• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3773 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ فروردين

خبر كوتاه

ركوردشكني شكسپير در لسترسيتي
كريگ شكسپير به نخستين سرمربي بريتانيايي تبديل شده است كه توانست هر 4 ديدار نخست تيمش در ليگ برتر را با برد به پايان برساند. بعد از اخراج كلوديو رانيري از لسترسيتي، كرگ شكسپير دستيار او هدايت اين تيم را بر عهده گرفت و از آن زمان نتايج خوب گرگ‌ها در ليگ برتر ادامه داشته است. لستر بعد از حذف سويا از ليگ قهرمانان توانسته چهار برد پياپي در ليگ برتر كسب كند تا از خطر سقوط به دسته پايين‌تر نجات يابد. شكسپير در نخستين بازي در ليگ برتر ليورپول را شكست داد و در ادامه با برتري برابر هال سيتي، وستهام و استوك سيتي به چهار بردپياپي در ليگ برتر دست يافت تا نخستين مربي بريتانيايي باشد كه چهار بازي نخست خود را در ليگ برتر با برد به پايان رسانده است. پيشتر تنها مربياني چون ژوزه مورينيو، پپ گوارديولا، كارلو آنچلوتي و گاس هيدينك موفق شده بودند كه به اين مهم دست يابند و چهار ديدار نخست خود به عنوان سرمربي در ليگ برتر را با برد به پايان برسانند. لسترسيتي علاوه بر بازي‌هاي مهم در ليگ برتر در ادامه فصل، بايد در مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا برابر اتلتيكومادريد نايب قهرمان فصل قبل ديدار كند كه باير لوركوزن را حذف كرده است. لستر اكنون تنها تيم انگليسي حاضر در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان است.

اتلتيكو به جايگاه سوم لاليگا رسيد
نتايج درخشان اتلتيكومادريد در سال 2017 در هفته بيست و نهم لاليگا نيز ادامه پيدا كرد و اين تيم توانست با دو گل مالاگا را شكست دهد. شاگردان ديگو پابلو سيمئونه با وجود اينكه مالكيت توپ كمتري داشتند توانستند برابر ميزبان‌شان به پيروزي دست پيدا كنند و با يك بازي بيشتر نسبت به سويا در جايگاه سوم قرار گيرند. گل نخست بازي با پاس فرناندو تورس توسط كوكه در دقيقه 26 به ثمر رسيد و نيمه اول با تك‌گل هافبك اسپانيايي تمام شد. در نيمه دوم باز هم شاگردان سيمئونه به گل رسيدند. تورس در اين گل نيز تاثيرگذار بود و فيليپه لوييس در دقيقه 74 دروازه ميزبان را باز كرد. تلاش‌هاي مالاگا براي جبران بي‌نتيجه ماند و در نهايت سه امتياز بازي به اتلتيكو رسيد. قرمز و سفيدپوشان با كسب اين پيروزي 58 امتيازي شدند.

گلزني قوچان‌نژاد مانع از شكست هيرنفين نشد
تيم هيرنفين در هفته بيست و هشتم ليگ يك هلند برابر هراكلس قرار گرفت و با نتيجه چهار بر يك از ميزبانش شكست خورد.
ابتدا رضا قوچان‌نژاد در دقيقه 5 گل نخست بازي را از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند اما در ادامه هراكلس گل مساوي را وارد دروازه هيرنفين كرد. سامويل آرمنتروس دقايقي بعد گل دوم ميزبان را به ثمر رساند. در دقيقه 26 باز هم دروازه هيرنفين باز شد و در لحظات پاياني نيمه اول تيم مهمان گل چهارم را نيز دريافت كرد. پيش از اين گل جري جاست به علت دريافت كارت قرمز زمين بازي را ترك كرد و هيرنفين 10 نفره شد. قوچان نژاد كه در تركيب اصلي حضور داشت لحظاتي پس از اين اتفاق تعويض شد. هيرنفين با 37 امتياز در جايگاه هشتم قرار دارد.

لالوويچ: كشتي با قوانين جديد جذاب‌تر مي‌شود
اتحاديه جهاني كشتي در جديدترين تصميمات خود تغييراتي را در نحوه امتيازدهي به جايگاه كشتي‌گيران در رتبه‌بندي تيمي اعمال خواهد كرد. اتحاديه جهاني كشتي در جديدترين تصميم خود اعلام كرد: طلايي‌هاي كشتي در مسابقات مختلف قاره‌اي و جهاني از اين پس به جاي 10 امتياز، 25 امتياز خواهند گرفت و براي نفرات دوم و سوم مشترك نيز به ترتيب 20 و 15 امتياز در نظر گرفته خواهد شد. به جز اين تغيير، افزايش اوزان كشتي به 10 وزن و برگزاري مسابقات هر وزن در دو روز از ژانويه 2018 اعمال خواهد شد. نحوه امتيازدهي به نفرات برتر براي احتساب رتبه‌بندي تيمي در مسابقات جهاني و قاره‌اي به صورت زير خواهد بود: نفر اول 25 امتياز، نفر دوم 20 امتياز، دو نفر سوم مشترك 15 امتياز، دو نفر پنجم مشترك 10 امتياز، نفر هفتم 8 امتياز، نفر هشتم 6 امتياز، نفر نهم 4 امتياز و نفر دهم 2 امتياز. در حال حاضر به نفرات اول تا دهم هر وزن به ترتيب از 10 تا يك امتياز تيمي تعلق مي‌گيرد. رييس اتحاديه جهاني كشتي گفت: قوانين جديد وضع شده در كشتي تا حد زيادي باعث پيشرفت اين رشته مي‌شود. نناد لالوويچ با بيان اين مطلب افزود: من باور دارم با اضافه شدن اوزان جديد (۱۰ وزن شدن كشتي) و طرح آزمايشي دو روز شدن مسابقات هر وزن، رشته كشتي جذاب‌تر خواهد شد. وي با مثبت ارزيابي كردن سيستم رنكينگ خاطرنشان كرد: برخي اصلاحات داوري و قوانين جديد كشتي را جذاب‌تر مي‌كند. درك آن را براي تماشاگران آسان‌تر كرده و علاقه‌مندان بهتر در جريان مسائل ورزش ما قرار مي‌گيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون