• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3760 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ اسفند

احمد خاتمي در نمازجمعه تهران:

همه ما دل‌مان براي آشتي پر مي‌كشد

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: همه ما دل‌مان براي آشتي پر مي‌كشد اما وقتي گفته شود آشتي ملي يعني در اين كشور دعواي ملي وجود دارد كه اين دروغ است. به گزارش ايسنا، آيت‌الله احمد خاتمي ظهر ديروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به فضاي انتخاباتي كشور، گفت: فضاي انتخاباتي جمهوري اسلامي بايد متفاوت با فضاي انتخاباتي جهان باشد، شما ديديد كه در انتخابات امريكا چه اتفاقاتي افتاد و چه فضاحتي به بار آمد، آن فضا در شان جمهوري اسلامي نيست. همه بايد فارغ از اينكه چه كسي پيروز انتخابات مي‌شود در انتخابات شركت كنند چرا كه دشمن دنبال برهم زدن فضاي انتخابات است بنابراين خود ما هم بايد مواظب باشيم و اجازه اين كار را ندهيم.
 خطيب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: فضاي انتخابات نبايد فضاي عقده‌گشايي از نظام باشد، كانديداها و حاميان‌شان نبايد به بهانه انتخابات نسبت به نظام جفا كنند و نيز تمامي كانديداها بايد در برابر راي مردم تسليم باشند. وي افزود: فضاي انتخاباتي نبايد فضاي تفرقه باشد و كانديداها نبايد نان خود را در تفرقه و تهييج برخي قوميت‌ها ببينند، همچنين كساني كه در فضاي مجازي هستند، در همين فضا، تنفر خود را از بيگانگان و اقدامات آنان ابراز كنند و هر جا كه ديدند آنها مي‌خواهند به ارزش‌هاي ما حمله كنند، تهاجمي عمل كنند و پاسخ‌شان را بدهند. خاتمي با اشاره به در پيش رو بودن ايام نوروز، اظهار كرد: ايام نوروز نزديك است و طبيعي است كه مردم ما به بازار خريد مي‌روند، اما ما از مردم مي‌خواهيم بر خريد توليد داخلي تمركز كنند. به اين ترتيب دين خود را به اقتصاد مقاومتي ادا كرديم و در نهايت با همين همكاري‌هاست كه اقتصاد مقاومتي قدرت مي‌گيرد.
 خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينكه سياسيون بايد مراقب بار معنايي واژگاني كه به كار مي‌برند، باشند، گفت: در فضاي سياسي كاربرد واژه‌ها بايد توام با مراقبت باشد و سياسيون نيز بايد به اين موضوع توجه كنند كه هر واژه‌اي داراي بار معنايي است، آشتي ملي هم از همان واژه‌هاست. همه ما دلمان براي آشتي پر مي‌كشد اما وقتي گفته شود آشتي ملي يعني در اين كشور دعواي ملي وجود دارد كه اين دروغ است. وي افزود: اين ملت و مخصوصا اهالي تهران از جماعت اقليتي كه در برابر اكثريت در سال 88 قد علم كردند، دل چركين است و تا توبه نكنند ملت با آنان آشتي نمي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون