• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3763 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۷ اسفند

پليس

كاهش 350 نفري فوت‌شدگان حوادث جاده‌اي
اعتماد| رييس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از ادامه اجراي طرح‌ زمستاني در جاده‌ها خبر داد و گفت: طرح نوروزي از 25 اسفند ماه آغاز مي‌شود. سردار تقي مهري در حاشيه همايش سراسري روسا و مديران پليس راهور كه صبح ديروز در ستاد مركزي ناجا برگزار شد در حضور خبرنگاران گفت: هدف از برگزاري اين همايش بررسي برنامه‌ سال‌ آتي و همچنين آسيب‌شناسي طرح‌ها و برنامه‌هاي اجرا شده است. وي با بيان اينكه اجراي طرح‌ زمستاني در جاده‌ها ادامه دارد افزود: اين‌روزها براي اجراي طرح نوروزي 96 در حال آماده شدن هستيم، اين طرح از 25 اسفندماه امسال آغاز شده و تا پايان 14 فروردين ماه 96 ادامه خواهد داشت. سردار مهري خط قرمز پليس را تخلفات حادثه‌ساز اعلام كرد و افزود: در طرح نوروزي پليس 967 نفر در 308 تصادف رانندگي جان‌خود را از دست دادند. در حال حاضر حدود 19 ميليون خودرو، حدود 12 ميليون موتوسيكلت و حدود 25 ميليون گواهينامه فعال داريم كه تعداد تصادف رخ داده در مقايسه با اين آمار بالا نيست؛ اما همين تعداد هم زياد است و پليس با آن برخورد خواهد كرد. وي از تشديد فعاليت بازرسان محسوس و نامحسوس در طول طرح نوروزي خبر داد و گفت: همكاران من از همين حالا با لباس‌هاي شخصي وارد اتوبوس‌ها شده و تخلفات را رصد مي‌كنند. گروهي ديگر نيز در معابر حضور دارند و تخلفات را به شكل نامحسوس رصد مي‌كنند. سردار مومني؛ جانشين فرمانده ناجا نيز از كاهش سه‌درصدي تلفات جاده‌اي خبر داد و گفت: در سال جاري350 نفر نسبت به سال گذشته كمتر در حوادث جاده‌اي كشته شده‌اند. سردار اسكندر مومني در همايش سراسري روسا و مديران پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي كه صبح ديروز با حضور وزير كشور در مقر مركزي ناجا برگزار شد، گفت: امسال تعداد كشته‌هاي حوادث رانندگي از 28 هزار نفر در سال 85، به حدود 16 هزار نفر رسيد كه اگر با تعداد ورود خودرو مقايسه شود، ميزان تلفات كمتر است. امسال بيش از سه درصد تلفات جاده‌اي كاهش يافته و حدود 350 نفر نسبت به سال گذشته كمتر كشته شدند.


سرقت ۱۰۰ خودرو شاسي بلند و انتقال به پاكستان
رييس پليس استان فارس گفت: سارقي كه خودروهاي شاسي بلند را سرقت و به پاكستان منتقل مي‌كرد، شناسايي و دستگير شد. سردار احمد علي گودرزي با اشاره به دستگيري سارق سابقه‌دار و حرفه‌اي كه خودروهاي خارجي و داخلي سرقت مي‌كرد، گفت: اين سارق سابقه‌دار 300 خودروي داخلي و خارجي را در شهرهاي مختلف كشور به سرقت برده بود. وي افزود: اين فرد سابقه 10 بار زندان را دارد و در سه ماه اخير آزادي‌اش 100 خودروي شاسي بلند را سرقت و براي فروش به پاكستان منتقل كرده است. وي با اشاره به اينكه اين سارق در كمترين زمان ممكن مدرن‌ترين خودرو را سرقت كرده است، افزود: خودروهاي خارجي حدود سه دقيقه و خودروهاي داخلي حدود 30 ثانيه توسط اين سارق به سرقت رفته است. سردار گودرزي گفت: با تلاش ماموران آگاهي استان اين سارق در حين انتقال خودروي سرقت شده به استان‌هاي شرقي كشور دستگير و به مراجع قضايي تحويل داده شد.


مرگ به طمع گنج
ميزان| فرمانده انتظامي شهرستان دشتي گفت: پيرمردي كه به صورت غيرقانوني براي پيدا كردن گنج در اطراف رودخانه مند رفته بود با افتادن در رودخانه غرق شد. سرهنگ جهانبخش صيادي بيان داشت: شخصي با مراجعه به پاسگاه روستاي زيارت ساحلي اعلام كرد: سه برادرم به همراه پسر دايي‌ام براي يافتن زيرخاكي (گنج) به كنار رودخانه مند جنب روستاي چاه حسين جمال رفته كه فقط يكي از برادرانم به تنهايي به منزل برگشته است. وي گفت: فرد مراجعه‌كننده به پاسگاه اظهار داشته اين افراد در حاشيه رودخانه در حال كندن زمين و تلاش براي پيدا كردن زيرخاكي بودند كه به محض رويت چراغ خودرويي شخصي از ترس گير افتادن به دست قانون، هر نفر به اطرافي فرار و پس از ساعتي كه خودروي مذكور از محل رفته به جز يكي از برادرانش كه به منزل مراجعه كرده هيچگونه خبري از ديگر افراد اين گروه نشده است. وي اظهار داشت: سه نفر از فقداني‌ها در حالي كه از وضعيت سالمي برخوردار بودند به پليس مراجعه و به حفاري غيرمجاز معترف شدند. وي با اشاره به اينكه يك نفر از برادران به دليل تاريكي شب و نداشتن ديد كافي در ارتفاعات رودخانه مند سقوط كرده و غرق مي‌شود اضافه كرد: با همكاري سازمان‌هاي امدادي به خصوص هلال‌احمر جسد فرد مفقود شده در رودخانه مند پيدا شده و براي مشخص شدن علت مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافته است. اين مقام مسوول خاطرنشان كرد: افراد دخيل در اين حادثه دستگير و در اختيار مرجع قضايي قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون