• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3777 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ فروردين

عددنوشت

افزايش صادرات ايران به تركيه
واردات تركيه از ايران در 2 ماهه نخست سال جاري ميلادي با رشد ۵۰ درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل به 15/1 ميليارد دلار رسيد. آمارهاي منتشر شده توسط اداره آمار تركيه نشان مي‌دهد مبادلات تجاري ايران با اين كشور در 2 ماهه نخست سال جاري ميلادي رشد 29 درصدي داشته است. مبادلات تجاري ايران و تركيه در 2 ماهه نخست سال جاري ميلادي      712/1 ميليارد دلار اعلام شده است. اين رقم در 2 ماهه نخست سال قبل 323/1 ميليارد دلار بوده است. بر اساس اين گزارش صادرات تركيه به ايران در ماه‌هاي ژانويه و فوريه 2017 با رشد     5/0 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 562 ميليون دلار رسيده است. تركيه در ماه‌هاي ژانويه و فوريه سال قبل 560 ميليون دلار كالا به ايران صادر كرده بود. واردات تركيه از ايران در 2 ماهه نخست امسال رشد قابل توجه 50 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.


كاهش مهلت پرداخت بدهي هندي‌ها

منابع هندي گفتند ايران به تلافي تصميم دهلي نو براي كاهش واردات نفت از اين كشور، مهلت پالايشگاه‌هاي هندي براي پرداخت پول نفت خريداري شده از تهران را به ميزان يك‌سوم كاهش داده است. ايران به تلافي تصميم دهلي نو براي كاهش واردات نفت از اين كشور، مهلت پالايشگاه‌هاي هندي براي پرداخت پول نفت خريداري شده از تهران را به ميزان يك سوم كاهش داده و نرخ كرايه حمل نفت به سواحل هند را نيز بالا برده است. ايران، سومين تامين‌كننده بزرگ نفت هند، قبلا به پالايشگاه‌هاي هندي‌اي نظير ايندين اويل و مانگالور 90 روز مهلت مي‌داد تا پول نفت خريداري شده از اين كشور را پرداخت كنند. اما به گفته منابع آگاه اكنون تهران اين مهلت را به 60 روز كاهش داده و اين بدان معناست كه شركت‌هاي ايندين اويل و مانگالور بايد به جاي 90 روز در عرض 60 روز حساب نفتي خود با ايران را تسويه كنند؛ شرايط فروش نفت ايران جذاب‌ترين شرايط براي پالايشگاه‌هاي نفتي هند محسوب مي‌شود.


ساخت خانه براي معلولان
محمدعلي رضايي، قائم مقام نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن با بيان اينكه از دولت مي‌خواهيم جهت جلوگيري از هجرت روستاييان براي جوانان روستايي ايجاد اشتغال كند، گفت: با همكاري بنياد مستضعفان و بهزيستي ساخت ۷۷۳۷ واحد براي خانوارهاي داراي دو معلول در دست ساخت است. تا امروز يك ميليون و 700 هزار واحد مسكوني در روستا توسط بنياد مسكن انقلاب بازسازي و بهسازي شده است. وي با بيان اينكه وظيفه بنياد مسكن اين است كه در مناطق آسيب‌ديده به مردم كمك كند، تصريح كرد: تاكنون يك ميليون و 370 هزار واحد مسكوني آسيب ديده از جنگ، سيل و زلزله براي مردم خانه‌سازي شده است. وي ادامه داد: در سال 1395 بالغ بر 47 هزار واحد مسكن روستايي در استان‌هاي بوشهر، هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان، فارس، مركزي، خراسان شمالي، چهارمحال و بختياري، گيلان و مازندران ساخته شده و در اختيار مردم قرار گرفته است.

قيمت طلا در بازار جهاني
قيمت هر اونس طلا با يك درصد افزايش به ۱۲۶۳ دلار و ۵۳ سنت رسيد. در حالي كه پس از حمله موشكي امريكا به يك پايگاه هوايي ارتش سوريه، تنش‌ها احتمالا در سوريه بالا خواهد گرفت و در اين وضعيت سرمايه‌گذاران به دنبال محلي امن براي سرمايه‌گذاري هستند، قيمت طلا امروز با بيش از يك درصد افزايش به بالاترين رقم طي 5 ماه گذشته رسيد. دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا در واكنش به آنچه حمله مرگبار شيميايي ارتش سوريه به منطقه تحت كنترل مخالفان خوانده، دستور حمله موشكي به پايگاه هوايي الشعيرات سوريه را صادر كرده است. بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا امروز با يك درصد افزايش به 1263 دلار و 53 سنت رسيد. در اوايل جلسه امروز قيمت طلا تا 4/1 درصد رشد داشت و به بالاترين رقم از 10 نوامبر تاكنون يعني 1269 دلار و 28 سنت رسيد. فلز زرد در مسير ثبت چهارمين افزايش قيمت هفتگي متوالي قرار دارد. قيمت طلاي امريكا نيز امروز با يك درصد افزايش به 1266 دلار رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون