• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3785 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۹ فروردين

عددنوشت

احتمال افزايش قيمت آب‌هاي بسته‌بندي
دبير انجمن توليدكنندگان آب‌هاي آشاميدني و معدني با اشاره به درخواست اين انجمن از واحدهاي توليدي مبني بر عدم افزايش قيمت تا پس از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري، اعلام كرد: معدل افزايش قيمت محصولات آب آشاميدني و معدني در سال جاري حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.
پيمان فروهر در مورد وضعيت قيمت آب‌هاي آشاميدني و معدني در سال جاري اظهار كرد: از سال گذشته قيمتگذاري محصولات آب بسته‌بندي به واحدهاي توليدي واگذار شده و در اين رابطه خود واحدها هستند كه بايد پاسخگو باشند.
بر اساس بخشنامه معاون اول رييس‌جمهوري از سال گذشته آب بسته‌بندي در گروه ساير كالاها (گروه سوم) قرار گرفت تا روال قيمتگذاري روي اين محصولات نسبت به قبل از سال ۱۳۹۵ دچار تغيير شود.
وي افزود: پيش از اين بخشنامه اعضاي انجمن با سازمان حمايت از حقوق توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان رايزني‌هاي لازم را انجام مي‌دادند و به يك عدد واحد در ارتباط با افزايش قيمت محصولات آب آشاميدني و معدني مي‌رسيدند اما از سال گذشته روال تغيير كرد و قيمتگذاري محصولات بر عهده واحدهاي توليدي قرار گرفت و در اين راستا هر گونه شكايتي در مورد افزايش قيمت‌ها وجود داشته باشد بايد خود واحدها در اين خصوص پاسخگو باشند.

سهم لوازم يدكي تقلبي بازار
 رييس اتحاديه صنف فروشندگان لوازم يدكي از تقلبي بودن تنها 20 درصد از لوازم يدكي موجود در بازار خبر داد و گفت: اغلب قطعات يدكي تقلبي در بازار با هماهنگي مديران فروش و بنا به فشار خريد از يك برند خاص صورت مي‌گيرد.
غلامرضا بخشي‌زاده، به همين جهت توزيع و نصب ليبل‌هاي شناسا از مبدا توليد را از سوي اين اتحاديه دليلي براي جلوگيري از عرضه لوازم يدكي تقلبي و قاچاق خواند و در توضيح بيشتر گفت: بر اين اساس، يك برچسب روي بسته‌بندي قطعات خودرو الصاق مي‌شود و مشتري مي‌تواند با پيامك كردن كدِ آن برچسب، از اصالت قطعه يدكي اطمينان پيدا كند.
وي، عنوان اين طرح را «شناسا» عنوان كرد و گفت: طرح جلوگيري از عرضه لوازم يدكي تقلبي و قاچاق از پارسال به صورت آزمايشي آغاز و تاكنون يك ميليون برچسب نيز روي بسته‌بندي قطعات يدكي الصاق شده است.
وي با تاكيد بر اينكه همكاري توليدكنندگان و واردكنندگان قطعات در اين طرح داوطلبانه است، گفت: اين برچسب‌ها توسط شركتي متشكل از 100 عضو نمونه اتحاديه صنف فروشندگان لوازم يدكي خودرو و ماشين‌آلات تهيه و ارايه مي‌شود و مشتري‌ها مي‌توانند با مشاهده اين برچسب و ارسال پيامك كد ذكر شده در برچسب به شماره تلفني كه در آينده اعلام خواهد شد، از اصالت قطعه اطمينان پيدا كنند.

كاهش قيمت گل
رييس اتحاديه فروشندگان گل با اشاره به مشكلاتي كه نحوه فعاليت بازارهاي گل براي صنف گل‌فروشان ايجاد كرده‌اند، از كاهش قيمت گل در فصل بهار خبر داد و گفت: بازار گل رونق بيشتري گرفته لذا از اعضاي صنف خواسته‌ايم كه تا حدي قيمت‌ها را كاهش دهند كه در برخي مواقع اين كاهش به حدود ۳۰ درصد هم مي‌رسد.
اكبر شاهرخي، به فعاليت بازارهاي گل اشاره و اظهار كرد: نحوه فعاليت‌هايي كه در اين بازارها صورت مي‌گيرد براي صنف ما مشكلات متعدد ايجاد كرده و نارضايتي اعضاي صنف را به دنبال دارد. در ابتدا قرار بر آن بود كه بازارهاي گل ايجاد شوند
تا توليدكنندگان بتوانند محصولات خود را به يك نقطه خاص آورده و آن را به دست فروشندگان برسانند.
بر همين اساس از صبح زود در بازارهايي مانند بازار گل محلاتي فعاليت شروع شده و پيش از ساعت ۱۰ صبح هم اين كار به اتمام مي‌رسيد اما اكنون شرايط تغيير كرده و عده‌اي دلال راهي اين بازارها شده‌اند و اين موضوع پدر صنف گل را در آورده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون