• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3773 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ فروردين

شورا

غايبان شوراي پنجم چه كساني هستند؟
اعتماد| عيد امسال نقطه پاياني بود براي تمامي «اگر» و «اما»‌ها در مورد اينكه چه كساني در انتخابات شوراهاي پنجم شركت مي‌كنند و چه كساني از گردونه اين رقابت ملي خارج مي‌شوند. نقطه پاياني كه با شركت بيش از 3 هزار نفر در تهران به عنوان كانديداهاي اصلي شورا توام بود. كانديداهايي كه درروزهاي پاياني ارديبهشت ماه براي تصاحب 21 كرسي بايكديگر به رقابت مي‌پردازند. در اين ميان اما حضور 31 عضو كنوني شوراي چهارم در دوره جديد شورا نيز قابل تامل است. اين ‌درحالي است كه ۳۷ نفر (در تمام چهار دوره گذشته) از ۶۸ نفري كه تاكنون نام‌شان به عنوان عضو و عضو علي‌البدل شوراهاي پيشين پايتخت شامل «تهران»، «ري» و «تجريش» به ميان آمده براي انتخابات دوره پنجم اين شورا نامزد شده‌اند.  براين اساس، از بين اين تعداد، ۳ عضو شوراي اول، ۳ عضو شوراي دوم، ۹ عضو شوراي سوم و ۲۹ عضو شوراي چهارم در كنار ۳ عضو علي‌البدل شوراي چهارم براي اين دوره انتخابات شوراي شهر تهران، ري و تجريش ثبت‌نام كرده‌اند. از ميان ۱۸ نفري كه عضو شوراي اول تهران شدند ۳ نفر استعفا دادند. از ميان اين تعداد اينك ۳ نفر خود را به عنوان نامزد انتخابات دوره پنجم شوراي شهر تهران مطرح كرده‌اند؛ احمدحكيمي‌پور، ابراهيم اصغرزاده و محمود عليزاده‌طباطبايي.  همچنين از دوره دوم شوراها كه فهرست آبادگران پيروز انتخابات بود و با كمتر از ۵۰۰هزارراي كرسي‌هاي اين دوره را از آن خود و «محمود احمدي‌نژاد» را به مردم پايتخت و كشور معرفي كرد ۳ نفر بارديگر نامزد شده‌اند؛ حسن بيادي، خسرو دانشجو و مهدي چمران.  ۹نفر از ثبت‌نام‌كنندگان انتخابات دوره پنجم شوراي شهر تهران نيز از ميان اعضاي شوراي سوم هستند.  اما در اين ميان، غيبت 3 عضو كنوني شوراي شهر نيز از حاشيه‌هاي ديگر ثبت نام اين دوره شوراها بود. از غيبت معصومه‌آباد كه اعلام كرد «به احترام نسل دهه شصت كه بايد وارد چرخه مديريتي نظام شوند تا بتوانند با انديشه‌هاي نو گره‌گشا باشند از ثبت نام در دور پنجم شورا صرفنظر كردم»، گرفته تا عباس شيباني به‌عنوان مسن‌‌ترين عضو شوراي چهارم كه طي چهار ساله عمر اين دوره شورا، به دليل سكوتش همواره مورد توجه منتقدان بوده است. با اين وجود غيبت هيچ كدام از اين دو چهره مانند انصراف رحمت‌الله حافظي، عضو اصولگراي شوراي چهارم خبرساز نشد. چهره‌اي كه با وجود آنكه با ليست اصولگرايان وارد شورا شد، اما همواره سياست‌هاي شهردار تهران و در سال‌هاي آخر نيز به سياست‌هاي اصولگرايان انتقاد داشته است. حافظي در مورد انصرافش در اين دوره انتخابات شوراها در بيانيه‌اي رسما انگيزه‌اش را شرايط خاص خانوادگي‌اش اعلام كرد و خطاب به مردم نوشت: «شهروندان محترم تهراني؛ با سلام و درود بر شما... صلاح كار كجا و من خراب كجا، ببين تفاوت ره كز كجاست تا به كجا... دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس، كجاست دير مغان و شراب ناب كجا...» وي در ادامه اطلاعيه رسمي‌اش نوشت: «حجمي از محبت و لطف شما كه در روزهاي اخير شامل حال اينجانب شد، فراي حقي بود كه بر گردنم گذاشته و موظف به اجراي آن بودم، لذا صميمانه از تك‌تك شما سپاسگزارم. آنچه در اين چهار سال سعي بر انجام آن داشتم، مجموعه تعهداتي بود كه به عنوان نماينده تمامي شما شهروندان بر دوش داشتم و تا آخرين روز كاري خود را موظف به ادامه همين مسير مي‌دانم. با توجه به شرايط خاصي كه در ماه‌هاي اخير بر شوراي شهر حاكم بود و كمابيش در جريان آن قرار داشتيد، ادامه اين مسير حداقل با وضعيت خاص خانوادگي كنوني اينجانب، ميسر نبود.»
اما از چهره‌هاي ديگري كه تا آخرين لحظه حضورشان در انتخابات شوراها در هاله‌اي از ابهام بود، مي‌توان به نام احمد مسجد جامعي اشاره كرد. مسجد جامعي كه قرار بود در چند ماه مانده به آغاز سال جديد، كرسي رياست كتابخانه ملي را برعهده گيرد ترجيح داد تا دوباره بخت خود را به عنوان يكي از چهره‌هاي مطرح اصلاح‌طلبان براي حضور در انتخابات شوراهاي پنجم، امتحان كند. بدين‌ترتيب بايد منتظر ماند و ديد ازبين چهره‌هاي كنوني شوراي 31 نفره شوراي چهارم چند نفر به شوراي پنجم كه اتفاقا 10 عضو كمتر از شوراي كنوني خواهند داشت، راه خواهند يافت.


خدمات درماني براي جانبازان بدون لحاظ درصد جانبازي
باشگاه خبرنگاران جوان| عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنياد شهيد گفت: «ارايه خدمات درماني در بنياد شهيد بدون درنظر گرفتن درصد جانبازي است. درصد جانبازي به هيچ‌وجه كاهش نمي‌يابد اما امكان افزايش آن بر اساس نظر كميسيون پزشكي نيز وجود دارد. همچنين تعيين درصد جانبازي با نظر كميسيون‌هاي تخصصي پزشكي است كه در اين كميسيون رده‌بندي‌هاي بدوي، تجديد نظر، عالي، ويژه و عالي حضوري در نظر گرفته شده تا در صورت اعتراض ايثارگر به كميسيون‌هاي ديگر ارجاع داده شوند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون