• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3793 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۹ ارديبهشت

خبر كوتاه

مسدود شدن پخش زنده اينستاگرام
بعد از مسدود شدن تماس صوتي تلگرام در هفته‌هاي اخير، روز پنجشنبه نوبت فيلترينگ، به پخش زنده اينستاگرام رسيد. برخي رسانه‌ها به طور غير رسمي اعلام كرده‌اند كه اين محدوديت در دسترسي در پي حكم قضايي صورت گرفته است. اين در حالي است كه بعد از آغاز زمان قانوني تبليغات نامزدهاي انتخاباتي رياست‌جمهوري و شوراي شهر، بسياري از اهالي رسانه سخن از شكستن انحصار صدا و سيما گفتند و امكانات موجود در فضاي مجازي را فرصتي نو براي نامزدهاي انتخاباتي و همچنين فعالان سياسي دانستند. اما با فيلتر شدن اين امكان اين فرصت از ستادهاي انتخاباتي و همچنين فعالان سياسي كه در روزهاي اخير با استفاده از اين امكان به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند، گرفته شد. هر چند در چند روزي كه نامزدهاي انتخاباتي به پخش زنده اينستاگرام دسترسي داشتند، تنها سيد ابراهيم رييسي از اين امكان براي گفت‌وگو با مردم استفاده كرد كه مورد انتقاد بسيار هم قرار گرفت، چرا كه برخي اين اقدام را تخلف انتخاباتي مي‌دانستند.

چند روز پيش از اين اتفاق دادستان كل كشور نيز در خصوص تخلفات انتخاباتي در فضاي مجازي به خبرگزاري ميزان گفته بود: «چنانچه هر سايتي محتواي مجرمانه داشته باشد، اگر اقدامات آن مشمول كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه باشد از آن طريق يا اگر مساله فوريت داشته باشد از طريق دادستان‌ها با حكم قضايي برخورد خواهد شد.»هنوز هيچ مقام رسمي در خصوص فيلتر شدن پخش زنده تلگرام توضيح و واكنشي نشان نداده است. از ابتداي ارديبهشت مسدود كردن امكان تماس صوتي تلگرام با هم واكنش‌هاي بسياري درپي داشت، اما اين امكان همچنان براي كاربران ايراني مسدود است.


يك ميليون و ۳۵۰ هزار نفر در انتظار تشرف به حج تمتع
رييس سازمان حج و زيارت گفت: اعزام حجاج از اول مرداد آغاز و تا ۲۶ مرداد ادامه خواهد داشت. همچنين نخستين گروه از حجاج ۱۴ ذي‌الحجه به كشور بازخواهند گشت. حميد محمدي در خصوص روند ثبت‌نام از واجدين تشرف به حج سال جاري گفت:  در حوزه اجاره مسكن حجاج يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي خدماتي حج است با اين چالش مواجه بوديم كه بخش عمده‌اي از هتل‌ها توسط ديگر كشورها اجاره شده بود و نگران اين بوديم كه نتوانيم براي همه جمعيت حجاج ايراني تامين مسكن كنيم. رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه يك ميليون و ۳۵۰ هزار نفر در انتظار تشرف به حج تمتع هستند، عنوان كرد: با نهايي شدن فرآيند اجاره هتل‌هاي حجاج در عربستان احتمال اعلام اولويت‌هاي جديد براي اعزام به حج وجود خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون