• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3785 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۹ فروردين

خبر كوتاه

اكران دوم نوروز مشخص شد
غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش اعلام كرد ۵ فيلم سينمايي براي اكران دوم نوروز قرارداد بسته‌اند. به گفته او قرارداد فيلم‌هاي «ويلايي‌ها» به كارگرداني منيره قيدي بعد از «گشت ۲» به كارگرداني سعيد سهيلي در گروه سينمايي استقلال، «برادرم خسرو» به كارگرداني احسان بيگلري بعد از «ماجراي نيمروز» به كارگرداني حسين مهدويان در گروه سينمايي كورش، «نهنگ عنبر» به كارگرداني سامان مقدم در گروه سينمايي آفريقا بعد از فيلم «آباجان» به كارگرداني هاتف عليمرداني، «آشوب» به كارگرداني كاظم راست‌گفتار بعد از «يك روز به‌خصوص» به كارگرداني همايون اسعديان در گروه آزادي، فيلم «نقطه كور» به كارگرداني مهدي گلستانه بعد از فيلم سينمايي «خوب، بد، جلف» به كارگرداني پيمان قاسمخاني بسته شده است. همچنين فيلم سينمايي «امتحان نهايي» به كارگرداني عادل يراقي از چهارشنبه ۳۰ فروردين‌ماه در گروه سينمايي آزادي اكران مي‌شود.


كنسرت «ناگفته» در كرج

شهرام ناظري و حافظ ناظري در ادامه برگزاري تور كنسرت‌هاي «ناگفته» اين‌بار در مجموعه ورزشي انقلاب كرج روي صحنه مي‌روند. همزمان با برگزاري تور كنسرت‌هاي «ناگفته» به خوانندگي شهرام ناظري و حافظ ناظري، مجموعه ورزشي انقلاب كرج روز هفتم ارديبهشت ماه ميزبان دوستداران موسيقي خواهد بود. در اين اجرا قطعاتي از آلبوم «ناگفته» اثر مشترك حافظ ناظري و شهرام ناظري اجرا مي‌شود. به گفته برگزاركنندگان با توجه به محل اجراي اين كنسرت در سالن ورزشگاهي انقلاب كه تنها سالن داراي امكان برگزاري كنسرت بزرگ جهت صدور مجوز شهر كرج در حال حاضر است، كوشش و سعي بر اين است، كيفيت اجراي صدا و نورپردازي و تمامي موارد فني، به بهترين شكل فراهم شود. مهر


آبرنگ‌هاي احمد وكيلي در گالري ايوان
گالري ايوان در نخستين نمايشگاه سال 96 خود ميزبان جديدترين آثار احمد وكيلي است. اين نمايشگاه كه «رو‌ در رو با طبيعت» نام دارد روز جمعه اول ارديبهشت ماه با نمايش بيش از بيست اثر وكيلي كه با تكنيك آبرنگ خلق شده‌اند افتتاح مي‌شود. وكيلي مجموعه جديد خود را با حضور در طبيعت و متاثر از زيبايي‌ها و ظرايف آن خلق كرده است. او مظاهر طبيعت و فرم‌هاي موجود در آن را بررسي كرده و معنايي پنهان را در آنها يافته است كه با ظرافت به مخاطب انتقال داده مي‌شود. نمايشگاه «رو‌در‌‌رو با طبيعت» 1 تا 15 ارديبهشت‌ماه در گالري ايوان به آدرس الهيه، خيابان مهديه، خيابان جبهه، كوچه لساني، بن‌بست حميد، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان مي‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن كنند.
اجراي نمايش «بى‌پدر»


به كارگردانى محمد مساوات

پوستر تازه‌ترين تئاتر محمد مساوات، با عنوان «بى‌پدر» همزمان با آغاز اجراى اين نمايش رونمايى شد. محمد مساوات كه «بى‌پدر» را بر اساس قصه شنگول و منگول نوشته است، خود طراحى صحنه و گرافيك آن را نيز برعهده دارد. در اين نمايش كه از 22 فروردين‌ماه در تالار قشقايى تئاتر شهر روى صحنه رفته است و اجراى آن تا ارديبهشت ادامه دارد، حسين منفرد، ابراهيم ناييج، علي حسين‌زاده، ميلاد آريافر، عليرضا گلدهي و كوروش‌شاهونه بازى مى كنند. محمد مساوات، موسس گروه تئاتر راديكال ١٤ پيش از اين نمايش‌هاى موفق «قصه ظهر جمعه»، «خانه‌واده»، «بيضايى» و «يافت‌آباد»، «ارتش ميرزا ملكم‌خان خانبلوكي» ، «بازیخانه قیاس الدین مع الفارق » و ... را كارگردانى  كرده بود.


اجراي «عروسي خون» در تماشاخانه پاليز

«عروسي خون» به كارگرداني محمد ولي‌زادگان است و از ۳ ارديبهشت‌ماه در تماشاخانه پاليز روي صحنه مي‌رود. تمرين‌هاي اين گروه نمايشي از مدت‌ها قبل آغاز شده و اين روزها در سالن اصلي تماشاخانه پاليز تمرين‌هاي نهايي خود را سپري مي‌كند. نمايشنامه «عروسي خون» نوشته معروف فدريكو گارسيا لوركا است كه جابر رمضاني با بازخواني جديدي از اين نمايشنامه مشهور، متن تازه‌اي را براي محمد ولي‌زادگان آماده كرده است. مرضيه بدرقه، سارا رسول‌زاده، باني پال شومون، احسان كريمي، عامر مسافر آستانه، دنيا نصر، مريم نورمحمدي، محمد ولي‌زادگان، اميرحسين فتحي، شيرين فرشباف و كاظم سياحي بازيگراني هستند كه در اين نمايش به ايفاي نقش مي‌پردازند. مهر

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون