• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3773 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ فروردين

پايان تعطيلات نوروزي با برف، ‌باران و مه‌گرفتگي

با تمام شدن تعطيلات، ‌توده هواي سردي از غرب كشور به شهرهاي غربي و شمال‌غربي رسيد و قرار است تهران را هم تحت تاثير قرار دهد. كاهش 10درجه‌اي دما در شهرهاي مختلف كشور و پيش‌بيني برف و باران در تهران و ديگر شهرها، نشان از توده هواي سردي مي‌دهد كه بيشتر شهرها را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد. طبق اعلام اداره كل هواشناسي استان تهران، از بعدازظهر يكشنبه تا صبح سه‌شنبه در بعضي ساعات، بارش باران، وزش باد شديد، رعد و برق و رگبار و در ارتفاعات بارش باران، برف و مه پيش‌بيني مي‌شود. همچنين احتمال آبگرفتگي معابر و رخداد تگرگ وجود دارد. كاهش دما روز دوشنبه 5 تا 10 درجه خواهد بود. سازمان هواشناسي اعلام كرد مردم ۲۰ استان كشورمان بايد منتظر بارش برف، باران و سيلابي شدن رودخانه‌ها باشند. مديركل پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي ضمن اعلام استان‌هاي پربارش، گفت: با فعاليت سامانه بارشي در مناطقي از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌هاي شمالي و جنوبي البرز، بخش‌هايي از مركز و جنوب و باشدت كمتر در برخي نقاط شمال شرق، شرق و نواحي مركزي ابرناكي، رگبار باران، گاهي رعد و برق و وزش باد شديد و موقتي پيش‌بيني مي‌شود. احد وظيفه با اشاره به اينكه شدت بارش‌ها در استان‌هاي لرستان، مركزي، غرب چهارمحال‌وبختياري، كهگيلويه وبويراحمد وشمال و شرق خوزستان، نيمه غربي كرمانشاه، شمال ايلام، نيمه غربي آذربايجان غربي، نيمه شمالي آذربايجان شرقي وارتفاعات رشته‌كوه البرز در شمال قزوين، البرز و تهران خواهد بود ادامه داد: روز دوشنبه سامانه بارشي درنيمه شمالي كشور فعال خواهد بود و بارش‌ها دراستان‌هاي تهران، قم، مركزي، لرستان، نيمه شرقي كرمانشاه، نيمه غربي سمنان، خراسان رضوي، نيمه شمالي اصفهان و مناطقي از خراسان شمالي، گلستان و مازندران شدت بيشتري خواهد داشت. همچنين به سبب نفوذ توده هواي سرد، ضمن كاهش دما در نيمه‌شمالي، بارش‌ها در مناطق كوهستاني و نقاط سردسير شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس مركزي به صورت برف است.
به گفته وظيفه، آسمان تهران روز دوشنبه ابري و بارش باران و وزش باد در اواخر وقت نيمه ابري با حداقل و حداكثر دماي 3 و 9 درجه سانتي‌گراد خواهد بود. پليس راه راهور ناجا هم از بارش برف در محورهاي شمال غربي كشور خبر داد. بر اين اساس، در محورهاي
كرج-چالوس بارش برف گزارش شده و در اكثر محورهاي استان‌هاي ايلام، لرستان و مركزي، گيلان و خراسان رضوي با بارش باران روبه‌رو هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون