• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3777 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ فروردين

خبر كوتاه

نظام پيوست فرهنگي فضاي مجازي تدوين مي‌شود

مهر | معاون مركز ملي فضاي مجازي از تدوين نظام پيوست فرهنگي ارايه خدمات در فضاي مجازي مطابق با الزام برنامه ششم توسعه خبر داد. امير خوراكيان با بيان اينكه مطابق با برنامه ششم توسعه تمامي طرح‌هاي كلان دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه فضاي مجازي نيازمند داشتن پيوست فرهنگي است، گفت: پيرو اين الزام، موضوع تدوين نظام پيوست نگاري و پيوست فرهنگي فضاي مجازي در دستور كار مركز ملي فضاي مجازي قرار گرفته است.  مطابق با اين آيين نامه، تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با حوزه فضاي مجازي از جمله وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات موظف مي‌شوند مطابق با اين نظام نامه، براي سرويس‌هاي خود پيوست فرهنگي ارايه دهند.

توافق تازه ايران و عربستان درباره جزييات خدمات حج

ايسنا| درپي توافق كلي ايران و عربستان درباره حضور زايران ايراني در حج، اعضاي كميته اجاره مسكن حجاج و نماينده مركز پزشكي، به عربستان اعزام شدند و كار خود را آغاز كردند. با سفر سرپرست سازمان حج و زيارت به عربستان و طي ديداري دوباره با وزير حج اين كشور، جزييات خدماتي كه امسال به زايران ايراني ارايه مي‌شود، مشخص شد. چگونگي اجراي توافق‌ها در بخش صدور ويزاي الكترونيكي، انتقال حجاج، تامين و انتقال مواد غذايي و داروهاي مورد نياز زايران از ايران، تدابير لازم براي اطمينان از حفظ امنيت و عزت و كرامت حجاج در ديدار حميد محمدي و محمدصالح بن طاهر بنتن مورد بحث و بررسي قرار گرفت. همچنين در اين ديدار، تسريع در بررسي فاجعه منا و حقوق شهداي منا و پرداختن حقوق شهداي حادثه مسجدالحرام مورد تاكيد جدي قرار گرفت. بر مبناي توافق انجام‌شده، بيش از ۸۶ هزار نفر زاير ايراني امسال به حج تمتع مشرف خواهند شد.

ساعت شمس‌العماره از خواب ۹۰ ساله بيدار شد

مهر | مدتي است كه ساعت شمس العماره دوباره كار مي‌كند؛ همان ساعتي كه زماني در بلندترين ساختمان تهران نصب شد اما ۹۰ سال ساعت ۶ و ۱۰ دقيقه را به مردم نشان مي‌داد. مسعود نصرتي، مدير كاخ گلستان مي‌گويد دوباره اين ساعت شروع به كار كرده است و با آقاي ساعتچي قرارداد يك ساله بسته شد تا نگهداري از اين ساعت را به عهده بگيرد. هر سال در نظر داريم تا اين قرارداد را تمديد كنيم. منتها اين ساعت به صورت الكترونيكي كار مي‌كند و امكان تبديل آن به حالت قبل و به صورت مكانيكي وجود ندارد. البته همين مساله هم موجب شد تا سال‌ها از كار بيفتد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون