• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3794 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت

تا انتخابات

رضايي: رييسي و قاليباف هر دو با هم اصلحند
 مهر| دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه در وحدت، اصلح يك نفر نيست، تاكيد كرد: آقايان رييسي و قاليباف هر دو با هم اصلحند. محسن رضايي در توييترش نوشت: «در وحدت، اصلح يك نفر نيست. آقايان رييسي و قاليباف هر دو با هم اصلحند. هر يك رييس‌جمهور شود، همه نيروهاي انقلاب به او كمك خواهند كرد.»


لزوم اجازه كتبي براي  استفاده از نام شخصيت‌ها و چهره‌ها
ايسنا| هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا طي اطلاعيه‌اي با استناد به مواد قانوني، داوطلبان را از تبليغات زودهنگام و استفاده از نام شخصيت‌هاي سياسي و مذهبي بدون اجازه كتبي منع كرد. در اطلاعيه اين هيات آمده است: «با عنايت به انجام روند تاييد صلاحيت داوطلبان در هيات‌هاي اجرايي و به جهت نزديك شدن به ايام انتخابات و جلوگيري از تبليغات زودهنگام و غيرقانوني نامزدهاي پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي كشور تاكيد مي‌شود: طبق ماده ۶۱ آيين‌نامه اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و ماده ۶۲ از آيين‌نامه اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي روستا «مدت فعاليت تبليغات انتخاباتي براي كليه نامزدها يكسان بوده و ۸ روز قبل از روز اخذ راي آغاز مي‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ راي ادامه خواهدداشت.» همچنين يادآور مي‌شود طبق تبصره ۳ از بند ۱۱ ماده ۶۲ آيين‌نامه اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر «استفاده از امكانات تبليغي موسساتي كه به نحوي از بودجه عمومي استفاده مي‌كنند ولي با رعايت ضوابط و انعقاد قرارداد اخذ وجه از اشخاص حقيقي و حقوقي براي آنها كارهاي تبليغاتي انجام مي‌دهند (مثل نشريات وابسته به دولت)، درتبليغات انتخاباتي بلامانع است.»براي آگاه‌سازي مردم ولايت‌مدار ايران اسلامي و براي جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي احتمالي از اسامي شخصيت‌هاي برجسته ديني و رجال سياسي اعلام مي‌دارد: «طبق ماده ۶۴ آيين‌نامه اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و ماده ۶۵ آيين‌نامه اجرايي انتخابات شوراهاي اسلامي روستا، انتشار اعلام نظر شخصيت‌ها (بدون ذكر عنوان و مسووليت‌ آنان)، مجامع، احزاب و گروه‌هاي مجاز، در تاييد نامزد انتخاباتي بايد مستند به مدرك كتبي و امضا شده مربوط به تاييد و حمايت باشد و نامزد انتخاباتي در صورتي كه بخواهد از تاييد مراجع ياد شده در صدر اين نام‌ها استفاده كند بايد مستندات و مدارك آن را ارايه كند.»


گاردين: انتخابات در ايران همچنان فضايي رقابتي دارد

ايسنا| روزنامه گاردين در گزارشي با اشاره به فضاي انتخاباتي كنوني در ايران نوشت: جمعيت حامي اصلاحات در ايران در سال 2013 از حسن روحاني حمايت كرد اما وي نتوانسته است انتظارات در زمينه بهبود وضعيت اقتصادي را برآورده كند. ايراني‌ها در هفته‌هاي پيش رو قرار است بار ديگر براي انتخابات رياست‌جمهوري پاي صندوق‌هاي راي بروند، اگرچه گروه‌هاي مخالف نظام تلاش مي‌كنند انتخابات در ايران را بي‌فايده نشان دهند، انتخابات در اين كشور همچنان رقابتي است و از سوي برگزار‌كنندگان جدي تلقي مي‌شود. در انتخابات رياست‌جمهوري سال 2013 جمعيت حامي اصلاحات در ايران از حسن روحاني پشتيباني كرد و ايران از زمان روي كار آمدن يك رييس‌جمهور ميانه‌رو تغييرات قابل توجهي داشته است. روحاني به وعده خود براي رفع محدوديت‌هاي اعمال شده بر ايران به دليل مساله هسته‌اي‌اش عمل كرد اما قادر نبوده است در زمينه بهبود وضعيت اقتصادي آنگونه كه انتظار مي‌رفت، عمل كند. اين شرايط بيشتر به اين دليل است كه غرب، به ويژه امريكا و انگليس امكان دسترسي مناسب ايران به بازار جهاني را نداده‌اند. به نوشته گاردين، در چنين شرايطي كشورهايي چون امريكا، عربستان و اسراييل به‌شدت در تلاشند تا با كمك كردن از گروه‌هاي مخالف نظام ايران براي دستيابي به اهداف خود در اين كشور استفاده كنند. اما حقيقت اين است گروه‌هايي همچون منافقين كه در سال‌هاي جنگ عراق با ايران همكاري گسترده‌اي با صدام حسين (ديكتاتور مخلوع عراق) داشت در ايران پذيرفته نيستند و صداي آنها نبايد مورد توجه قرار گيرد.


تاييد صلاحيت ۹۵ نفر براي انتخابات ميان‌دوره‌اي مجلس
آنا| دبير ستاد انتخابات كشور از تاييد صلاحيت ۹۵ نفر براي انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي خبر داد. علي پورعلي مطلق، دبير ستاد انتخابات كشور با اشاره به آخرين مراحل انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: شوراي نگهبان در فرصت قانوني از مجموع داوطلبان چهار حوزه انتخابيه اهر و هريس، مراغه و عجب شير، بندر لنگه، پارسيان و بستك و حوزه انتخابيه اصفهان براي انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي 144 نفر را رد صلاحيت كرد و 95 نفر را تاييد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون