• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3799 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۶ ارديبهشت

تا انتخابات

واكنش آيت‌الله اميني به سخنان برخي كانديداها
آيت‌الله اميني گفت: كانديداها برنامه‌ها و صفات خوب خود را بيان كنند، حاميان و طرفداران هم صفات خوب آنها را معرفي كنند. كارداني، لياقت و برنامه‌هاشان را ارايه و معرفي كنند اما چهره‌هاي يكديگر را تخريب نكنند. اگر همه كساني كه كانديدا مي‌شوند را تخريب كنيم از شخصيت‌هاي‌مان چه كساني باقي مي‌مانند، اگر هركدام را در هر انتخاباتي تخريب كنيم، خوب ديگر چه كسي باقي مي‌ماند. اين باعث مأيوس شدن مردم مي‌شود. به گزارش «انتخاب»؛ آيت‌الله اميني اضافه كرد: از تخريب چهره‌ها پرهيز كنيم. تخريب چهره كار بدي است، آبروريزي كار بدي است، البته اگر بخواهند از برنامه‌هاي ديگران انتقاد كنند اشكال ندارد، ولي مودبانه باشد، ممكن است كسي برنامه‌اي را ارايه دهد و ديگري مي‌گويد اين برنامه خوب نيست، با دليل و برهان و مودبانه بگويد اين برنامه درستي نيست و از اين طريق جواب دهد. اما تخريب كردن و بدگويي زيبنده يك فردي كه مي‌خواهد سر اداره كشور بيايد و چهار سال كشور را اداره كند، اين مناسب نيست. آيت‌الله اميني يادآور شد: مطلب ديگري كه دوباره اشاره مي‌كنم، تقاضا مي‌كنم از آن كساني كه كانديدا مي‌شوند، اينها وعده دروغ به مردم ندهند، با مردم صادق باشند، كارهايي كه از دست‌شان بر مي‌آيد بگويند ما انجام مي‌دهيم و انجام هم بدهند، اما كارهايي كه از دست‌شان بر نمي‌آيد، اگر هم به مقام برسند نمي‌توانند انجام بدهند، اينها را از اول وعده ندهند، اين دلخوشي را به مردم ندهند .

 

صلاحيت 692 داوطلب ديگر براي انتخابات شوراها تاييد شد
ايرنا| سخنگوي هيات مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي كل كشور گفت: از ميان 5 هزار و 389 شكايت ثبت شده نسبت به رد صلاحيت‌ها در انتخابات شوراها در كل كشور، دو هزار و 160 پرونده شكايت مورد رسيدگي مجدد قرار گرفتند كه 692 مورد تاييد صلاحيت و 609 مورد رد صلاحيت شدند. فرهاد تجري افزود: استان آذربايجان شرقي با 630 مورد بيشترين و استان سمنان با 9 مورد كمترين آمار شكايات ثبت شده را دارند. از اين تعداد شكايت، دو هزار و 160 پرونده مورد رسيدگي مجدد قرار گرفتند كه 692 مورد تاييد صلاحيت و 609 مورد رد صلاحيت شدند. همچنين اين پرونده‌ها در 109 جلسه مورد بررسي مجدد قرار گرفتند.


اعتراض نماينده يك نامزد به صدا و سيما
ايرنا| نماينده «حسن روحاني» نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري روز پنجشنبه تاكيد كرد: با وجود مصوبه كميسيون نظارت بر تبليغات در مورد الزام پخش زنده مناظره نمايندگان نامزدها، صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران اقدامي در اين زمينه انجام نداده است. «حسام الدين آشنا» در كانال خود در شبكه اجتماعي نوشت: مصوبه ابلاغ شده كميسيون نظارت بر تبليغات به الزامي بودن پخش زنده مناظره ميان نمايندگان نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري از شبكه دوم سيما تاكيد دارد كه متاسفانه به دلايل نامعلوم تاكنون اقدامي در اين زمينه صورت نگرفته است.


واكنش وزارت امور خارجه‌به اظهارات تهديد آميز ميركاظمي
روابط عمومي وزارت امور خارجه در واكنش به اظهارات بي‌اساس و تهديد آميز روز گذشته جناب آقاي ميركاظمي، وزير نفت دولت گذشته و از مسوولان اصلي ستاد انتخاباتي يكي از كانديداهاي محترم رياست‌جمهوري واكنش نشان داد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، بيانات و تهديد اين برادر ارجمند حاوي تهمت و افتراي آشكار عليه وزير امور خارجه است كه بر ادعاهاي دروغ و گزارش‌هاي مخدوش بنا شده و در ادامه اظهارات خلاف واقع و مخل امنيت ملي است كه در چهار سال اخير عليه دولت و وزارت امور خارجه بدون هيچ واهمه‌اي توسط هم‌مشربان سياسي ايشان مطرح شده است.


اظهارات تند حاميان رييسي

همايش انتخاباتي ابراهيم رييسي با حواشي بسياري مواجه بود. از درخواست محاكمه محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان از سوي ميركاظمي، وزير نفت احمدي‌نژاد تا درخواست اعدام موسوي و كروبي از سوي حسن عباسي، فعال سياسي تندرو اصولگرا. مسعود ميركاظمي، وزير دولت احمدي‌نژاد يكي از اعضاي ارشد ستاد رييسي از جمله سخنرانان همايش حاميان اين كانديدا با عنوان «عدالت در سلامت» بود. او در سخنان خود خواستار محاكمه ظريف شد و گفت: وزير امور خارجه گفته بود اگر توافق نشود، ديگر راي نمي‌آوريم. بايد اين فرد محاكمه شود كه منافع ملي را به منافع حزبي مي‌فروشد! به گزارش ايلنا، حسن عباسي هم در همايش حاميان رييسي گفت: موسوي، كروبي و خاتمي در آينده‌اي نزديك محاكمه و اعدام مي‌شوند! وي همچنين مدعي شد تا امريكا را جمهوري اسلامي و كاخ سفيد را حسينيه نكنيم دست‌بردار نيستيم!!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون