• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3773 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ فروردين

خبر كوتاه

آهنگساز ايراني، داور جايزه معتبر موسيقي جونو شد

مازيار حيدري، رهبر اركستر، آهنگساز و پيانيست مقيم كانادا به عنوان داور جايزه جونو، معتبرترين جايزه موسيقي كشور كانادا انتخاب شد. جايزه جونو، معتبرترين جايزه موسيقي در كانادا است كه سالي يك‌بار در ٤٤ رده موسيقايي گوناگون به هنرمندان برگزيده اعطا مي‌شود.
اين جايزه از سال ١٩٧٠ تاكنون هر ساله اعطا شده و براي احترام به پير جونو، نخستين رييس راديو و تلويزيون كانادا، چنين نامگذاري براي آن انتخاب شده است.
لئونارد كوهن، گِلِن گولد، سِلِن ديون، شانيا تواين، جاستين بيبر در حوزه خوانندگي، اركستر سمفوني مونتريال و اركستر سمفوني تورنتو در حوزه موسيقي اركسترال برگزيدگان دوره‌هاي قبلي اين جايزه هستند. مراسم اهداي جوايز امسال در تاريخ دوم آوريل و در شهر اُتاوا برگزار مي‌شود.


شباهت دونالد ترامپ به يك شخصيت كارتوني سوژه شد

جمعه ۱۱ فروردين انيميشني در امريكا اكران شد كه شخصيت اصلي آن شباهت كم‌نظيري به رييس‌جمهور امريكا دارد. كارگردان انيميشن «بچه رييس» تاكيد كرد كه شباهت كاراكتر اصلي فيلمش به دونالد ترامپ كاملا تصادفي است.
شخصيت اصلي «بچه رييس» يك نوزاد با كت و شلوار است كه اصطلاحي از ترامپ ورد زبان دارد و از قرار صداپيشه آن نيز كسي نيست جز الك بالدوين، بازيگري كه اين روزها بيشتر براي مسخره كردن ترامپ شناخته مي‌شود. تام مك‌گراث، كارگردان «بچه رييس» كه بيشتر براي آثاري چون «ماداگاسكار» شهرت دارد، گفت: «شباهت ميان كاراكتر اصلي اين انيميشن و رييس‌جمهور هم مي‌تواند يك هديه باشد، هم مي‌تواند تبديل به يك كابوس شود. »
پيش از اكران عمومي «بچه رييس» در بسياري از مرورهاي فيلم به موضوع شباهت كاراكتر اصلي داستان و دونالد ترامپ اشاره شده بود. نشريه والچر در اين باره نوشته بود: «مدام نگوييد ترامپ موضوع همه آثار هنري است. تنها «بچه رييس» درباره ترامپ است.»


۳۳ اثر ايراني فروش رفت  و ۱۶ اثر فروش نرفت

بيست و دومين حراج كريستيز نيمه اول سال ۲۰۱۷، اواخر اسفندماه در هتل امارات تاورز دوبي برگزار شد.
در اين حراج كه هنر ايران با ۵۳ اثر شركت كرده بود، ۳۳ اثر از ۲۵ هنرمند به فروش رفت و ۱۶ اثر از ۹ هنرمند از گردونه حراج جا ماند. اين در حالي است كه در دوره بيست و يكم حراج كريستيز ۳۸ اثر از ۱۷ هنرمند ايراني به فروش رفت و ۲ اثر در نهايت فروش نرفت.
در مجموع نيز در حراج بيست و يكم كريستيز ۱۱۳ اثر ارايه شده بود كه تنها ۱۴ اثر اين حراج به فروش نرسيد در حالي كه در دوره بيست و دوم ۱۶۳ اثر از هنرمندان ايران، عرب و ترك چكش خوردند كه در نهايت ۴۳ اثر به فروش نرسيد.
چهار اثر گرانقيمت حراج نيز در كمال ناباوري در دقايق آخر حراج بدون آنكه چكش بخورند از دور حراج خارج شدند. مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون