• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۷ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3169 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ بهمن

عدد نوشت

تعداد خانه خالي‌هاي ايران  

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: طبق آمار مركز ايران در سال ۹۰تعداد يك ميليون و ۶۰۰ هزار خانه خالي در كشور وجود داشت، اين در حالي است كه وجود يك ميليون و ۲۰۰ هزار واحد مسكوني كسري داريم. مظاهريان گفت: سهم مسكن از بودجه خانوار ۳۳ درصد است بدين معني كه يك‌سوم درآمد خانوار ايراني به خريد مسكن اختصاص مي‌يابد. وي اضافه كرد: با وجود كاهش جمعيت در كشور با افزايش ۱۷۵ درصدي خانوارها مواجه هستيم كه حدود ۲۰ درصد اين افزايش به دليل افزايش طلاق و نياز به مسكن زنان است. وي با بيان اينكه اگر هر ساله كمتر از يك ميليون واحد مسكوني توليد شود، زنگ خطر محسوب مي‌شود گفت: هر ساله حدود ۷۶۰ هزار واحد مسكوني در ايران ساخته مي‌شود.

درآمدهاي مالياتي

با تحقق حدود 48 هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي در 9 ماهه اول امسال، بيشترين درآمد دولت در اين بخش در مقايسه با همين مدت در سال‌هاي اخير كسب شد. در حالي روند درآمدهاي بودجه به سمت اتكاي بيشتر به درآمدهاي مالياتي حركت مي‌كند و اين سهم در بودجه امسال و سال آينده نيز نسبت به دوره‌هاي قبل قابل توجه‌تر است كه عملكرد سال جاري نشان از رشد اين درآمدها و تحقق آنها دارد.  اين در حالي است كه عملكرد 9 ماهه بودجه امسال نشان مي‌دهد از حدود 70 هزار ميليارد توماني كه براي درآمدهاي مالياتي به عنوان بخشي از رقم حدود 100 هزار ميليارد توماني درآمدهاي دولت در بودجه عمومي پيش بيني شده بود حدود 47 هزار و 900 ميليارد تومان محقق شده است.

متوسط نرخ فروش دلار در آذر

بانك مركزي در گزارشي متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازارهاي بين بانكي و آزاد را براي آذرماه سال جاري اعلام كرد كه براين اساس نرخ دلار در بازار بين بانكي طي آذر ماه 176 ريال و در بازار آزاد 395 ريال رشد داشته است.  متوسط نرخ دلار در آذر ماه سال جاري در بازار بين بانكي 26908 ريال و در بازار آزاد 33887 ريال بوده است.

پروانه‌هاي ساختماني لغو شده

رييس انجمن صنفي شركت‌هاي كنترل و بازرسي ساختمان با اشاره به ميزان توقف پروژه‌هاي ساختماني در استان تهران، گفت: پروژه‌هاي ساختمان تنها به دليل عدم رعايت مسائل ايمني متوقف نمي‌شوند و توقف و لغو پروانه‌هاي ساخت دلايل متعددي دارد اما در مجموع مي‌توان گفت سالانه 30 درصد از پروانه‌هاي ساخت در تهران لغو مي‌شوند.

تفاوت قيمت پرتقال از باغ تا مغازه

در حالي كه باغداران هر كيلوگرم پرتقال را به طور ميانگين 1600 تومان فروخته‌اند، قيمت اين محصول در بازار به بيش از 6000 تومان رسيده است. قيمت منطقي براي خريد هر كيلوگرم پرتقالي كه طبق اعلام وزارت جهاد كشاورزي از باغداران نهايتا 2500 تومان خريداري مي‌شود، حداكثر 3500 تومان است. اما از آنجاكه برخي افراد محصول خود را براي گران‌تر فروختن در انبارها ذخيره كرده‌اند و به بازار عرضه نمي‌كنند، بازار با افزايش تقاضا و كمبود كاذب عرضه پرتقال مواجه شده و همين مي‌شود كه قيمت هر كيلوگرم پرتقال شمال به حدود 5000 تومان و هر كيلوگرم پرتقال جنوب به حدود 7000 تومان مي‌رسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون