• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3767 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۲ اسفند

چمران: درمورد خانواده‌هاي آتش‌نشان‌ها، اتفاقي كه بايد رخ نداده است

اعتماد| رييس شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر تلاش براي تخصصي شدن چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران گفت: هر چند كه عموما مردان سياسي بر صندلي‌هاي سبز شورا تكيه زده‌اند و همين موضوع باعث ايجاد تنش‌ها و سر و صداهايي شد و چندان مناسب نبود؛ اما شوراي شهر تهران با درجه اهميتي كه داراست بيلان كاري قابل قبولي ارايه كرده است. مهدي چمران با اشاره به برجسته‌ترين رويدادهاي شوراي شهر تهران در سال جاري درخصوص بحث املاك نجومي گفت: اين موضوع همچنان در دادستاني در حال پيگيري است اما بر اساس اعلام دادستاني ادعاهاي مطرح شده در خصوص اعضاي شورا در موضوع املاك نجومي صحت نداشته اما در مورد ساير افراد موضوع در حال بررسي است كه اميدواريم هر چه زودتر نتيجه آن اعلام شود. وي در پاسخ به سوالي در خصوص زمان ارايه گزارش در خصوص حادثه ساختمان پلاسكو گفت: دو كميته حقوقي، فني و رسيدگي به امور رفاهي خانواده شهدا و ساكنين اين ساختمان در شوراي اسلامي شهر تهران تشكيل شده است كه در كميته اول كار حقوقي و كار فني به صورت مجزا پيگيري مي‌شود. ممكن است در هفته جاري گزارش مختصري در صحن شورا ارايه شود اما هنوز به گزارش نهايي نرسيده‌ايم و اين موضوع زمانبر خواهد بود. اين كميته‌ها گاهي هفته‌اي دو جلسه برگزار كردند، اين در حالي است كه در كميته‌هاي داخلي نيز به صورت تخصصي موضوع در حال بررسي است. وي ادامه داد: در مورد خانواده شهداي آتش‌نشان نيز اتفاقاتي كه بايد روي مي‌داده هنوز انجام نشده، اين در حالي است كه ما بودجه را مصوب كرديم اما بي‌ترديد انجام اين كارها مقدماتي از جمله انحصار وراثت را مي‌طلبد كه ما اين موضوع را پيگيري مي‌كنيم. امروز نيز جلسه‌اي صميمي با خانواده‌هاي شهدا داريم و اميدواريم كارهايي كه مقرر است شهرداري انجام دهد را در اين جلسه به اين خانواده‌ها بتوانيم قول انجامش را بدهيم. در خصوص كسبه نيز برخي از آنها به مجتمع نور رفتند و اميدواريم همه آنها ساماندهي شوند. ان‌شاءالله به گونه‌اي خداوند اين آسيب بزرگي كه به آنها وارد شده را جبران كند. وي در خصوص اعتراض تندگويان در خصوص بي‌پاسخ ماندن نامه‌اش براي اعلام درآمدهاي تابلوهاي تبليغاتي شهر تهران گفت: اين عضو شورا مستقيما براي شهردار نامه ارسال كرده است. اگر اين نامه به من زده شده بود حتما بررسي مي‌كردم.
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به موضوع دستفروشي و مشكلاتي كه در سطح شهر تهران ايجاد شده است اشاره كرد و افزود: مسائل انساني و عاطفي سبب مي‌شود برخورد قانوني با اين افراد انجام نشود اما برگزاري روزبازارهايي به صورت هفتگي در مكان‌هاي مشخص مي‌تواند باعث شود اين افراد ساماندهي شوند و به نحوي افرادي كه توليد خانگي دارند و جايي براي عرضه محصولات خود ندارند البته با در نظر گرفتن عدم ايجاد مزاحمت براي سايرين، محصولات خود را عرضه كنند.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص رد تحقيق و تفحص از شهرداري تهران گفت: انجام تحقيق و تفحص تصميم مجلس است و بي‌ترديد رد آن با اكثريت آرا بوده، اين موضوع خاصيت سيستم پارلماني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون