من عروس ايران است، تقويت كنيم تا نه‌تنها مردم غرب كشور كه همسايگان نيز از آن استفاده كنند.

 

با احترام و علاقه خدمت كنيم

وي با اشاره به اين نكته كه وزارت بهداشت در اين دوره تنها به مركز استان توجه نكرده، گفت: در طول اين مدت ما در همه شهرها اقدامات ارزشمندي را انجام داده‌ايم و البته مي‌دانيم كه كارهاي زيادي در سقز و مريوان و بانه و ديواندره و دهگلان و قروه و بيجار براي انجام باقي مانده كه بايد انجام شود. وي افزود: واقعيت اين است كه به فراخور توانمندي خود در تلاش هستيم تا كارهاي بر زمين مانده را انجام دهيم اما بايد توجه داشته باشيم كه دولت در شروع كار خود شرايط مناسبي نداشت و مواردي مثل كاهش قيمت نفت به يك‌چهارم ميزان گذشته، درآمد دولت را 75دصد كاهش داد و در همين شرايط قصد داشت كه خدمات گسترده خود را حفظ كند و ارايه دهد. وزير بهداشت در پايان گفت: اميدواريم مسوولان و دست‌اندر كاران بتوانند با علاقه‌مندي و تعهد خود موجبات رضايت‌مندي مردم عزيز و شريف كردستان را فراهم كنند و گرنه فضا و ساختمان و تجهيزات همه جا هست؛ آنچه مهم است دانش و مهارت و مهم‌تر از اينها احترام و محبت است كه نبايد از مردم كردستان عزيز دريغ شود.

 

تشريح عملكرد دولت

در حوزه سلامت استان

استاندار كردستان به تشريح عملكرد دولت در حوزه سلامت استان، در گردهمايي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با حضور مسوولان و مديران حوزه سلامت استان در سالن ابن‌سيناي دانشكده پزشكي سنندج پرداخت.

استاندار كردستان در اين نشست ضمن قدرداني از عنايت ويژه وزير بهداشت به بخش درمان استان كردستان، گفت: تاكنون 111 پروژه بهداشتي، درماني در استان كردستان اجرا شده كه با احتساب اين 10 پروژه درماني جديد، آمار آن به 121 پروژه ارتقا يافته است.

مهندس زاهدي جذب و به‌كارگيري بيش از 1500 نيرو در رشته‌هاي درماني، تخصيص اعتبار 210 ميليارد تومان در سفر قبلي وزير بهداشت به استان، به‌كارگيري بيش از 250 نفر پزشك متخصص و فوق تخصص در رشته‌هاي مختلف، تجهيز و بهره‌برداري از بيمارستان شهيد چمران سروآباد، تكميل و تجهيز بيمارستان دهگلان، احداث و بهره‌برداري از 10 مركز بهداشتي، ساخت 35 خانه بهداشت و ساخت كلينيك تخصصي دندانپزشكي با 130 يونيت دندانپزشكي را از جمله اقدامات اين دولت در استان برشمرد. وي همچنين ساخت و بهره‌برداري از ساختمان معاونت غذا و دارو، احداث هفت پايگاه اورژانس، خريد سه دستگاه آمبولانس جهت مركز فوريت‌ها، بازسازي هتلينگ بيمارستان‌ها، بلوك زايمان بعثت سنندج، احداث اتاق عمل در بيمارستان فجر مريوان، بخش دياليز كامياران، تجهيز 18 آزمايشگاه در مناطق روستايي، راه‌اندازي 38 پايگاه سلامت در حاشيه شهرها و ساخت مركز فوريت‌هاي استان را نيز از ديگر پروژه‌هاي اجرايي اين دولت در حوزه سلامت دانست.

استاندار كردستان در پايان به احداث بيمارستان سقز و بانه در سال آينده و نيز ساخت بيمارستان جديد توحيد با توجه به فرسودگي بافت ساختمان فعلي اشاره كرد و خواستار تاسيس دانشكده طب سنتي و نيز دانشكده داروسازي در استان شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون