• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3799 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ ارديبهشت

پاسخ مهدي جهانگيري به شايعات مطرح شده اخير

مانگوييم بد

در پي شايعات مطرح شده توسط آقاي عليرضا زاكاني، مهدي جهانگيري برادر اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور و كانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري مواردي را مطرح كرد كه به شرح ذيل است:

با نام خدا
جناب آقاي عليرضا زاكاني
سلام عليكم؛
متاسفانه در فضاي تبليغات انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري، كه بيش از هر زمان ديگر فضاي جامعه و ساحت سياسي كشور نيازمند حضور فعال مدني همه هموطنان عزيز براي اعتلاي نام ميهن اسلامي و مشاركت حداكثري است، مطلع شدم كه جنابعالي با زير پاگذاشتن اخلاق اسلامي و موازين قانوني، دست به انتشار پاره‌اي شايعات بي‌اساس زده‌ايد، كه بنده به جهت تنوير افكار عمومي نكاتي چند را اعلام مي‌دارم.
بنده مفتخرم كه از ابتداي فعاليت كاري خود جز در مسير سربلندي اين خاك مقدس قدم نگذاشته و غير از مجراي صحيح اقتصادي و نه سياست‌زدگي خام و غيراصيل راه ديگري نرفته و همواره كوشيده‌ام كارآفريني؛ اشتغال و كسب رزق حلال براي جوانان مستعد اين مرز و بوم را وجهه همت خويش قرارداده و بي‌منت به رضاي پروردگارم بينديشم كه انتخاب اينجانب به‌عنوان كارآفرين برتر در سال‌هاي مختلف گواهي بر اين مدعاست.
مجموعه كاملا خصوصي «گروه مالي گردشگري» و شركت‌هاي عضو، از ابتداي شكل‌گيري و مشاركت در فعاليت‌هاي اقتصادي، متعلق و وابسته به هيچ نهاد، شخص و مجموعه دولتي و شبه دولتي و جريان خاص نبوده و جملگي با مشاركت فعالان گردشگري، اقتصادي و سهامداران آن ايجاد شده و طبق ضوابط حقوقي و قانوني كشور در حال فعاليت است.
بنده افتخار اين را داشته‌ام در زماني كه دغدغه مقام معظم رهبري عمل به اقتصاد مقاومتي است، مجموعه گروه مالي به عنوان يك نهاد اقتصادي بخش خصوصي در كشور منويات ايشان را نصب‌العين خود قرار داده و پروژه‌هاي اقتصادي در مناطق محروم مانند شهرستان‌هاي بافت و ارزوييه در استان كرمان را به عهده گرفته است كه اجراي اين پروژه‌هاي اقتصادي عظيم به گواه نمايندگان ولي فقيه و ائمه جمعه و مسوولان محترم اين دو شهر تاثير فراواني در رشد و توسعه اقتصادي اين مناطق محروم و ايجاد اشتغال بين جوانان داشته است. همچنين اقدامات ارزشمند گروه مالي گردشگري در انجام خدمات اجتماعي در مناطق محروم و نهضت ساخت مدارس در اين مناطق بر كسي پوشيده نيست.
درخصوص شايعات پيرامون تاسيس بانك گردشگري، همان‌گونه كه در اطلاعيه رسمي اين بانك نيز منتشر شده، بانك گردشگري به عنوان يك بانك تجاري به خواسته فعالان حوزه گردشگري و با هدف توسعه و رونق صنعت گردشگري كشور در قالب قانون اجازه تاسيس بانك‌هاي غير دولتي مصوب 1379 مجلس شوراي اسلامي تاسيس و در چارچوب ضوابط و مقررات كشور و زيرنظر دستگاه‌هاي نظارتي از جمله بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، سازمان بورس و اوراق بهادار، و غيره فعاليت مي‌كند و امروزه به همت هزاران نفر از پرسنل جوان، متخصص و پر تلاش شاغل در اين بانك به‌عنوان يك بانك شاخص در شبكه بانكي و تخصصي در حوزه گردشگري شناخته و در طول دوران فعاليت خود نيز از هيچ رانت اقتصادي خرد يا كلان بهره‌مند نشده است. در عجبم شما كه سال‌ها در مسند نمايندگي مجلس شوراي اسلامي وظيفه قانونگذاري را به عهده داشتيد چطور نمي‌دانيد كه براساس مقررات موجود از جمله اصل 44 قانون اساسي امكان تملك سهم يك بانك براي يك فرد امكان‌پذير نيست و ليست سهامداران بانك در گزارش‌هاي مجامع و از طريق سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار براي عموم مردم عزيز قابل رويت است.
در خصوص ادعاي مطرح شده واهي مبني بر عضويت بنده در هيات‌مديره شركت بازرگاني پتروشيمي (PCC) با كمي بررسي و مشاهده دقيق سامانه اداره ثبت شركت‌ها نيز مشخص مي‌شود كه بنده در هيچ دوره‌اي عضو هيات‌مديره اين شركت نبوده، چنانكه در جوابيه شركت مذكور نيز اين امر اطلاع‌رساني دقيق شده و قابل مشاهده است.
بنده به شما توصيه مي‌كنم اگر به راستي مي‌خواهيد بدانيد مجموعه گروه مالي گردشگري چه مي‌كند، كافي است به كارنامه اين گروه در حوزه ايجاد اشتغال، توسعه زيرساخت‌هاي اقتصادي و تحقق اقتصاد مقاومتي نظري بيندازيد. بنده شاكر درگاه الهي هستم كه مجموعه گروه مالي گردشگري تاكنون توانسته بيش از 6000 نفر شغل پايدار و مولد ايجاد و در راستاي رفع مشكل بيكاري جوانان اين مرز و بوم كارنامه قابل قبولي داشته باشد.
همچنين در راستاي عمل به بيانات مقام معظم رهبري در سال توليد و اشتغال، برنامه‌ريزي اين گروه مبني بر ايجاد 4000 هزار نفر شغل جديد در سال جاري بوده كه به حول و قوه الهي اين مهم با تلاش همكارانم در گروه مالي گردشگري در حال انجام است. اين برنامه‌ريزي و ايجاد اشتغال نه حاصل رانت و رابطه بلكه حاصل يك تفكر جديد و جوان است كه به جاي فرافكني و كوبيدن بر طبل نااميدي سعي در رونق اقتصادي كشور دارد.
ما نگوييم بد و ميل به ناحق نكنيم/ جامه كس سيه و دلق خود ازرق نكنيم
مهدي جهانگيري

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون