• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3767 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ اسفند

معاون پارلماني رييس‌جمهور خبر داد

پيگيري شكايت دولت از برخي نمايندگان

گروه سياسي| معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت: مواردي در مورد شكايت دولت از نمايندگان وجود دارد كه معاونت حقوقي پيگير آن است. دولت از ابزارهاي قانوني خود استفاده مي‌كند اما اينكه چقدر مورد توجه و رسيدگي قرار گيرد در صلاحيت دولت نيست. به گزارش ايلنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات حسينعلي اميري به شرح زير است:
 نظر دولت و شخص آقاي رييس‌جمهور حرمت گذاشتن به جايگاه خانم‌ها و استفاده از آنها در پست‌هاي مديريتي و توجه به جايگاه آنها در كليه شوونات اجتماعي، فردي و سياسي است.
 آقاي رييس‌جمهور در نطق‌ها و همايش‌هاي مختلف و در جلسات دولت بارها اين مساله را اعلام كرده‌اند. وجود سه خانم در كابينه به عنوان معاون رييس‌جمهور و حضور چند خانم در پست‌هاي معاونت وزرا و استانداران در دولت تدبير و اميد دليلي بر همين مساله است. اگر هم صحبتي در جايي در اين خصوص مطرح شده است نظر شخصي است و نظر دولت نمي‌تواند باشد.
 درخواست‌ها در مورد بحث استيضاح وزير آموزش و پرورش، وزير علوم و وزير كار ناشي از يكسري بحث‌هاي محلي و منطقه‌اي بود كه تقريبا حل شده است.
  بارها آقاي رييس‌جمهور و معاون اول در جلسات تاكيد كردند و من هم بارها مطرح كرده‌ام كه تعامل خوبي بين مجلس و دولت وجود دارد. اين تعامل شامل تعامل دولت با فراكسيون‌هاي مجلس نيز مي‌شود. ما همواره به ارتقاي اين تعامل‌ها معتقديم و تلاش مي‌كنيم اين تعامل‌ها به سطح بالاتري ارتقاي پيدا كند.
 تاكيد آقاي رييس‌جمهور هم بر اين است كه درخواست‌هاي نمايندگان مورد توجه قرار گيرد و آنهايي كه قانوني و امكانپذير است حتما اجرا شود و آنها كه با محدوديت‌هايي قانوني مواجه است را به اطلاع نمايندگان برسانند و آنها را توجيه كنند.
  ابزاري كه دولت  دارد اين است كه به هيات نظارت بر رفتار نمايندگان اين موارد را اعلام كند كه معاونت حقوقي دولت اين كار را انجام مي‌دهد.
 در مواردي هم دولت ناچار است كه از طريق معاونت حقوقي در دستگاه قضايي طرح شكايت كند اين كارها هم در حال انجام است. مواردي كه در حوزه صلاحيت و اختيارات دولت است انجام مي‌شود البته بايد جزييات آن را از آقاي انصاري سوال كنيد اما مواردي در مورد شكايت دولت از نمايندگان وجود دارد كه معاونت حقوقي پيگير آن است. دولت از ابزارهاي قانوني خود استفاده مي‌كند اما اينكه چقدر مورد توجه و رسيدگي قرار گيرد در صلاحيت دولت نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون