• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3794 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت

3 پاسخ به شهردار

اتهامات و ادعاهاي قاليباف يك به يك تكذيب شد

گروه سياسي

مناظره عصر جمعه بيش از هر موضوع ديگري با طرح ادعاهاي عجيبي از سوي محمدباقر قاليباف همراه بود؛ ادعاهايي كه روز گذشته يك به يك تكذيب و از سوي نهادها و چهره‌هاي مختلف با پاسخ مواجه شد. يكي از مهم‌ترين ادعاهاي قاليباف ارتباط حسن روحاني با بابك زنجاني بود آن هم به بهانه آنكه روحاني در مراسمي كه در سال 86 برگزار شده بود از بابك زنجاني تقدير كرده بوده است.
 ديروز اما خانه صنعت و معدن با صدور بيانيه‌اي اين ادعاي قاليباف را از اساس تكذيب كرد و ضمن شرح علت تقدير حسن روحاني از بابك زنجاني از محمدباقر قاليباف پرسيد: « كه اگر در مراسمي از شخصي تقدير به عمل آمد و آن شخص در آينده مرتكب تخلفي شد، قضاوت ما درباره سهم ميزبان برگزاركننده و مهمانان و مقامات حاضر در مراسم كه فقط به عنوان سخنران در برنامه حضور داشته‌اند، در خطاهاي آتي و حتي گذشته يك فرد در ميان يك جمع كثير چيست؟» خود حسن روحاني هم در صفحه اينستاگرامش پاسخ ادعاهاي قاليباف را داد. حال بايد ديد كه محمدباقر قاليباف در مناظره بعدي هم همين لحن همراه با حمله و اتهام را ادامه خواهد داد يا خير؟

روحاني پاسخ ادعاي قاليباف را داد
نخستين واكنش از سوي شخص حسن روحاني بود. او كه در مناظره جمعه شب معتقد بود از سوي قاليباف سه اتهام دروغ به او وارد شده است، ترجيح داد در اين مورد در اينستاگرامش پاسخ ادعاهاي قاليباف را بدهد.
 او نوشت: «در اينجا لازم مي‌دانم موارد كذبي كه در مناظره مطرح شد را جهت اطلاع عموم به اختصار شرح دهم: ارايه برنامه كوتاه‌مدت سه‌ماهه يا ۱۰۰ روزه و برنامه‌هاي بلندمدت يك‌ساله و چهارساله توسط نامزدهاي انتخاباتي امري معمول است. بنده نيز درخصوص برنامه كوتاه‌مدت و بلندمدت خود در برنامه‌هاي تبليغاتي سال ۹۲ كه از رسانه ملي پخش شد، توضيح دادم و بعد از برعهده گرفتن مسووليت، همانطور كه قول داده بودم در پايان ۱۰۰ روز اول، اقدامات دولت تدبير و اميد را در يك گفت‌وگوي زنده تلويزيوني براي مردم عزيز شرح دادم. اما ادعاي حل تمام مشكلات اقتصادي در عرض ۱۰۰ روز، غيرواقعي و غيرعقلاني است.
 در انتخابات سال ۹۲ در برنامه تلويزيوني «با دوربين» اشاره كردم كه «ما سه ميليون و ۳۰۰ هزار بيكار در كشور داريم. اگر ۱۰ ميليون توريست سالانه وارد كشور شود، 6/13 ميليارد درآمد ارزي و ۴ ميليون شغل ايجاد مي‌شود.» آنچه بيان شده واضح است و فيلم و متن پياده شده آن در سايت‌هاي معتبر نيز موجود است. اما موضوع ديگري كه روحاني اصرار به پاسخگويي در مورد آن داشت بحث ادعاي قاليباف مبني بر تقدير حسن روحاني از بابك زنجاني بود كه روحاني در پاسخ به اين ادعا گفت: «فردي كه امروز به عنوان مفسد اقتصادي در زندان بسر مي‌برد و محكوم به اعدام شده، يكي از «كارآفرينان برتر» به انتخاب دستگاه‌هاي مربوطه در سال‌هاي گذشته است كه در مراسمي كه در سال ۱۳۸۶ بنده به عنوان سخنران برنامه دعوت شده بودم و به درخواست مسوولان برگزاركننده، لوح تقدير تهيه شده را نيز به كارآفرينان برتر اهدا كردم، اين فرد نيز لوحي را دريافت  كرده است.
 حال چگونه افرادي در نقش حامي او ظاهر مي‌شوند و سعي در سرپوش گذاشتن بر فساد بزرگ ۳ ميليارد دلاري و ربط دادن اعمال وي به دريافت يك لوح دارند، جاي شگفتي دارد. همچنين ادعاي اين فرد (بدون ارايه هيچگونه سند و مدرك) مبني بر كمك به ستاد انتخاباتي اينجانب در سال ۹۲، كذب محض است و بارها توسط مسوولان وقت ستاد تكذيب شده است. اميدوارم بناي همه نامزدها كه مي‌خواهند مسووليت مهم اداره كشور را برعهده بگيرند، راستي و درستي و راستگويي باشد»

بيانيه خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان در رابطه با ادعاي قاليباف
خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ايران نيز روز گذشته درخصوص ادعاي قاليباف در خصوص جايزه دادن آقاي روحاني به بابك زنجاني بيانيه صادر كرد. به گزارش برنا، در بخشي از اين بيانيه آمده است: «خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ايران، تشكلي است كه از سال ۱۳۸۳ با عضوگيري از مديران فعال بخش صنعت و معدن آغاز به فعاليت نموده و فارغ از هر گرايش سياسي عمل مي‌كندو خود را آلوده رانت‌ها و ارتباطات خاص نمي‌كند و در ارزيابي‌ها صرفا توانمندي‌هاي توليدكنندگان را مد نظر قرار مي‌دهد. وبرهمين اساس از سال ۱۳۸۵ تاكنون جشنواره‌ها و همايش‌هاي متعددي را درراستاي ترغيب و تشويق سرمايه‌گذاران و ايجاد اشتغال مولد و پايدار برگزار نموده است، كه در سال ۱۳۸۶ دريكي از اين جشنواره‌ها كه در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد، در پايان مراسم از چند واحد توليدي ومدير در بخش صنايع و معادن در رشته و گروه‌هاي مختلف بر مبناي ارزيابي انجام يافته، با اهداي لوح و تنديس تقدير گرديد. مقام‌هاي رسمي مدعوي كه در اين مراسم از دولت نهم ومجلس شوراي اسلامي بين‌المللي و بخش خصوصي حضور يافتند عبارتند از: معاون وقت وزير صنايع و معادن و مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي ايران، مشاور و رييس حوزه مشاوران جوان، ريس سازمان ملي جوانان، وزير تعاون، استاندار تهران، وزير صنايع و معادن، رييس سازمان صنايع و معادن استان تهران، رياست محترم كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران، رييس كنفدراسيون صنعت ايران، نماينده سازمان ملل آژانس يونيدو در ايران. علاوه برآنان در اين مراسم جناب آقاي دكتر حسن روحاني رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام وجناب آقاي دكتر نوبخت معاون برنامه‌ريزي ايشان يكي از مدعوين بودند كه به ايراد سخنراني پرداخته و در بخش پاياني مراسم به درخواست اين تشكل يكي از مقاماتي بودند كه لوح و تنديس منتخبين را اعطا كردند. آقاي بابك زنجاني در آن زمان به‌‌عنوان نماينده شركت سورينت كيش توليدكننده اسپري و خوشبو‌كننده در ارزيابي واحدهاي توليدي و صادراتي شركت نموده و بنا به تشخيص تيم كارشناسي حائز شرايط معرفي به عنوان يكي از منتخبين جشنواره شناخته شده و به عنوان يك شركت توليدي منتخب در مراسم لوح تقدير خود را از جناب آقاي روحاني دريافت نموده و در پايان مراسمي كه بعد ازظهرروز همان روز براي ديدار با مرحوم زنده‌ياد آقاي هاشمي‌رفسنجاني برگزار شد، همانند ساير منتخبين تنديس يادبود جشنواره را از دستان آن شادروان دريافت كرد. بايد توجه داشت كه در آن زمان آقاي زنجاني صرفا مديرعاملي شركت كوچك سورينت كيش را عهده‌دار بود و هنوز با برخي مقامات ارشد دولت وقت مرتبط و از رانت ويژه اين ارتباطات بهره مند نشده و صرفا به‌عنوان مديرعامل يك واحدتوليد‌كننده فعال اقتصادي بخش توليد قابل شناسايي بود. در اينجا روي سخن ما با كانديداي محترم انتخابات رياست‌جمهوري جناب آقاي دكتر قاليباف است و انتظار داريم اين برادر بزرگوار در اين خصوص به انصاف پاسخ دهند كه اگر در مراسمي از شخصي تقدير به عمل آمد و آن شخص در آينده مرتكب تخلفي شد، قضاوت ما درباره سهم ميزبان برگزاركننده و مهمانان و مقامات حاضر در مراسم كه فقط به عنوان سخنران در برنامه حضور داشته‌اند، در خطاهاي آتي و حتي گذشته يك فرد در ميان يك جمع كثير چيست؟»

قاليباف گفت پول گرفته‌ايم نمي‌توانيم
اما روز گذشته معاون وزير راه و شهرسازي نيز با تاكيد بر اينكه آقاي قاليباف از مواردي هستند كه به دوربين نگاه مي‌كنند و راست‌ نمي‌گويند، گفت: ادعاي شهردار مبني بر اينكه وزارت راه و شهرسازي مجوز بلندمرتبه‌سازي را داده يك ادعاي بي‌ربط و واهي است چرا كه دولت يازدهم در سال ۹۳ جلوي صدور مجوز بلندمرتبه‌سازي‌هاي شهرداري تهران را گرفت. به گزارش ايلنا، پيروز حناچي با اشاره به تخلفات شهرداري تهران در موضوع بلندمرتبه‌سازي‌ها اظهار داشت: بر اساس طرح جامع تهران مصوب سال ۱۳۸۶ شهرداري تهران موظف بود ظرف 3 تا ۶ ماه پس از تصويب طرح جامع ضوابط بلندمرتبه‌سازي را به تصويب شوراي عالي معماري و شهرسازي برساند. معاون معماري و شهرسازي كشور ادامه داد: بنابراين حجم زيادي از مجوزهاي بلندمرتبه‌سازي‌ها در دوران مديريت آقاي قاليباف بدون هيچ توجيه عقلي و تخصصي و قانوني صادر شد و امروز اگر مبناي ساختمان‌هاي بلند در تهران را ساختمان‌هاي بالاي ۱۲ طبقه بدانيم، در تهران ۹۸۷ ساختمان بلندمرتبه وجود دارد كه بخش زيادي از مجوزهاي ساخت اين برج‌ها در دوران مديريت ۱۰ ساله آقاي قاليباف صادر شده است. وي گفت: پس از اينكه متوجه جديت دستور وزارت راه و شهرسازي شدند شهردار تهران اعلام كرد ۴۰ تا ۵۰ پرونده بلندمرتبه‌سازي در صف اخذ مجوز هستند كه براي صدور مجوز تعدادي از آنها پول گرفته‌ايم و بايد جوابگوي آنها باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون