• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3786 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۳۰ فروردين

خبر كوتاه

تصويب شيوه نامه كاربري اراضي زراعي و باغ‌ها
بيست و ششمين جلسه شوراي شهرستان تهران با حضور نمايندگان بنياد مسكن، وزارت جهاد كشاورزي و شوراي استان تهران برگزار شد و با راي اعضاي شوراي شهرستان تهران طرح «شيوه نامه بهينه‌سازي روند اجراي مفاد مجوزهاي صادره در تغيير كاربري اراضي زراعي و باغ‌ها در حوزه حريم شهرستان تهران» به تصويب رسيد. احمد مسجد جامعي، رييس شوراي شهرستان تهران در خصوص اين طرح گفت: با تصويب اين طرح سندي مهم در اختيار مسوولان براي تسهيل كارهاي مرتبط با روستاييان براي امور مرتبط با كشاورزي قرار مي‌گيرد. در اين سند براساس نيازهاي روستاييان 5 محور شناسايي و براي آنها برنامه‌ريزي شده است. رييس شوراي شهرستان تهران احداث استخر جمع‌آوري آب براي مصارف كشاورزي، محصور كردن باغات توسط فنس، ساخت سرويس بهداشتي در زمين كشاورزي و باغ، احداث اتاق حداكثر 20 متري براي نگهداري محصول و ادوات كشاورزي و كشت گلخانه‌اي را 5 محور اين سند عنوان كرد.


بيانيه ميراث‌فرهنگي براي مالكيت  سعدآباد و نياوران
سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در پاسخ به ادعاي مالكيت بنياد مستضعفان بر كاخ‌موزه‌هاي سعدآباد و نياوران بيانيه‌اي منتشر كرد. در اين بيانيه آمده است: «كاخ‌هاي نياوران و سعدآباد كه به‌جامانده از دوره قاجار و پهلوي است، متعلق به وزارت دربار بوده و هزينه ساخت و ايجاد باغ و ساختمان‌هاي آن از منابع ملي پرداخت شده است. اين اموال به‌ هيچ‌وجه متعلق به خاندان پهلوي نبوده و ازاين‌رو، به دولت جمهوري اسلامي ايران به ‌نمايندگي سازمان تخصصي متولي ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تعلق دارد. اين سازمان كليه اقدامات حقوقي لازم را براي حل موضوع و حفظ اين ابنيه تاريخي ارزشمند كه در فهرست آثار ملي ايران نيز به‌ ثبت رسيده انجام داده است كه پيش‎بيني مي‎شود به‌زودي منتج به نتايجي شود كه متضمن منافع ملي كشور در حوزه فرهنگي باشد. آنچه مسلم است سازمان ميراث‌فرهنگي، به‌نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران تنها متولي قانوني حفاظت و صيانت از ميراث‌فرهنگي كشور است كه در وظيفه‌اش حفظ و نگهداري، معرفي و بهره‌برداري فرهنگي و موزه‎اي از اين مجموعه‎ها گنجانده شده است.»


نگراني حكيمي‌پور از تغيير مديريت كاخ ها
همچنين روز گذشته احمد حكيمي‌پور، رييس كميته ميراث فرهنگي شوراي شهر تهران در تذكر پيش از دستور خود در صحن شورا درخصوص حواشي روزهاي اخير پيرامون واگذاري كاخ موزه نياوران و سعدآباد به بنياد مستضعفان گفت: مردم تهران نگران اين تغيير مديريتي هستند چراكه اين نهاد و ساير دستگاه‌ها همچون كميته امداد در نگهداري اماكن تاريخي سابقه خوبي ندارند و نگاه اقتصادي به اين ميراث معاصر دارند. اميدوارم دولت به اين موضوع ورود كند و من طي نامه‌اي به رييس سازمان ميراث فرهنگي اين دغدغه مردم تهران را پيرامون تغيير مديريت كاخ موزه‌هاي نياوران و سعدآباد بيان كرده و خواستار آن شدم كه با جديت اين موضوع بررسي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون