• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3763 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ اسفند

صفايي فراهاني:

هيچ كانديداي اصولگرايي توان رقابت با روحاني را ندارد

اصلاح‌طلبان در تمامي شاخه‌ها و تفكرات امروز يك حرف واحد  دارند و آن حمايت از حسن روحاني براي انتخابات ارديبهشت ماه سال آينده است. محسن صفايي فراهاني نيز از اين دايره خارج نيست. او معتقد است هيچ كدام از كانديداهاي اصولگرايي كه اين روزها نام‌شان مطرح شده توان رقابت با حسن روحاني را ندارند.
  موضوع فوت آقاي هاشمي راي آقاي روحاني را بالا نمي‌برد، بلكه حضور مردم و عكس‌العملي كه مردم نسبت به تشييع‌جنازه و بدرقه ايشان به خانه آخرت نشان دادند، در معنا بيانگر نگاه و رويكرد مردم به مسائل كشور است. به اين لحاظ آن شرايط نشان داد كه آن حضور مفهوم اين را دارد كه روحاني هنوز براي پيروزي در انتخابات شانس بالايي دارد.
  اصلاح‌طلبان از اواخر 91 رويكردشان اين بود كه در شرايط فعلي كشور برخورد اعتدالي نتيجه بهتري خواهد داشت ولو اينكه يك اصولگراي معتدل، رييس دولت شود. كماكان اصلاح‌طلبان با توجه به شرايط سياسي كشور در همان موضع هستند و بر همين اساس هم كماكان اصلاح‌طلبان از دولت روحاني حمايت مي‌كنند و چنانچه او كانديدا شود، بديهي است كه اصلاح‌طلبان پشت سر او مي‌ايستند و از او به طور كامل حمايت مي‌كنند.
  الان بحث عملكرد دولت يازدهم و ادامه راه است. در عمل ديديد كه دولت روحاني در رفتارهاي خودش به دليل قانونگرايي و انضباط مالي كه به‌كار گرفت، توانسته در اداره كشور مثبت عمل كند و به دليل تعامل بين‌المللي و نتيجه آن، در جمع نمره قابل قبولي را مي‌گيرد دولت هم در امور داخلي و هم مسائل بين‌المللي نتيجه خوبي گرفته پس بابت اين نتيجه مثبت در شرايط حاضر باز هم از ايشان حمايت مي‌كنيم. عملا نشان داده شد كه انتخابي كه انجام شده، انتخابي بوده كه منافع عمومي و مصالح اجتماعي را دربر گرفته پس در مجموع انتخاب بهينه‌اي بوده.
  از سوي هيچ كدام از طيف‌هاي مختلف اصولگرا براي مقابله با روحاني احساس خطر نمي‌كنم. در حال حاضر بين چهره‌هاي اصولگرايي كه براي رياست‌جمهوري مطرح مي‌شوند، درصورتي كه شرايط عادي‌اي باشد و انتخابات بر اساس يك منطق صحيح انتخاباتي برگزار شود، و پيامي كه رهبري در سال 92 مطرح كردند كه راي مردم، حق‌الناس است، بخواهد به مفهوم واقعي پياده شود، مطمئنم كه ‌هيچ كدام از اينها كه مطرح هستند در شرايطي نيستند كه اصلا بتوانند با روحاني مقابله كنند.
  اينها (كانديداهاي اصولگرا) در اندازه‌هايي نيستند كه وقتي مطرح شوند، مردم به آنها اقبالي داشته باشند. آقاي رييسي كه خودشان اعلام كناره‌گيري كردند و گفته‌اند كه براي چنين كاري آمادگي ندارند. قاليباف هم به نظر من چنين شانسي را ندارد؛ كما اينكه قبلا هم آمده و تست شده و نشان داد كه در بهترين دوره‌اش هم اين شانس را نداشته است. ماجراي پلاسكو و املاك نجومي هم شرايط را براي او بدتر كرد. رقابتش در شرايطي كه بهتر بود هم جواب نداد حالا كه ديگر شرايط سابق را هم ندارد.
  بقايي كه خودش اصلا پايگاه اجتماعي ندارد. ايشان چه پايگاه اجتماعي‌اي دارد؟ اين حنا رنگ ندارد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون