• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3785 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۹ فروردين

خبر كوتاه

انتساب فوت به قصور پزشكي، پيگرد قانوني دارد
اعتماد| سخنگوي وزارت بهداشت درباره مرگ ناگهاني عارف لرستاني، بازيگر سينما و تلويزيون گفت: «فوت هر هنرمند، مسوول و فرد عادي در كميته مرگ و مير بيمارستان بررسي مي‌شود. هيچ فردي هم دفن نمي‌شود مگر آنكه پزشك علت فوت را تشخيص داده و گواهي فوت صادر شود. در صورت فوت فرد در بيمارستان هم، پزشك معالج علت را گزارش مي‌دهد.»
ايرج حريرچي، روز گذشته در نشست خبري خود افزود: «اگر فردي 24 ساعت بعد از مراجعه به بيمارستان فوت كند، پرونده بايد به پزشكي قانوني ارجاع داده شود و مامور پزشكي قانوني اقدامات لازم را جهت بررسي علت فوت، در محل يا در سازمان پزشك قانوني انجام مي‌دهد. براي مرحوم لرستاني نيز اين اقدامات توسط مراجع مربوطه انجام مي‌گيرد كه اعلام نظر پزشك قانوني زمان‌بر است ولي نهايت علت فوت مشخص خواهد شد كه هر عاملي كه وجود داشته باشد توسط مراجع قانوني توضيح داده مي‌شود. البته زماني كه فردي فوت مي‌كند به دليل شرايط استرس براي خانواده و دوستان نزديك او ممكن است مسائلي همچون قصور پزشكي مطرح شود و متاسفانه امروزه هر كسي فوت مي‌كند رسانه‌ها و برخي در فضاي مجازي فورا قصور پزشكي را مطرح كرده كه اين مساله براي رسانه‌ها از لحاظ قانوني قابل پيگيري است.»حريرچي از توافقات اوليه در شوراي عالي بيمه درباره رقم تعرفه‌هاي درمان 96 خبر داد و درباره آخرين وضعيت مطالبات وزارت بهداشت از سازمان‌هاي بيمه‌گر گفت: «از ابتداي سال 95 تا انتهاي اين سال 7377 ميليارد تومان سند مربوط به بيمه سلامت ارسال كرديم كه موفق شديم 2995 ميليارد تومان آن را دريافت كنيم و مابه‌التفاوت اين ميزان حدود 4300 ميليارد تومان است. براي سازمان تامين اجتماعي 5738 ميليارد تومان اسناد ارسال كرديم كه يك هزار و 607 ميليارد تومان آن را دريافت كرديم و هنوز 4130 ميليارد از مطالبات باقي مانده است. به طور كلي از مجموع اسناد ارايه شده به 4 سازمان بيمه‌گر اصلي 5017 ميليارد تومان گرفته‌ايم و هنوز 9091 ميليارد تومان طلب داريم.»


استعفاي مدير آموزش و پرورش رودبار كرمان در پي تنبيه بدني يك دانش‌آموز
اعتماد| اواخر بهمن ماه بود كه خبر و عكس‌هاي ورود يك مداد به پوست سر يك دانش‌آموز با تيتر «تنبيه بدني در رودبار كرمان» آنقدر دست‌به دست شد كه وزير آموزش و پرورش شخصا وارد معركه شد. با دستور فخرالدين دانش‌آشتياني، معلم متخلف كرماني آماده به خدمت شد و پرونده آن به هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري جهت بررسي ارجاع شد. روز يكشنبه هم دانش‌آشتياني در خصوص موضوع تنبيه بدني در مدارس صحبت كرد و به خبرگزاري ايلنا گفت: «ما به‌شدت با بحث تنبيه بدني دانش‌آموزان مخالفيم و تا جايي كه ممكن بوده طبق ضوابط قانوني جلوي اين كار را گرفته‌ايم. فكر مي‌كنم از زماني كه من وزير آموزش و پرورش شده‌ام با حدود چهار معلم خاطي در مورد تنبيه بدني دانش‌آموزان برخورد شده است. » درست يك روز پس از هشدار وزير نسبت به برخورد با تنبيه بدني در مدارس، يك بار ديگر خبر، عكس و فيلم ضرب و شتم يك پسربچه دبستاني با خط‌كش منتشر شد. باز هم در رودبار كرمان، اين‌بار در يكي از مدارس روستاي ريگ بحرين. رييس آموزش و پرورش رودبار كه سه ماه قبل و با انتشار خبر تنبيه بدني كه منجر به فرورفتن مداد در پوست سر دانش‌آموز يكي از مدارس اين شهرستان شده بود، در خصوص جديت آموزش و پرورش در برخورد با معلمان متخلف صحبت كرده بود، اين‌بار از سمت خود استعفا داد. اميد سلاجقه، رييس اطلاع‌رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمان در مورد اين واكنش به «اعتماد» مي‌گويد: «اين استعفا در راستاي احترام به فرهنگ پاسخگويي مديران صورت گرفته. اسماعيل پهلواني، مدير آموزش‌وپرورش اين منطقه بيش از 20 سال سابقه فعاليت در آموزش و پرورش دارد، خودش سال‌ها معلم بوده و از دو سال پيش به عنوان مدير مشغول به كار شد و حالا به دليل اينكه تنبيه در مجموعه تحت مديريت او تكرار شده است از سمتش استعفا كرد. » به گفته سلاجقه، مدير- معلمي كه دانش‌آموز خود را به دليل بلد نبودن درس رياضي با خط‌كش آهني تنبيه كرده است، بلافاصله از سمت مديريت مدرسه بركنار و پرونده‌اش به هيات رسيدگي به تخلفات اداري آموزش و پرورش استان ارجاع شده.


رهاسازي آب سدها  براي جلوگيري از سيل در تهران
ايسنا| محمدرضا بختياري، مديرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران از رهاسازي آب دو سد لتيان و اميركبير براي جلوگيري از سيلاب در تهران خبر داد و گفت: به منظور جلوگيري از وقوع احتمالي سيلاب از ديروز رهاسازي از سد لتيان  و اميركبير را آغاز كرديم. لازم است كه مردم مقابل رودخانه‌ها به ويژه رودخانه‌هايي كه در پايين‌دست آنها سد قرار ندارد اتراق نكنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون