• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

دبير شوراي عالي فضاي مجازي:

شبكه اجتماعي مدارس تشكيل مي‌شود

مهر | دبير شوراي عالي فضاي مجازي از تفاهم با وزارت آموزش و پرورش براي راه‌اندازي شبكه اجتماعي بومي ويژه مدارس و نيز ساماندهي فعاليت‌هاي دانش‌آموزان در فضاي مجازي خبر داد.
ابوالحسن فيروزآبادي با اشاره به تفاهمي كه ميان مركز ملي فضاي مجازي با وزارت آموزش و پرورش امضا شده است، گفت: با تشكيل يك تيم مشترك در حال بررسي محورهاي مدنظر براي ساماندهي فعاليت‌هاي دانش‌آموزان در فضاي مجازي هستيم. هم‌اكنون روي ۶ محور مشترك كار مي‌كنيم كه مربوط به مربيان، دانش‌آموزان تمامي مقاطع و والدين دانش‌آموزان مي‌شود و توليد محتوا و ساماندهي نظام آموزشي در بخش فضاي مجازي را شامل شده است.
فيروزآبادي گفت: به طور مثال در بحث نظام آموزشي، وزارت آموزش و پرورش به عنوان تنظيم‌كننده مقررات در اين فضا فعاليت خواهد داشت و براي والدين نرم افزارهايي را فراهم مي‌كند تا اين نرم‌افزارها با كمك مدارس در اختيار دانش‌آموزان قرار بگيرد به نحوي كه شرايط استفاده دانش‌آموزان از فضاي مجازي هدف‌دار باشد. در اين فضا دانش‌آموزان مي‌توانند استفاده مفيد از فضاي مجازي داشته باشند و وقت شان با مراجعه به گيم‌ها و سايت‌هاي نامربوط تلف نشود. در همين حال طبق تفاهم صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش قرار است شبكه اجتماعي بومي ويژه مدارس تشكيل شود كه بخشي از نظام آموزشي روي اين شبكه اجتماعي ارايه شده تا اوقات فراغت دانش‌آموزان به اين سمت برود.
دبير شوراي عالي فضاي مجازي ادامه داد: از سوي ديگر براي دانش‌آموزاني كه علاقه‌مند به فعاليت در حوزه‌هاي نرم‌افزاري، توليد گيم و توليد محتواي اطلاعاتي هستند برنامه‌هايي را در نظر گرفته‌ايم به نحوي كه براي توليد محتوا، فراگيري مهارت‌هاي برنامه‌نويسي را براي اين دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ايم تا در آينده و پس از فراغت از تحصيل بتوانند در بازار كار مشغول شوند.
وي با اشاره به اينكه توليد محتوا و نرم‌افزار توسط دانش‌آموزان باعث هدفمند شدن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تمامي مقاطع تحصيلي مي‌شود، تاكيد كرد: اين طرح در حال حاضر در مرحله بررسي توسط كارگروه مشترك قرار دارد و در صورت نهايي شدن نيازي به مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي ندارد و به مدارس ابلاغ خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون