• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3769 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ اسفند

نشست هيات رييسه شوراي‌عالي سياستگذاري با هيات رييسه شوراهاي استان‌ها برگزار شد

عارف: استخوان‌بندي ستاد روحاني به عهده اصلاح‌طلبان باشد

گروه احزاب

ماه‌ها است كه اصلاح‌طلبان در حال بستر‌سازي براي برداشتن سومين گام انتخاباتي خود هستند. اين جريان سياسي حالا عزم خود را جزم كرده كه همچون دو انتخابات پيشين در سال‌هاي 92 و 94 در دو انتخابات آتي نيز با اتخاذ استراتژي مناسب بتواند گفتمان و مشي اصلاح‌طلبانه را دركشور حاكم كند. از همان آغاز شكل‌گيري شوراي‌عالي سياستگذاري به عنوان مرجع رسمي و وحدت بخش اصلاح‌طلبان در انتخابات تلاش شد كه در محدوده و جغرافياي سياست‌ورزي كشور بهترين روش انتخاب شود و همين بود كه از زبان فعالان سياسي اين جناح شنيده شد كه رويكرد اجماعي و ائتلافي با نيروهاي معتدل كشور در دستور كار است. در انتخابات سال 92 اگرچه اصلاح‌طلبان توانستند با دست بسته كانديداي رياست‌جمهوري خود را به پاستور بفرستند، اما به دليل كم توجهي به انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا فرصت‌ها را از دست دادند و نتوانستند آن‌طور كه بايد و شايد در اين انتخابات عرض‌اندام كنند. حالا چهار سال از آن زمان گذشته است و اين جريان سياسي با كوله بار تجربياتي كه از كار شوراي‌عالي سياستگذاري در امر انتخابات كسب كرده خود را براي پيروزي در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا آماده مي‌كند. در انتخابات شوراها به دليل اينكه فيلتر نظارتي شوراي نگهبان وجود ندارد، دست اصلاح‌طلبان براي معرفي نيرو‌هاي سياسي خود باز‌تر است. در اين راستا چينش ليست واحد انتخاباتي اصلاح‌طلبان كيفيت آن از اهميت بالايي برخوردار است. روزگذشته نشستي با حضور اعضاي هيات رييسه شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان و اعضاي هيات رييسه شوراهاي استان‌ها برگزار شد كه در آن نحوه ورود جريان اصلاحات به انتخابات شوراها مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در اين جلسه اعضاي هيات رييسه شوراي سياستگذاري از مشكلات و دغدغه‌هاي نمايندگان استان‌ها شنيدند. محمدرضا عارف در اين نشست تاكيد كرد كه استخوان‌بندي ستاد انتخاباتي روحاني بايد به عهده اصلاح‌طلبان باشد.
مرعشي: هيچ شخص و گروهي نبايد از شوراها سهم خواهي كند
 حسين كمالي گفت: سال گذشته سعي كرديم انتخابات بدون تنشي برگزار كنيم، امسال هم مي‌خواهيم همين روش را ادامه دهيم.  دبيركل حزب اسلامي كار با تاكيد براينكه به دنبال رقابتي سالم هستيم، اظهار كرد: از رقباي خودمان انتظار داريم كه در دوران تبليغات برنامه‌هاي خود را ارايه دهند و به‌جاي تخريب و توهين به تشريح برنامه‌هاي خود بپردازند. به گزارش ايلنا، محمود صادقي در ادامه اين نشست به جلسه فوق‌العاده شب گذشته شوراي‌عالي سياستگذاري و اعلام حمايت اين شورا از حجت‌الاسلام حسن روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده اشاره كرد و گفت: جلسه شب گذشته چالشي بود و بعداز بحث‌هاي بسيار دشوار، شوراي‌عالي سياستگذاري تصميم گرفت در انتخابات پيش‌رو از آقاي روحاني حمايت كند و تا نتيجه نهايي از اين اقدام دست نخواهيم كشيد. حسين مرعشي نيز در اين نشست بر اهميت انتخابات شوراها تاكيد كرد و گفت: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد هيچ شخص يا گروهي از شورا سهم‌خواهي نكند. رييس كارگروه استان‌هاي شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان تصريح كرد: برخي از احزاب حاميان دولت نيز اگر مي‌خواهند با ما همكاري مشترك كنند نبايد سهم خواهي داشته باشند.
عارف: گام سوم را با استواري بيشتر و نتيجه بهتر برمي‌داريم
 محمدرضا عارف عصر امروز در نشست شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان و هيات رييسه شوراهاي استان‌ها گفت: جمع‌بندي شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان اين است كه بايد يك ساز وكار واحد در كل كشور داشته باشيم. امروز در ساختارهاي استاني تغييرات لازم به وجود آمده است. وي با بيان اينكه برخي از اختلافات و نقطه نظراتي كه با مصوبات يا سياست‌هاي شوراي‌عالي سياستگذاري ناسازگار بود، جمع شد، اظهار كرد: نظرات خوبي در جلسات نمايندگان استان مطرح شد كه سعي خواهد شد به آنها توجه و اگر اصلاحات و تغييراتي در روش‌ها لازم است با نظر شوراهاي استان‌ها انجام شود. رييس بنياد اميد ايرانيان يادآور شد: رويكردي كه از سال ۹۲ شروع كرديم براي ما جدي و مهم است. در آن سال ما روندي را آغاز كرديم و گام اول از سوي جريان اصلاحات درست برداشته شد. ما از حق خود براي منافع ملي گذشتيم. رييس فراكسيون اميد با بيان اينكه گام دوم را بهبود بخشيديم و حتما بايد گام سوم با استواري بالاتر و با نتيجه بهتر جلو برويم، ادامه داد: تصميم راهبردي كه ديشب در اعلام حمايت از آقاي روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري گرفتيم، يكي از گام‌هاي اساسي در ارتباط با گام سوم بود. عارف با ابراز اميدواري از اينكه انسجام خوبي با تشكيل ستاد آقاي روحاني شكل بگيرد، گفت: تشكيل يك ستاد يا دو ستاد هماهنگ در استان‌ها بنا به مقتضيات هر استان خواهد بود. هم بايد انعطاف داشته باشيم و هم به‌طور طبيعي انتظار ما از ستاد آقاي روحاني اين است كه با انعطاف در بدنه اصلي ستاد از دوستان اصلاح‌طلب استفاده كند و بتوانيم با همكاري هم كار را دنبال كنيم. رييس شوراي‌عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان تاكيد كرد: استخوان‌بندي ستاد انتخاباتي روحاني بايد بر عهده اصلاح‌طلبان باشد. معاون اول دولت اصلاحات گفت: ستاد آقاي روحاني بايد تلاش كند تا حاميان را از گروه‌هاي ديگر جذب كند. در اين دوره از انتخابات ما نسبت به دوره قبل به راي بيشتري نياز داريم. او خطاب به روساي شوراهاي استان‌ها گفت: از دوستان مي‌خواهم مصوبات را به دقت خوانده و آن را مبناي اجرا قرار دهند. در تصميمات بايد به اقتضائات محلي توجه شود چراكه قطعا يك شهر يا روستا مقتضياتي دارد كه بايد لحاظ شود. عارف با بيان اينكه اصلاحاتي كه در استان‌ها صورت مي‌گيرد بايد با هماهنگي شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان باشد، ادامه داد: بناي كار ما اين است كه در امر استان‌ها دخالت نكنيم مگر اينكه در موارد خاص ورود كنيم. رييس شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان گفت: در ايام نوروز كار را نبايد تعطيل كنيم. هرچند كه نمي‌توانيم تا موعد مقرر قانوني، تبليغات داشته باشيم اما بايد مردم را به حضور تشويق كنيم. او با تاكيد براينكه شوراهاي شهر و روستا سياسي نيستند اما ما نمايندگي گفتمان اصلاحات را داريم، گفت: همه كساني‌كه در ليست انتخاباتي شوراها قرار مي‌گيرند بايد ميثاق‌نامه را امضا كنند. ميثاق‌نامه راجدي بگيريد تا مشكلي كه در انتخابات مجلس با آن مواجه بوديم، تكرار نشود. اين دفعه تك‌تك كساني كه مي‌خواهند در ليست باشند حتي در شهرها و روستاها بايد ميثاق‌نامه را امضا كنند تا بتوانيم در چهار سال آينده اكثريت شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها را داشته باشيم و مطالبات مردم را پيگيري كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون