• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3759 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

سرقت مسلحانه از طلافروشي در اصفهان

ميزان| سارقان مسلح دوشنبه شب به يك طلا فروشي در شاهين شهر اصفهان دستبرد زدند. در ساعت 20:30 دو مرد مسلح موتور سوار پس از توقف مقابل طلافروشي خيابان عطار شاهين شهر اصفهان، ويترين مغازه را با اسلحه كلاشينكف به رگبار بستند. دو مرد نقاب پوش با شكسته شدن شيشه ويترين طلاهاي داخل آن را سرقت كرده و متواري شدند. در اين سرقت به كسي آسيب نرسيد. در حال حاضر تحقيقات ماموران پليس آگاهي براي شناسايي سارقان آغاز شده است.

جزييات رانندگي ديوانه‌وار و برخورد با 12 عابر پياده  در خيابان انبار گندم

ميزان| همزمان با بازداشت راننده افغانستاني كه روز يكشنبه در خيابان انبار گندم يك نفر را كشته و يازده نفر را مصدوم كرده بود تحقيقات براي مشخص شدن علت اين حادثه در دادسراي امور جنايي آغاز شده است. عصر يكشنبه ماموران كلانتري 116 مولوي در جريان برخورد يك دستگاه وانت با 12 نفر از عابران پياده در خيابان انبار گندم تهران قرار گرفتند. با حضور ماموران مشخص شد راننده يك دستگاه وانت 12 مرد در كنار خيابان را زير گرفته كه يكي از عابران به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد. 11 نفر ديگر نيز به بيمارستان منتقل شدند. با مرگ يكي از عابران، موضوع به قاضي مرادي بازپرس ويژه قتل تهران اطلاع داده شد. با حضور تيم جنايي در محل راننده وانت كه مردي افغان بود دستگير و به كلانتري منتقل شد. در ادامه متهم در بازجويي‌هاي اوليه اظهارات ضد و نقيضي را مطرح كرد و به همين خاطر در اختيار پليس آگاهي قرار گرفت. همچنين از متهم تست الكل، اعتياد و سلامت رواني گرفته شده است. هنوز مشخص نيست كه راننده به چه علت با سرعت زياد اين تعداد عابر پياده را زير گرفته است.

شناسايي يك جسد سوخته در رامهرمز خوزستان

ايرنا | يك جسد سوخته روز سه شنبه در مناطق كوهستاني شهرستان رامهرمز از توابع استان خوزستان شناسايي شد.
 به نقل از يك منبع آگاه يك جسد سوخته در يكي از مناطق كوهستاني شهرستان رامهرمز مشاهده شده و اين موضوع به نيروي انتظامي شهرستان اطلاع داده شد. بر اساس اين گزارش، جسد سوخته متعلق به يك خانم است كه هنوز مشخص نشده كه خودسوزي كرده يا سوزانده شده است. اطلاعات تكميلي متعاقبا اعلام مي‌شود.

 

قاليباف: آلودگي تهران به خاطر بلندمرتبه سازي نيست

اعتماد| محمد باقر قاليباف در افتتاح شانزدهمين كنفرانس مهندسي حمل و نقل ترافيك بازهم به اظهارنظر در مورد موضوعات مختلفي پرداخت كه بيشتر در حوزه مديريت سيستم حاكميتي و دولت بود. شهردارتهران در ابتداي سخنان خود با اشاره به حوادث محيط زيستي چون گرد و خاك اهواز، درياچه اروميه، هامون، آلودگي هوا و... تاكيد كرد: امروز حتي چالش‌هاي مهم اقتصادي فراموش شده اما ريزگردها را نمي‌توانيم فراموش كنيم. همه به درستي اهميت موضوع محيط زيست را درك كرده‌ايم و در مرحله بعد نيازمند يك مديريت درست و صحيح و ايجاد يك ساختار درست جديد هستيم. قاليباف به سهم 80 درصدي خودروها در آلودگي شهر تهران اشاره كرد و ادامه داد: با توجه به سهم عمده‌اي كه خودروها در آلودگي هوا دارند، در اولويت قرار گرفتند، هرچند ضايعات اين خودروها نيز تاثير بسياري در آلودگي خاك و ايجاد آلودگي صوتي دارند. شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با ظرافت تلاش كرد تا انتقادهايي كه به عملكرد شهرداري در مورد مقابله با آلودگي هوا است را پاسخ دهد: اينكه گفته شود آلودگي شهر تهران نتيجه ساختمان‌هاي بلند است، درست نيست بلكه خودروهاي غيراستانداردي كه از دهه 40 توليد شدند و هنوز هم تردد مي‌كنند و از قوانين وضع شده نيز تبعيت نمي‌كنند، علت اين آلودگي هستند. درحقيقت مرتبط كردن بحث آلودگي هوا به ميزان جمعيت و بلندمرتبه‌سازي، علمي نيست. ما هم با كاهش جمعيت تهران به ده‌ها دليل متفاوت موافق هستيم، در حقيقت در حال حاضر بيش از 23 درصد جمعيت كشور در تهران متمركز شده كه اين رويكرد غلطي است. شهرداري مسووليت يا اختيار قانوني براي جلوگيري از مهاجرت به شهر تهران را ندارد، در حالي كه اين شهر زلزله‌خيز است و بايد در حوزه ساخت و سازها و بارگذاري‌ها توجه ويژه‌اي شود، شكي نداريم اما طرح جامع شهر تهران توسط شوراي عالي شهرسازي و معماري تصويب و ابلاغ مي‌شود كه شهرداري تهران حتي حق يك راي را در آن ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون