• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3768 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ اسفند

بلوار سرو به نام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تغيير نام مي‌دهد

افزايش 10 درصدي كرايه تاكسي

اعتماد| در دو ماهي كه از درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گذشت، بارها موضوع نام‌گذاري يكي از خيابان‌هاي پايتخت به نام او مطرح شد. سرانجام روز گذشته با پيشنهاد اسماعيل دوستي و موافقت هيات رييسه شوراي اسلامي شهر تهران اين موضوع به صورت دو فوريتي در دستور كار شوراي اسلامي شهر تهران قرار گرفت و نام بلوار سرو به نام آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تغيير پيدا كرد. به گفته مجتبي شاكري ۵ معبر در شهر تهران براي نامگذاري به بزرگداشت نام آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از سوي كميسيون نامگذاري پيش‌بيني شده بود. آنگونه كه معصومه آباد گفته است، پيشنهاد نامگذاري معبري در منطقه 2 تهران توسط حسين مرعشي ارايه شد و سرانجام با راي تمامي اعضاي شورا خيابان سرو در منطقه ۲ شهرداري تهران به نام آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تغيير نام داد.
به دنبال اين تغيير نام خانواده مرحوم هاشمي‌رفسنجاني با انتشار اطلاعيه‌اي اعلام كردند كه با اين تصميم نه موافق هستند و نه مخالف: «بنا بر اعلام رسانه‌ها، يكي از اعضاي شوراي شهر تهران در جلسه امروز، اظهاراتي مبني بر پيشنهاد نامگذاري خيابان سرو به نام آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از سوي خانواده ايشان را طرح كرده است كه بدين‌وسيله ضمن فاقد صحت دانستن مطلب فوق، همان‌گونه كه پيش از اين اعضاي خانواده هاشمي در مصاحبه‌هاي عمومي و گفت‌وگوها اعلام كرده‌اند، دخالتي در نامگذاري مكاني به نام آيت‌الله هاشمي نداشته و در اين مورد خاص نيز فرزند آيت‌الله هاشمي صراحتا به عضو محترم شوراي شهر اعلام كرده است كه نظري ابراز نكرده و در مورد اين خيابان خاص نيز اگر بنا بر اظهارنظر باشد نظر خانواده مثبت نخواهد بود. لذا ضمن تشكر از لطف اعضاي شوراي، انتظار مي‌رود كه تصميمات آن شورا، منتسب به خانواده آيت‌الله هاشمي يا به پيشنهاد اين خانواده تلقي نگردد.»
ديروز همچنين شوراي شهر تهران جلسه غيرعلني داشت و در ادامه اختلاف نظر بين فرمانداري تهران و شوراي شهر سر افزايش قيمت كرايه‌هاي تاكسي و در شرايطي كه فرمانداري تهران مخالفت خود را با اين موضوع اعلام كرده بود، اعضاي شوراي شهر با افزايش 10 درصدي نرخ كرايه انواع تاكسي‌ها و سرويس مدارس در سال 96 موافقت كردند. لايحه تعيين نرخ انواع تاكسي‌ها در سال 96 در سيصد و سي و هفتمين جلسه شورا مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به اينكه بحث‌هاي پيرامون اين لايحه در جلسه قبل شورا صورت گرفته بود اعضاي شورا به راي‌گيري در اين زمينه پرداختند. همچنين با موافقت اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران نرخ سرويس مدارس نيز به همين ميزان يعني 10 درصد افزايش در سال 96 را تجربه خواهد كرد. همچنين در اين جلسه مقرر شد به ميزان 20 درصد به نرخ مصوب كرايه تاكسي‌ها از ساعت 23 لغايت 5 صبح افزوده شود كه اين امر نيز با راي موافق اكثريت اعضا به تصويب رسيد.
در ادامه جلسه به پيشنهاد رييس شوراي اسلامي شهر تهران مهدي چمران مقرر شد تاكسي‌هايي نظير پرايد كه داراي حجم محدودي هستند و سوار كردن سه نفر در صندلي عقب خودرو با مشقت همراه است به عنوان تاكسي خطي يا تاكسي گردشي استفاده نشوند كه اين پيشنهاد مورد موافقت اعضاي شورا نيز قرار گرفت و به تصويب رسيد.
در ادامه جلسه محسن سرخو نيز گفت: در افزايش نرخ كرايه‌ها رعايت حال شهروندان و مسافران مي‌شود و اين بسيار خوب است اما بايد در نظر داشت كه بودجه حمايتي شهرداري براي تاكسيران‌ها كه شامل نوسازي و نيز خدمات درماني و رفاهي براي رانندگان است بايد به صورت كامل تخصيص يابد. اينكه كرايه‌ها را افزايش ندهيم و از طرفي هم اين بودجه‌هاي حمايتي تخصيص داده نشود موجب مشقت و رنج تاكسيران‌ها خواهد شد.
دوست عزيز بايد نامه را به شورا مي‌داد
در ادامه جلسه مهدي چمران پيرامون حواشي به وجود آمده براي يكي از اعضاي شورا و در ادامه ماجراهاي پرونده املاك نجومي گفت: يك روزي من گفتم بايد از هم دفاع كنيم و در غير اين‌صورت ضربه مي‌خوريم، آن روز اين گفته به درستي منعكس نشد و خيلي‌ها هجمه‌اي عليه ما به راه انداختند اما كسي هم دفاع نكرد. رويه ما از ابتدا دفاع از كيان شورا بوده است و من هم از اين عضو شورا و هم از كيان شورا دفاع مي‌كنم اما اين كمال ناجوانمردي و بي‌انصافي است كه مي‌گويند همه‌چيز تقصير رييس شورا است. رييس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: ما هر چقدر هم اختلاف سليقه داشته باشيم بايد از هم دفاع كنيم، اگر آن دوست عزيز به جاي آنكه نامه سازمان بازرسي را به سايت خبري بدهد به شورا مي‌داد به يقين اين موضوع بهتر حل مي‌شد و اينقدر هم به چشم بد به شورا نگاه نمي‌كردند. مردم همه به شورا مي‌نگرند و لذا ما هم بايد نگاه‌مان در جهت تقويت جايگاه و نهاد شورا باشد.
عملكرد صندوق ذخيره كاركنان شهرداري اعلام شود
همچنين رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران نيز در اين جلسه از شهرداري خواست تا در ابتداي سال 96 گزارشي از وضعيت دارايي، سرمايه‌گذاري و نحوه توزيع سود صندوق ذخيره كاركنان شهرداري در ميان پرسنل به شوراي شهر ارايه دهد. رحمت‌الله حافظي درباره صندوق ذخيره كاركنان شهرداري تهران، اظهار كرد: ماهانه سه درصد از حقوق پرسنل شهرداري تهران با وجود تمام گرفتاري‌هاي مالي آنان، كسر و به حساب صندوق ذخيره كاركنان شهرداري واريز مي‌شود همچنين شهرداري نيز در راستاي حمايت از پرسنل سه درصد از منابع عمومي را به اين صندوق واريز مي‌كند.
وي با بيان اينكه تاكنون گزارشي از عملكرد صندوق ذخيره كاركنان شهرداري به شورا ارايه نشده است، تصريح كرد: از شهرداري مي‌خواهيم تا گزارشي كامل شامل ميزان واريزي سهم تجميعي پرسنل و شهرداري، دارايي‌ها، سرمايه‌گذاري‌ها و سود حاصل از سرمايه‌گذاري‌ها از بدو تاسيس صندوق تاكنون، نحوه تخصيص و توزيع سود بين پرسنل را در نخستين جلسه سال 96 به شوراي شهر تهران ارايه دهد.
بنابراعلام سايت شوراي شهر وي همچنين با بيان اينكه تنها 14 درصد از بودجه سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، صرف برنامه‌هاي فرهنگي مي‌شود، گفت: بر اساس گزارش حسابرس شورا، 4-3 ميليارد تومان در قالب سپرده و پيش پرداخت‌ها و خريد 4 باب مغازه از بودجه اين سازمان هزينه شده كه اسناد متقني براي آن وجود ندارد. رحمت‌الله حافظي همچنين در بررسي گزارش حسابرس در مورد عملكرد سال مالي 93 سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران گفت: عملكرد سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران از نظر حسابرس شورا مردود است. همچنين روز گذشته فرماندار شهرستان ري در گفت‌وگو با ايسنا از تبديل شدن شوراي شهر تهران به شوراي شهر تهران، ري و تجريش با ابلاغ وزير كشور خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون