• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3796 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

خبر كوتاه

دولت با تخليه ۸۰ درصدي سفره‌هاي آب روبه‌رو بود
ايلنا| رييس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه دولت در ابتداي كار با تخليه ۸۰ درصدي سفره‌هاي آب روبه‌رو بود، گفت: يكي از مباحث در حوزه عدالت، استفاده صحيح از منابع است و ما در قبال منابع طبيعي و محيط زيست مسوول هستيم. سفره‌هاي آب، ذخيره استراتژيك، يك پشتوانه و به عنوان بانك مركزي محيط زيست محسوب مي‌شود. ميزان مجاز بهره‌برداري از سفره‌هاي زيرزميني ۲۰ درصد است. حفاظت از محيط زيست طي چهار سال اخير در همه برنامه‌ريزي‌هاي دولت تدبير و اميد مورد توجه قرار داشته و رييس‌جمهور تاكيد كرده است كه محيط زيست و حفظ آن از اوجب واجبات است.


درخواست از وزارت ارشاد براي ممنوعيت تبليغات سلامت

ايسنا| زهرا عبداللهي، رييس دفتر بهبود تغذيه وزارت بهداشت گفت:«هر محصولي كه مجوز توليد ندارد، مورد تاييد وزارت بهداشت نيست و مصرف آن ممكن است عوارضي داشته باشد. صحبت ما با وزارت فرهنگ و ارشاد اين است كه محصول بدون مجوز به هيچ عنوان نبايد تبليغ شود، حتي براي محصولاتي كه مجوز توليد دارند نيز بايد كارگروهي با حضور كارشناسان تغذيه وزارت بهداشت ايجاد شود و محتواي تبليغاتي محصول را از نظر فني و علمي بررسي كنند. اين تبليغات نبايد گمراه‌كننده باشند و اطلاعات نادرست به مردم دهند.»

 

توليد برق از زباله، لامپ 60 واتي را هم روشن نمي‌كند!

محمد حقاني، رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران در مورد ادعاي توليد برق از زباله گفت: احتمالا آقايان با طرح اين ادعا قصد شوخي داشتند چرا كه در حال حاضر يك كارخانه چيني درجه 2 توليد برق از زباله با ظرفيت 200 تن در كهريزك وجود دارد كه اغلب روزهاي سال تعطيل است.  اگر اين كارخانه حتي به صورت 24 ساعته و با تمام ظرفيت هم كار كند، قادر نيست 3 درصد از 7500 تن زباله شهر تهران را به برق تبديل كند! مسوولان شهري تهران بايد بگويند برق توليد شده از زباله در كجا به مصرف مي‌رسد و لامپ كدام خانه را روشن مي‌كند؟ بعيد مي‌دانم كارخانه مورد ادعا در صورت فعاليت تمام وقت نيز قادر باشد برق مورد نياز يك لامپ 60 وات را تامين كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون