• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3791 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ ارديبهشت

الياس حضرتي:

قاليباف به دنبال رقابت تن به تن با روحاني است

الياس حضرتي، نماينده اصلاح‌طلب مجلس و مدير مسوول روزنامه اعتماد معتقد است كه محمدباقر قاليباف به نفع سيدابراهيم رييسي از انتخابات كناره‌گيري نمي‌كند. به گفته اين عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي، محمدباقر قاليباف با بخش تندرو اصولگرايان فاصله دارد و اگر وي بخواهد از انتخابات كناره‌گيري كند، بخش زيادي از آراي وي و بدنه تشكيلاتش جذب آقاي روحاني خواهند
شد.  
الياس حضرتي با اشاره به انتقاد ميرسليم از باهنر نسبت به انتشار خبري مبني‌ بر كناره‌گيري وي از عرصه رقابت انتخاباتي اظهار كرد: آقاي ميرسليم از ابتدا هم زير بار جمنا نرفت و در بازي اين جبهه قرار نگرفت چراكه حزب موتلفه جمنا را خيلي جدي تلقي نكرد كه اين هم از نشانه پختگي آنها بود بنابراين مشخص شد كه اين جبهه نمي‌تواند بازي خيلي موفقي را طراحي كند كمااينكه آقاي رييسي و آقاي قاليباف هم مستقل به عرصه انتخابات ورود پيدا كردند در نتيجه جمنا بي‌فلسفه شده و تلاشي كه داشت نيز بي‌نتيجه شد.
وي افزود: بنده معتقدم كه آقاي ميرسليم به طور قطع برنامه‌ها و ايده‌هايي دارد و هرچند كه ممكن است آراي زيادي نداشته باشد ولي به نمايندگي از يك جمعيت ريشه‌دار و تشكيلاتي حرف‌هاي جدي خواهد زد.
نماينده مردم تهران در مجلس با تاكيد بر اينكه قاليباف نيز حرف‌هايي براي گفتن دارد، تصريح كرد: آقاي قاليباف در تلاش است كه اولا عدم‌موفقيتش در دوره‌هاي گذشته انتخابات را جبران بكند و انتقام بگيرد كمااينكه در شرايط كنوني مواضع بسيار تندي گرفته كه بتواند بخش تند بدنه اصولگرايي را هم جذب كرده و اين پيام را القا كند كه در مبارزه تن به تن با دولت يازدهم و شخص آقاي روحاني خيلي جدي است.
حضرتي يادآور شد: بي‌ترديد آقاي قاليباف كه هميشه نفر اول بوده خيلي اعتقاد به اينكه حتي معاون اول آقاي رييسي هم بشود، ندارد ضمن‌ اينكه وي را به لحاظ اينكه كار اجرايي زيادي نداشته است، قبول ندارد و خود را بالاتر، قوي‌تر و باتجربه‌تر از آقاي رييسي مي‌داند بنابراين تمايل ندارد كه به نفع وي كنار بكشد و افرادي هم كه در اصولگرايي سعي مي‌كنند كه يك اتصالات و لابي با كانديداها داشته باشند شايد بر اين امر توصيه‌اي نداشته باشند چراكه اگر آقاي قاليباف كنار برود بخش زيادي از آراي وي و بدنه تشكيلاتش جذب آقاي روحاني خواهند شد.  
وي در بيان علل تمايل طرفداران قاليباف به روحاني خاطرنشان كرد: آنچه مسلم است آقاي قاليباف بخش واقع‌گرايانه‌تر و معتدل‌تر اصولگرا بوده و اين در حالي است كه جبهه پايداري پيوسته مرزبندي داشته است و پايداري‌ها هم هميشه آقاي قاليباف را مديري ضعيف معرفي كرده‌اند و تبليغات تندي عليه وي داشته‌اند بنابراين آقاي قاليباف بين خود و جبهه پايداري مرزبندي دارد و تشكيلاتي كه ايجاد كرده نيز به هيچ‌وجه به سمت اين جبهه نخواهند رفت.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه از بين كانديداهاي اصولگرا رقيب جدي براي روحاني وجود ندارد، تاكيد كرد: هم‌اكنون در نظرسنجي‌ها نيز آقاي قاليباف از آقاي رييسي و آقاي ميرسليم جلو افتاده است و بعد از آقاي روحاني و آقاي احمدي‌نژاد كه حذف شد آقاي قاليباف و بعد آقاي رييسي و بعد آقاي ميرسليم قرار دارند و با اين شرايط پيروز ميدان رقابت انتخاباتي صددرصد آقاي روحاني خواهد بود. انتخاب

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون