• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3786 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۰ فروردين

عددنوشت

سود وام نوسازي
معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: با توجه به مشكلاتي كه درخصوص دريافت يارانه نوسازي وجود داشت، در سال جاري از منابع در اختيار بانك مسكن تسهيلات نوسازي و بهسازي با سود ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد. محمدسعيد ايزدي گفت: در مورد دريافت تسهيلات نوسازي و بهسازي مشكلي نداشتيم بلكه بيشتر بحث يارانه سود بود. وي ادامه داد: از آنجاكه مصوبه گذشته دولت در مورد اعطاي تسهيلات نوسازي به مالكان و متقاضيان با مشكلاتي در مورد يارانه روبه‌رو شد، براي سال ۱۳۹۶ مدل جديدي را پيشنهاد كرديم كه خوشبختانه در قانون بودجه هم آمده ۱۰۰۰ ميليارد تومان از منابع در اختيار بانك مسكن براي اعطاي تسهيلات با سود ۱۲ درصد پرداخت شود. بانك مسكن هم اين رقم را به ۴۰۰۰ ميليارد تومان افزايش خواهد داد و تسهيلات را در اختيار متقاضيان قرار مي‌دهد. با اين وجود ديگر منتظر دريافت يارانه سود نخواهيم شد. اتفاق خوبي بود كه در سال گذشته انجام شد و با وجود محدوديت‌هايي كه دولت در تامين منابع پروژه‌هاي عمراني داشت، با تاكيدي كه درخصوص سكونتگاه‌هاي غيررسمي و حاشيه‌نشين صورت گرفت و از طرفي در اولويت قرار گرفتن نوسازي و بهسازي شهري در فرآيند تامين مسكن در اولويت قرار داشت، خوشبختانه آقاي نوبخت دستوري صادر كردند و ما توانستيم منابع قابل توجهي را در رديف‌هاي پيش‌بيني شده سال گذشته جذب كنيم.

رشد جريمه صنايع آلاينده
 مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با اشاره به جريمه سه تا پنج برابري واحدهاي آلاينده گفت: نظر نمايندگان مجلس اين است كه روي ماده ضوابط استقرار صنايع بحث‌ها و تحليل‌هاي بيشتري انجام شود. ناصر مهردادي، با اشاره به اينكه استانداردهاي زيست محيطي براي واحدهاي صنعتي، توليدي، معدني، خدماتي، عمومي و كارگاهي تعريف شده است، بيان كرد: براساس مصوبه اخير مجلس چنانچه هريك از اين واحدها استانداردهاي لازم را در بخش آلودگي آب و هوا و... رعايت نكنند، سه تا پنج برابر آسيبي كه به محيط زيست رسانده‌اند، جريمه خواهند شد. وي با بيان اينكه با ابلاغ اين مصوبه محيط زيست واحدهاي آلاينده سه تا پنج برابر جريمه مي‌شوند، ادامه داد: محيط زيست اگر بتواند براي اجراي اين قانون اقدام سريع و عملياتي انجام دهد، به حل مشكلات زيست محيطي كمك بسياري خواهد كرد.

افزايش سرانه مصرف اينترنت ايراني‌ها
 مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت گفت: در دوران تحريم در مقطعي شاخص كيفي و ميانگين كيفيت تماس‌هاي بين‌الملل به زير ۵ درصد رسيد كه پس از پيدا كردن راه‌هايي براي دور زدن تحريم‌ها، شاخص به ۲۰ درصد افزايش يافت. محمد جواد آذري جهرمي از افزايش ظرفيت پهناي باند داخلي از 622 گيگ به
10 هزار گيگ افزايش ظرفيت گذرگاه‌هاي اينترنت از 72 گيگ به 700 گيگ و افزايش سرانه مصرف اينترنت ايراني‌ها از يك كيلو بيت بر ثانيه به 35 كيلو بيت برثانيه خبرداد. مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با اشاره به برخي تاثيرات تحريم‌ها بر ارتباطات بين‌الملل گفت: در برهه‌اي از زمان در پي تحريم‌هاي مالي، شاخص كيفي SAR به زير 5 درصد رسيد و پس از آنكه توانستيم مكانيزم‌هايي را براي دور زدن تحريم‌ها پيدا كنيم، شاخص كيفي به 20 درصد افزايش يافت و هم‌اكنون شاخص كيفي ارتباطات و ميانگين كيفيت تماس‌هاي موفق بين‌المللي حدود 47 درصد است. وي با اشاره به گزارش 6 ماهه اخير در حوزه اينترنت گفت: در اين گزارش 5 درصد بهبود كيفيت اينترنت گزارش شده كه هم نشان از تلاش همكاران و هم خراب بودن وضعيت در برهه قبل دارد.

درخواست مجوز اتوشويي
ابوالفضل رجب‌زاده، رييس اتحاديه خشكشويي و لباسشويي گفت: پس از ايام عيد حدود پنج واحد صنفي ما تقاضاي ابطال جواز كسب خود را داشته‌اند. در سال گذشته نيز حدود ۱۰۰ واحد جواز خود را باطل كرده‌اند، در حالي كه تنها ۴۰ تا ۵۰ نفر براي دريافت جواز جديد درخواست داده‌اند. رييس اتحاديه خشكشويي و لباسشويي تعداد اعضاي اين صنف را نيز حدود ۹۳۰ مورد در استان تهران عنوان كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون